Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Er zijn overal cijfers. Als we de krant openslaan, zien we bladzijden, data, prijzen, jaartallen, tijdstippen, hoeveelheden,… Om op tijd te zijn, ingrediënten af te wegen, de vervaldatum van producten te controleren, de uurregeling voor trein of bus te lezen, de juiste bus te nemen,… telkens opnieuw hebben we getallen nodig. Goed kunnen rekenen wordt in onze maatschappij ook heel erg gewaardeerd. Bij sommige mensen gaat het leren rekenen vlotter dan bij andere. Soms kunnen die verschillen echter zo ernstig en vooral hardnekkig zijn dat ze buiten de normale variatie vallen en we van een stoornis of dyscalculie spreken. In dit boek besteden verschillende auteurs aandacht aan dit probleem. In het algemene deel vindt de lezer een definitie van leerstoornissen, een overzicht van intelligentie en een aantal historische beschouwingen. In het tweede deel is er eerst aandacht voor de normale/typische ontwikkeling van het rekenen. Daarna staan de auteurs stil bij de atypische ontwikkeling en de assessment van rekenstoornissen. Tot slot bekijken de auteurs de remediëring en behandeling van kinderen met rekenstoornissen.
Dyscalculie. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- Learning disabilities --- Math anxiety --- Acalculia in children --- Treatment --- #KVHB:Rekenstoornissen --- 464.2 --- Rekenstoornissen --- Kinderen met rekenproblemen --- PXL-Central Office 2014 --- leerpsychologie --- rekenstoornissen --- Dyscalculie
Choose an application
Een kind met leer-,gedrags- of ontwikkelingsstoornis, daar kan elke leerkracht, logopedist of ouder mee geconfronteerd worden.Om een zekere houvast te bieden, hebben Karl Baert en Prof. Dr. Annemie Desoete de handen in elkaar geslagen. Ze brengen in Ik hoor er ook bij! de 10 meest voorkomende stoornissen bij jongeren duidelijk en overzichtelijk in kaart.
462 --- leerstoornissen --- gedragsproblemen --- Leerproblemen. --- Behavior disorders in children --- Behavior problems in children --- Behavioral problems in children --- Child behavior disorders --- Comportement chez l'enfant [Troubles du ] --- Comportement chez les enfants [Troubles du ] --- Disruptive behavior disorders in children --- Enfant -- Troubles du comportement --- Enfant [Troubles du comportement chez l' ] --- Enfants -- Troubles du comportement --- Enfants [Troubles du comportement chez les ] --- Gedragsproblemen bij kinderen --- Gedragsstoornissen bij de kinderen --- Kinderen [Gedragstoornissen bij de ] --- Stoornissen [Gedrag] bij de kinderen --- Troubles comportementaux infantiles --- Troubles de comportement infantiles --- Troubles du comportement chez l'enfant --- Troubles du comportement chez les enfants --- Problem children --- Education --- Belgium
Choose an application
Hoe voorspelbaar en weinig boeiend zou de wereld er uitzien als we allemaal 'gelijk' zouden zijn... Verschillen zijn dus zelfs wenselijk. Soms zijn verschillen echter zo groot dat het niet meer om 'normale variatie' gaat. In dit boek beschrijven we de criteria om over dyscalculie te spreken. We staan stil bij HGD/HGW, ICF, DSM-5, UDL, M-decreet, redelijke aanpassingen, het leerzorgkader en bij de waarde van 'diversiteit' en het inzetten op 'psycho-educatie'. Het boek bundelt informatie over de typische rekenontwikkeling, assessment van rekenproblemen evenals over therapie/behandeling van dyscalculie.
leerproblemen --- leerstoornissen --- Didactics of mathematics --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- dyscalculie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- Dyscalculie --- Rekenontwikkeling --- Rekenproblemen --- Math anxiety --- Slow learning children --- Learning disabled children --- leerpsychologie --- rekenstoornissen --- PXL-Education 2016 --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Rekenprobleem --- Bachelor in de logopedie --- Bachelor in de audiologie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|