Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe doe je dat, omgaan met verschillen op de werkvloer? Dit werkje staat boordevol situatieschetsen en praktische tips om niet alleen zo min mogelijk problemen te ondervinden van diversiteit maar er ook uw voordeel mee te doen. Want diversiteit biedt meerwaarde, mits goed aangepakt. Laat u niet afschrikken door de eerste misverstanden want voor diversiteit geldt hetzelfde als voor andere zaken: al doende leert men. Niemand doet in één keer alles perfect, en dat hoeft ook helemaal niet, maar voor diversiteit lijken we de lat soms hoger te leggen en zwaar te tillen aan (vermeende) fouten. Met de nuchtere kijk op diversiteit in dit boek, gericht op het verzilveren van de voordelen van verschillen, komt u echter verder! Behalve een praktische aanpak biedt dit boek ook achtergrondinformatie over cultuur en beeldvorming
Diversiteitsmanagement. --- planning werkvloer --- Personnel management --- culturele diversiteit --- solliciteren --- diversiteit --- diversiteitsbeleid --- cultuurverschillen --- Mass communications --- Diversiteitsbeleid --- Personeelsmanagement --- Intercultureel management --- Interculturele verhoudingen --- Diversiteit --- Multiculturele organisatie --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Diversiteit --- taal --- Nederlands --- Nederlands 843 --- Mondelinge communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Cultuurverschillen --- 803.93 -06 --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Stijlleer --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Dit boek bevat praktische tips voor zowel allochtonen als autochtonen om beter met elkaar te kunnen communiceren. De nadruk ligt op taalgebruik en begrip voor elkaars cultuur. De auteur is directeur van Seba interim management en advies in Amsterdam. Het praktische en oplossingsgerichte karakter van het boek zorgt ervoor dat de lezer de beschreven situaties herkent. Het is buitengewoon leesbaar geschreven. Voor allochtonen biedt het boek in het bijzonder adviezen voor de wijze waarop zij een sollicitatiegesprek kunnen voeren.
Interculturele communicatie. --- Mondelinge communicatie. --- Civilisation --- Linguistics --- Dutch language --- Mass communications --- 658.3 --- 316.772.45 --- #BAVD --- KBC0407 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Formuleren --- #KVHA:Interculturele communicatie --- taal --- taalgebruik --- migrantenproblematiek --- communicatie --- 316.3 samenleving --- 334 bedrijven --- 316.7 cultuur --- 007 communicatie --- 305.81 --- interculturele communicatie --- *843 --- Interculturele communicatie --- Sollicitatiegesprek --- Taalproblemen --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 316.772.45 Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Communicatie --- Sollicitatiegesprekken --- Miscommunicatie
Choose an application
In dit boekje worden drie herkenbare situaties in Nederland beschreven, waarin interculturele aspecten nadrukkelijk een rol kunnen spelen: (verwachte) samenwerking tussen collega's uit verschillende culturen, vergaderen met personen uit verschillende culturen en leiding geven met een andere (internationale) culturele achtergrond. Per situatie worden enkele mogelijke reacties in gedrag en woorden beschreven, alsmede de effecten die deze reacties kunnen hebben op andere betrokkenen. Vervolgens worden per situatie concrete suggesties gegeven over de aanpak in gedrag en woorden in de betreffende situatie. De auteur is directeur van een interim management- en adviesbureau dat is gespecialiseerd in intercultureel en diversiteitsmanagement. Zij publiceert regelmatig over dit onderwerp. Dit boekje vormt deel 13 in de serie 'Hoe formuleer ik het?' Deze serie vormt samen met de serie 'Hoe schrijf ik het?' de reeks 'TaalAnker'.
Interculturele communicatie. --- Dutch language --- Sociolinguistics --- Personnel management --- Mass communications --- 316.772.45 --- 658.3 --- #BAVD --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Formuleren --- #KVHA:Interculturele samenwerking --- taal --- taalgebruik --- vergadertechnieken --- migrantenproblematiek --- 316.3 samenleving --- 334 bedrijven --- 316.7 cultuur --- 007 communicatie --- 305.81 --- intercultureel zakendoen --- interculturaliteit --- *843 --- Interculturele samenwerking --- intercultureel samenwerken --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 316.772.45 Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Communicatie --- Interculturele communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Teamwerk --- Leidinggeven --- Interculturaliteit --- Leiderschap --- Verpleegkunde
Choose an application
Een dun en praktisch boekwerkje over het verkopen aan mensen uit andere culturen en de valkuilen waarin je als verkoper terecht kunt komen. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld gaat Grethe van Geffen achtereenvolgens in op verkoop bij mensen thuis, verkoop aan de balie, verkoop aan allochtone professionals en het informeren via een folder aan allochtonen. De verkopers in de geschetste situaties kunnen op verschillende manieren reageren, die elk kort worden beschreven. Vervolgens wordt beschreven hoe je de situaties zou kunnen aanpakken en volgt er een lijst met dingen die je beslist niet of juist wel zou moeten zeggen in deze situatie. De belangrijkste les uit deze uitgave is dat je als verkoper mensen aanspreekt als individu en niet als lid van een etnische groep.
