Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De auteur gaat in op de ontwikkeling van het klachtrecht waarbij hij een historisch perspectief maakt aan de hand van 3 lijnen, de democratiseringslijn, de patiëntenrechtenlijn en de psychiatrielijn. Vervolgens komt het stelsel van klachtenopvang aan de orde waarbij onder andere de doelstellingen voor goede klachtenopvang en de te onderscheiden functies in klachtenopvang behandeld worden. Vervolgens beschrijft de auteur welke wettelijke regelingen er zijn ten aanzien van klachten van patiënten en hoe deze zich tot andere wetgeving en regelgeving verhouden. Ook wordt aandacht besteed aan de vormgeving van het klachtrecht in de verschillende sectoren van de gezondheidszorg waarbij naast de vormgeving in de intra- en extramurale gezondheidszorg ook de rol van de zorginspectie en van patiënten- en consumentenorganisaties wordt belicht. De bijdrage besluit met de behandeling van vraagstukken in de sfeer van de toepassing van het klachtrecht.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Arbeidsverhoudingen --- Droit social --- Relations du travail --- Sociaal recht --- ondernemingsraad --- conseil d'entreprise
Choose an application
Gezondheidszorg --- Législation --- Soins de santé --- Wetgeving
Choose an application
Economic law --- Hygiene. Public health. Protection --- Deontologie --- Droit --- Déontologie --- Geneeskunde --- Médecine --- Recht --- Gezondheidsrecht --- Paramedische beroepen --- 351.82*8 <492> --- Droit sanitaire --- Professions paramédicales --- Beroepenrecht. Vestigingswetgeving--Nederland --- 351.82*8 <492> Beroepenrecht. Vestigingswetgeving--Nederland
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|