Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of religion --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- maatschappelijke vorming --- welzijnswerk --- armoede --- religieuze opvoeding --- lager onderwijs
Choose an application
Advent --- Sociale welzijnszorg --- Kansarmoede --- Lager onderwijs --- Kansarme --- Armoede --- Sociale ongelijkheid --- Anders zijn --- Uitsluiting
Choose an application
'Maatschappelijk werker moet je zijn, je kunt dit niet leren.' Deze uitspraak horen wij wel eens vallen in de wandelgangen van ons departement. Het zet ons aan het denken. Deze controverse 'maatschappelijk werker zijn versus maatschappelijk werker kunnen worden' werd de rode draad van dit seminariewerk. Doorheen dit werk stellen we ons steeds de vraag of Maatschappelijk Werk in je ziel zit of dat je het beroep uit boeken kan leren. We weten dat we de polen hier extreem uitwerken en tegenover elkaar zetten. Evenzeer zijn we ons ervan bewust dat het een mix kan zijn: je bent een maatschappelijk werker omdat je een bepaald persoon bent met een bepaalde visie en gedachte, maar je moet de kneepjes van het vak ook leren. Om de tegenstelling te onderzoeken gingen we ons in enkele scholen informeren. Hier wordt Maatschappelijk Werk immers 'aangeleerd'. We vroegen ons af hoe zij het Maatschappelijk Werk aanleren aan hun studenten en of zij ook vonden dat Maatschappelijk Werk te maken heeft met
Choose an application
'Maatschappelijk werker moet je zijn, je kunt dit niet leren.' Deze uitspraak horen wij wel eens vallen in de wandelgangen van ons departement. Het zet ons aan het denken. Deze controverse 'maatschappelijk werker zijn versus maatschappelijk werker kunnen worden' werd de rode draad van dit seminariewerk. Doorheen dit werk stellen we ons steeds de vraag of Maatschappelijk Werk in je ziel zit of dat je het beroep uit boeken kan leren. We weten dat we de polen hier extreem uitwerken en tegenover elkaar zetten. Evenzeer zijn we ons ervan bewust dat het een mix kan zijn: je bent een maatschappelijk werker omdat je een bepaald persoon bent met een bepaalde visie en gedachte, maar je moet de kneepjes van het vak ook leren. Om de tegenstelling te onderzoeken gingen we ons in enkele scholen informeren. Hier wordt Maatschappelijk Werk immers 'aangeleerd'. We vroegen ons af hoe zij het Maatschappelijk Werk aanleren aan hun studenten en of zij ook vonden dat Maatschappelijk Werk te maken heeft met 'een bepaalde persoon zijn'. Verder gingen we na hoe deze tegenstelling leeft in het werkveld van de maatschappelijk werker. We zochten naar wat de eigenheid is van een maatschappelijk werker als hij in een multidisciplinair team staat. We vroegen ons verder af of hij in dat multidisciplinair team kan werken omdat hij een maatschappelijk werker is met passie of dat hij dit kan omdat hij bepaalde inzichten heeft geleerd. Deze twee grote gehelen 'school' en 'multidisciplinair team' worden niet sec besproken. Ze passen in het geheel van dit werk. Zo gaan we eerst nog op zoek naar de definitie van Sociaal Werk en zoeken we naar de eigenheid van de maatschappelijk werker. Verder gaan we de geschiedenis van de opleiding na om het hoofdstuk rond de scholen in te leiden. In dit seminariewerk formuleren we ook enkele handelingsontwerpen die we gebruiken om de theorie van het seminarie om te zetten in de praktijk. Deze handelingsontwerpen dienen als leidraad op stage.De uitwerking erva...
Choose an application
'Maatschappelijk werker moet je zijn, je kunt dit niet leren.' Deze uitspraak horen wij wel eens vallen in de wandelgangen van ons departement. Het zet ons aan het denken. Deze controverse 'maatschappelijk werker zijn versus maatschappelijk werker kunnen worden' werd de rode draad van dit seminariewerk. Doorheen dit werk stellen we ons steeds de vraag of Maatschappelijk Werk in je ziel zit of dat je het beroep uit boeken kan leren. We weten dat we de polen hier extreem uitwerken en tegenover elkaar zetten. Evenzeer zijn we ons ervan bewust dat het een mix kan zijn: je bent een maatschappelijk werker omdat je een bepaald persoon bent met een bepaalde visie en gedachte, maar je moet de kneepjes van het vak ook leren. Om de tegenstelling te onderzoeken gingen we ons in enkele scholen informeren. Hier wordt Maatschappelijk Werk immers 'aangeleerd'. We vroegen ons af hoe zij het Maatschappelijk Werk aanleren aan hun studenten en of zij ook vonden dat Maatschappelijk Werk te maken heeft met 'een bepaalde persoon zijn'. Verder gingen we na hoe deze tegenstelling leeft in het werkveld van de maatschappelijk werker. We zochten naar wat de eigenheid is van een maatschappelijk werker als hij in een multidisciplinair team staat. We vroegen ons verder af of hij in dat multidisciplinair team kan werken omdat hij een maatschappelijk werker is met passie of dat hij dit kan omdat hij bepaalde inzichten heeft geleerd. Deze twee grote gehelen 'school' en 'multidisciplinair team' worden niet sec besproken. Ze passen in het geheel van dit werk. Zo gaan we eerst nog op zoek naar de definitie van Sociaal Werk en zoeken we naar de eigenheid van de maatschappelijk werker. Verder gaan we de geschiedenis van de opleiding na om het hoofdstuk rond de scholen in te leiden. In dit seminariewerk formuleren we ook enkele handelingsontwerpen die we gebruiken om de theorie van het seminarie om te zetten in de praktijk. Deze handelingsontwerpen dienen als leidraad op stage. De uitwerking erv...
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|