Etnomarketing. --- Intercultureel management. --- Verkooptechnieken. --- Marketing --- Dutch language --- Mass communications --- 658.8 --- 316.772.45 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Formuleren --- #KVHA:Etnomarketing --- allochtonen --- communicatie --- taalgebruik --- marketing --- etnomarketing --- verkoop --- 658.8 marketing --- 339 handel --- interculturele communicatie --- verkoopkunde --- interculturaliteit --- 369.1 --- *843 --- Etnomarketing --- Verkoopkunde --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- 316.772.45 Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Verkoop --- Sales management --- Minderheidsgroepen --- Salesmanagement --- Minderheid
Choose an application
De serie 'Hoe formuleer ik het?' richt zich op communicatie op de werkvloer in bedrijven en organisaties. Dit deel richt zich op verschillen tussen allochtonen en de 'blanke Nederlanders'. De analyse van het probleem bij interculturele verschillen biedt achtergrondinformatie en vele eenvoudige tips die grote verschillen kunnen maken. De interculturele verschillen tussen mensen in teams worden behandeld, met veel aandacht voor de aanpak en manieren om de verschillen bespreekbaar te maken. Het laatste hoofdstuk richt zich op cultuurverschillen met klanten. Veel van de tips zijn niet specifiek voor interculturele zaken, maar kunnen ook waardevol zijn in uni-culturele contacten. De auteur is directeur van een interim managementbureau en gespecialiseerd in intercultureel management. Een handig boekje voor mensen die in hun werk veel contacten hebben met verschillende nationaliteiten.
Cultuurverschillen. --- Interculturele communicatie. --- Psycholinguistics --- Dutch language --- Sociolinguistics --- cultuurverschillen --- Mass communications --- Interculturele communicatie --- 316.772.45 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Cultuurverschillen; Nederland --- communicatie --- 316.3 samenleving --- 316.7 cultuur --- 334 bedrijven --- 007 communicatie --- 305.81 --- *843 --- Cultuurverschillen-communicatie --- Handel: cultuurverschillen --- 316.772.45 Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Cultuur --- Interculturele verhoudingen --- Communicatieve vaardigheden --- Interculturaliteit --- Toerisme --- Verpleegkunde
Choose an application
'TaalAnker' is een cahierreeks die bestaat uit twee delen. Een reeks met deeltjes 'Hoe schrijf ik het?' en een deel 'Hoe formuleer ik het?' In de laatste reeks dit cahier over interculturele verschillen die Nederlanders tegenkomen in het zakendoen in andere regio's. In diverse culturen gelden andere managementgebruiken, verkoopmethodieken, overlegvormen en onuitgesproken gebruiken. In het commercieel zaken doen en in het leiden van projecten of participatie in ondernemingen heeft dit belangrijke consequenties. Verkeerde reacties op andersoortige gebruiken kunnen fataal zijn voor een opbouwende samenwerking. De auteur is internationaal interimmanager en publiceert hier regelmatig over. Het boekje is bestemd voor managers, verkopers en projectmedewerkers die in andere culturen samenwerken, contacten willen leggen of betrekkingen willen onderhouden.
Intercultureel management. --- Interculturele communicatie. --- Sociolinguistics --- Mass communications --- Interculturele communicatie --- Ondernemen --- 316.772.45 --- 658.8 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Interculturele communicatie; Nederlands --- communicatie --- cultuurverschillen --- intercultureel zakendoen --- 334 bedrijven --- 316.7 cultuur --- 305.81 --- *843 --- Communicatie-intercultureel --- Zakendoen --- Internationale handel --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- 316.772.45 Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Cultuur --- Interculturele verhoudingen --- Intercultureel management --- Management --- Interculturaliteit --- Toerisme --- Verpleegkunde
Choose an application
Sommige mensen vinden dat iedereen zich maar gewoon moet aanpassen op de werkvloer. Waaraan, is niet altijd duidelijk en nuttig is het ook niet altijd. In deze 21e eeuw, waarin steeds vaker mensen van verschillende culturele afkomst moeten samenwerken, kunnen we niet langer doen alsof er geen interculturele problemen bestaan. Dit boekje neemt die problemen juist als uitgangspunt om te komen tot goede communicatie en creatieve oplossingen. Daarbij wordt gekeken door de bril van autochtonen en allochtonen, want het oplossen van problemen lukt het best als het van twee kanten komt.
