Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Omgevingsonderwijs' - het leren in, van en over je eigen leefomgeving - is een in veel opzichten aantrekkelijke vorm van onderwijs. Het biedt volop mogelijkheden voor onderzoekend, producerend en authentiek leren. Het motiveert: erop uit met je leerlingen, de polder in, de wijk door, het museum in, dat doorbreekt de routine van het dagelijkse schoolwerk en kan het saamhorigheidsgevoel in de klas versterken.Het ontwerpen van omgevingsonderwijs is een enorme opgave. 'Omgevingsonderwijs, van project naar praktijk' helpt scholen en culturele instellingen bij het (samen) opzetten en uitvoeren van omgevingsonderwijs. Aan de hand van tal van praktijkvoorbeelden geeft het antwoord op vragen als: hoe plooi je buitenschoolse onderzoeksopdrachten in het rooster? Wat is nodig aan voorbereiding in de klas? Hoe maak je groepsopdrachten waar lle leerlingen echt aan bijdragen? Hoe beoordeel je zulke opdrachten? Waar kun je subsidie voor je project aanvragen? Hoe zet je een project om in iets blijvends? Steeds wordt geprobeerd de zaak te benaderen vanuit het perspectief van de school n dat van culturele instellingen, groot en klein. (Bron: uitgever)
Omgevingsonderwijs --- wereldoriëntatie --- omgevingsonderwijs --- aardrijkskunde --- Nederland --- didactische werkvormen --- didactiek --- 454.21 --- 474.21 --- 476 --- Basisonderwijs --- Culturele vorming --- Erfgoededucatie --- Leerlijnen --- Projectonderwijs --- Schoolomgeving --- Wereldoriëntatie --- 484.21 --- 090286.jpg --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Exploratie --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Wereldoriëntatie en kennisgebieden --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerwandelingen --- Woonomgeving --- Aardrijkskunde --- Leerwandeling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Handboek voor docenten en studenten voor het eindexamenprogramma geschiedenis van het voortgezet onderwijs.
Didactics of history --- didactiek --- geschiedenis --- SO (secundair onderwijs) --- Geschiedenis --- Geschiedenisonderwijs. --- didactiek. --- geschiedenisonderwijs. --- hoger onderwijs. --- voortgezet onderwijs.
Choose an application
Didactics of history --- geschiedenisonderwijs --- didactiek --- geschiedenis --- Geschiedenis --- Didactiek
Choose an application
Geschiedenis en geschiedenisonderwijs staan in het middelpunt van de belangstelling. Menigeen heeft zo zijn ideeën over een goede geschiedenisleraar, die goed kan vertellen, die het verleden tot leven brengt, die zijn leerlingen weet te boeien en op die manier iets meegeeft voor het leven. Het vormgeven van goed geschiedenisonderwijs is geen sinecure. Het is een vak, een ambacht waarbij heel wat komt kijken. Geschiedenisdidactiek gaat in de eerste plaats uit van belangrijke competenties van de docent, zoals het bijbrengen van historisch besef, het uitleggen van abstracte begrippen, verhalen vertellen en het leren opbouwen van historische redenering. Alle bouwmaterialen komen daarbij aan bod: teksten, afbeeldingen, audiovisueel materiaal, ict, maar ook musea en omgevingsonderwijs, steeds in verband met de leerdoelen van geschiedenisonderwijs. Dit boek is een praktijkgericht handboek waarin de concrete lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding, maar ook de reeds in het onderwijs werkzame docent zal er veel van zijn gading vinden. (Bron: covertekst)
Historische kritiek. --- Didactics of history --- geschiedenis --- didactiek --- #KVHA:Geschiedenisdidactiek --- geschiedenisdidactiek --- geschiedenisonderwijs --- museumbezoek --- 456.6 --- 900.21 --- Didactiek --- Geschiedenis --- 485.6 --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; didactiek M.O --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenisonderwijs --- 485.55 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- D50827.jpg --- Geschiedenis: didactiek --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Choose an application
485.6 --- Egypte --- Griekenland --- Handboek/cursus --- Nederland --- Rome --- geschiedenis --- handboek --- prehistorie --- secundair onderwijs-onderbouw --- steentijd --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Geschiedenisdidactiek is een handboek waarin de lespraktijk centraal staat. Het is bestemd voor geschiedenisdocenten in opleiding: studenten van hbo- en universitaire opleidingen. Maar ook professionals in de onderwijspraktijk kunnen dit boek goed gebruiken. Bij het boek is een website beschikbaar. Studenten vinden hier de illustratie uit een boek in kleur, audio- en videomateriaal en oefeningen; voor docenten zijn er lesvoorbeelden in PowerPoint. Deze herziene editie is geheel geactualiseerd. Er zijn recente onderzoeken verwerkt over historisch denken in het geschiedenisonderwijs en over denken over tijd. Daarnaast wordt aandacht besteed aan het werken met teksten (onder andere voor zwakke lezers), activerende didactiek en toetsing. In deze editie wordt nu expliciet rekening gehouden met zowel Nederlandse als Vlaamse gebruikers. Dit handboek voor de geschiedenisdocent (voor zowel basis- als voortgezet onderwijs) wil dat leerlingen geschiedenis zinvol leren vinden. Daartoe gaat deze didactiek in op de essenties van historisch denken en redeneren en hoe dat voor leerlingen betekenisvol kan worden. Geschiedenis moet verder leerbaar zijn. Geen onvoorstelbare hoeveelheid willekeurige gegevens, maar er moet structuur in zitten. Daarbij kan de leefwereld van de leerlingen niet altijd centraal staan, omdat ze nu juist andere leefwerelden moeten ontdekken. Naast deze fundamenten uit deel I gaat het in deel II om de vakdidactische hulpmiddelen die een geschiedenisdocent ten dienste staan: teksten en audiovisuele media. In deel III komen de lesopbouw en het lesplan aan de orde, de doelstellingen, de werkvormen en de evaluaties. Deze nieuwe editie is geheel herzien en geactualiseerd met nieuwe voorbeelden. Voorzien van illustraties in zwart-wit, eindnoten, een literatuuroverzicht en register. De auteurs hebben allen ervaring opgedaan als docent geschiedenis in het voortgezet onderwijs.
Didactics of history --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; didactiek --- 456.6 --- Didactiek --- Geschiedenis : didactiek --- 930 --- Geschiedenis --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Educational sciences --- Netherlands --- Flanders
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|