Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Dyscalculie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038221533 Year: 2013 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zijn overal cijfers. Als we de krant openslaan, zien we bladzijden, data, prijzen, jaartallen, tijdstippen, hoeveelheden,… Om op tijd te zijn, ingrediënten af te wegen, de vervaldatum van producten te controleren, de uurregeling voor trein of bus te lezen, de juiste bus te nemen,… telkens opnieuw hebben we getallen nodig. Goed kunnen rekenen wordt in onze maatschappij ook heel erg gewaardeerd. Bij sommige mensen gaat het leren rekenen vlotter dan bij andere. Soms kunnen die verschillen echter zo ernstig en vooral hardnekkig zijn dat ze buiten de normale variatie vallen en we van een stoornis of dyscalculie spreken. In dit boek besteden verschillende auteurs aandacht aan dit probleem. In het algemene deel vindt de lezer een definitie van leerstoornissen, een overzicht van intelligentie en een aantal historische beschouwingen. In het tweede deel is er eerst aandacht voor de normale/typische ontwikkeling van het rekenen. Daarna staan de auteurs stil bij de atypische ontwikkeling en de assessment van rekenstoornissen. Tot slot bekijken de auteurs de remediëring en behandeling van kinderen met rekenstoornissen.


Book
Ik hoor er ook bij ! : hoe omgaan met problematieken/stoornissen bij kinderen en jongeren op school
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789048623754 Year: 2015 Volume: *6 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een kind met leer-,gedrags- of ontwikkelingsstoornis, daar kan elke leerkracht, logopedist of ouder mee geconfronteerd worden.Om een zekere houvast te bieden, hebben Karl Baert en Prof. Dr. Annemie Desoete de handen in elkaar geslagen. Ze brengen in Ik hoor er ook bij! de 10 meest voorkomende stoornissen bij jongeren duidelijk en overzichtelijk in kaart.


Book
Dyscalculie
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789038224985 Year: 2018 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe voorspelbaar en weinig boeiend zou de wereld er uitzien als we allemaal 'gelijk' zouden zijn... Verschillen zijn dus zelfs wenselijk. Soms zijn verschillen echter zo groot dat het niet meer om 'normale variatie' gaat. In dit boek beschrijven we de criteria om over dyscalculie te spreken. We staan stil bij HGD/HGW, ICF, DSM-5, UDL, M-decreet, redelijke aanpassingen, het leerzorgkader en bij de waarde van 'diversiteit' en het inzetten op 'psycho-educatie'. Het boek bundelt informatie over de typische rekenontwikkeling, assessment van rekenproblemen evenals over therapie/behandeling van dyscalculie.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by