Interculturele bemiddeling. --- Interculturele communicatie. --- Interne communicatie --- Ondernemingen. --- zakentaal --- interculturele communicatie --- Developmental psychology --- Mass communications --- Interculturele communicatie --- 316.772.45 --- 658.3 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Interculturele communicatie; Nederlands --- communicatie --- cultuurverschillen --- 658.3 personeelsbeleid --- 007 communicatie --- conflicthantering --- interculturaliteit --- bedrijfspsychologie --- bedrijfssociologie --- 367.1 --- *843 --- Communicatie --- Vreemde culturen --- D30269.jpg --- Multiculturele maatschappij --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 316.772.45 Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- bedrijfspsychologie - sociologie --- Interculturele verhoudingen --- Conflicthantering --- Conflicten --- Arbeidsomstandigheden --- Monograph --- Interculturaliteit --- Conflict --- Verpleegkunde
Choose an application
In dit boekje wordt gepoogd aan de hand van drie thema's (verjaardag, zakenbezoek en intimiteiten) de interculturele communicatie op de werkvloer te verbeteren. Het boekje verscheen in een serie over communicatie op de werkvloer. Helaas is het boekje te dun om echt op het onderwerp in te gaan. Daarom blijft het bij algemene gespreksvaardigheden als ik-boodschappen. Ieder thema wordt ingeleid met een casus. Dan volgen mogelijke reacties en de effecten daarvan. Na een advies over de juiste aanpak is er afsluitend een grappige 'not to do list'. Voor iedereen op de werkvloer voor wie dit thema nieuw is.
Interculturele communicatie. --- Sociolinguistics --- Mass communications --- Interculturele communicatie --- 316.772.45 --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Interculturele omgangsvormen --- omgangsvormen --- communicatie --- interculturele communicatie --- etiquette --- interculturaliteit --- 305.81 --- 334 bedrijven --- 316.7 cultuur --- 007 communicatie --- 843 --- Omgangsvormen --- 316.772.45 Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- Interculturele, internationale communicatie--(communicatiesociologie) --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Communicatie --- Interculturele verhoudingen --- Communicatieve vaardigheden --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde
Choose an application
De Meet & Manage Diversity Flashcards (https://www.arteveldehogeschool.be/mediatheken/live/ws/catalogus/115707) zijn gebaseerd op de tien kritische succesfactoren voor diversiteitsmanagement uit het boek "Verschil moet er zijn" van Grethe van Geffen. Het nummer linksboven op de Flash Card vertelt u bij welke succesfactor de vraag hoort.
organisatiemanagement --- diversiteitsbeleid --- succesfactoren --- Organization theory --- Management --- Employee participation --- Organization --- Intercultureel management --- Personeelsmanagement --- Organisatieculturen --- Diversiteitsbeleid --- Interculturele verhoudingen --- Organisatiecultuur --- 367.2 --- HRM --- Diversiteitsmanagement --- diversiteitsmanagement --- multiculturele samenleving --- personeelsbeleid, HRM --- human resources management --- 658.3 --- 325 --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde
Choose an application
* De HEMA wordt in 2016 landelijk nieuws omdat ze 'Vrolijk Voorjaar' in de folder zet in plaats van Vrolijk Pasen.* De gemeente Amsterdam komt in het nieuws vanwege 'rokjesgate': kledingvoorschriften voor vrouwen achter de balies van onze liberale hoofdstad.* Het lukt het COA maar niet om veiligheid te bieden aan homoseksuele asielzoekers, dus worden ze na heftige politieke discussie apart opgevangen.Deze drie voorbeelden zijn waar gebeurd. Ze leidden tot veel opwinding en hebben de leidinggevenden van organisaties totaal verrast. Door de maatschappelijke druk, ook van de media en de politiek, moest er snel een antwoord op komen.Dit boek gaat over de vraag hoe je leiding geeft in een tijd waarin waarden lijken te botsen en belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen de sociale cohesie overhoop dreigen te gooien. Wat kunnen leiders doen om in een context van paradoxen, onzekerheid en dilemma's toch vooruit te komen? Dit boek ondersteunt managers, medewerkers en beleidsmakers bij een effectieve aanpak hoe zij het centrale thema van inclusief leiderschap voor hun organisatie met succes kunnen inzetten.Bron : http://www.bol.com
Organization theory --- leidinggeven --- bedrijfsleer --- inclusief beleid --- diversiteit --- Leidinggeven --- Inclusie --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Managementvaardigheden --- Leiderschap --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|