Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (4)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

KADOC (1)

VUB (1)


Resource type

dissertation (3)

audio (2)

book (2)


Language

Dutch (6)

English (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

2009 (3)

2007 (1)

2006 (1)

2005 (1)

Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Effect of price increases on French fries consumption in a Belgian on-campus university restaurant
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Audio
Wij tekenen voor... : een solidariteitsproject voor de basisschool bij de campagne van Welzijnszorg 2007: Wij tekenen voor de toekomst. De jeugd van tegenwoordig
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Antwerpen Spoor Zes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Audio
Samen armoede uitsluiten : niemand uitgesloten? : een solidariteitsproject voor de basisschool bij de campagne van Welzijnszorg 2006 : cd
Authors: --- --- ---
Year: 2006 Publisher: Antwerpen Spoor Zes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Profiel van de maatschappelijk werker
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2009 Publisher: Geel Katholieke Hogeschool Kempen. Campus GEEL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Maatschappelijk werker moet je zijn, je kunt dit niet leren.' Deze uitspraak horen wij wel eens vallen in de wandelgangen van ons departement. Het zet ons aan het denken. Deze controverse 'maatschappelijk werker zijn versus maatschappelijk werker kunnen worden' werd de rode draad van dit seminariewerk. Doorheen dit werk stellen we ons steeds de vraag of Maatschappelijk Werk in je ziel zit of dat je het beroep uit boeken kan leren. We weten dat we de polen hier extreem uitwerken en tegenover elkaar zetten. Evenzeer zijn we ons ervan bewust dat het een mix kan zijn: je bent een maatschappelijk werker omdat je een bepaald persoon bent met een bepaalde visie en gedachte, maar je moet de kneepjes van het vak ook leren. Om de tegenstelling te onderzoeken gingen we ons in enkele scholen informeren. Hier wordt Maatschappelijk Werk immers 'aangeleerd'. We vroegen ons af hoe zij het Maatschappelijk Werk aanleren aan hun studenten en of zij ook vonden dat Maatschappelijk Werk te maken heeft met

Keywords


Dissertation
Profiel van de maatschappelijk werker : Theoretisch deel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Maatschappelijk werker moet je zijn, je kunt dit niet leren.' Deze uitspraak horen wij wel eens vallen in de wandelgangen van ons departement. Het zet ons aan het denken. Deze controverse 'maatschappelijk werker zijn versus maatschappelijk werker kunnen worden' werd de rode draad van dit seminariewerk. Doorheen dit werk stellen we ons steeds de vraag of Maatschappelijk Werk in je ziel zit of dat je het beroep uit boeken kan leren. We weten dat we de polen hier extreem uitwerken en tegenover elkaar zetten. Evenzeer zijn we ons ervan bewust dat het een mix kan zijn: je bent een maatschappelijk werker omdat je een bepaald persoon bent met een bepaalde visie en gedachte, maar je moet de kneepjes van het vak ook leren. Om de tegenstelling te onderzoeken gingen we ons in enkele scholen informeren. Hier wordt Maatschappelijk Werk immers 'aangeleerd'. We vroegen ons af hoe zij het Maatschappelijk Werk aanleren aan hun studenten en of zij ook vonden dat Maatschappelijk Werk te maken heeft met 'een bepaalde persoon zijn'. Verder gingen we na hoe deze tegenstelling leeft in het werkveld van de maatschappelijk werker. We zochten naar wat de eigenheid is van een maatschappelijk werker als hij in een multidisciplinair team staat. We vroegen ons verder af of hij in dat multidisciplinair team kan werken omdat hij een maatschappelijk werker is met passie of dat hij dit kan omdat hij bepaalde inzichten heeft geleerd. Deze twee grote gehelen 'school' en 'multidisciplinair team' worden niet sec besproken. Ze passen in het geheel van dit werk. Zo gaan we eerst nog op zoek naar de definitie van Sociaal Werk en zoeken we naar de eigenheid van de maatschappelijk werker. Verder gaan we de geschiedenis van de opleiding na om het hoofdstuk rond de scholen in te leiden. In dit seminariewerk formuleren we ook enkele handelingsontwerpen die we gebruiken om de theorie van het seminarie om te zetten in de praktijk. Deze handelingsontwerpen dienen als leidraad op stage.De uitwerking erva...

Keywords


Dissertation
Profiel van de maatschappelijk werker : Praktisch deel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Maatschappelijk werker moet je zijn, je kunt dit niet leren.' Deze uitspraak horen wij wel eens vallen in de wandelgangen van ons departement. Het zet ons aan het denken. Deze controverse 'maatschappelijk werker zijn versus maatschappelijk werker kunnen worden' werd de rode draad van dit seminariewerk. Doorheen dit werk stellen we ons steeds de vraag of Maatschappelijk Werk in je ziel zit of dat je het beroep uit boeken kan leren. We weten dat we de polen hier extreem uitwerken en tegenover elkaar zetten. Evenzeer zijn we ons ervan bewust dat het een mix kan zijn: je bent een maatschappelijk werker omdat je een bepaald persoon bent met een bepaalde visie en gedachte, maar je moet de kneepjes van het vak ook leren. Om de tegenstelling te onderzoeken gingen we ons in enkele scholen informeren. Hier wordt Maatschappelijk Werk immers 'aangeleerd'. We vroegen ons af hoe zij het Maatschappelijk Werk aanleren aan hun studenten en of zij ook vonden dat Maatschappelijk Werk te maken heeft met 'een bepaalde persoon zijn'. Verder gingen we na hoe deze tegenstelling leeft in het werkveld van de maatschappelijk werker. We zochten naar wat de eigenheid is van een maatschappelijk werker als hij in een multidisciplinair team staat. We vroegen ons verder af of hij in dat multidisciplinair team kan werken omdat hij een maatschappelijk werker is met passie of dat hij dit kan omdat hij bepaalde inzichten heeft geleerd. Deze twee grote gehelen 'school' en 'multidisciplinair team' worden niet sec besproken. Ze passen in het geheel van dit werk. Zo gaan we eerst nog op zoek naar de definitie van Sociaal Werk en zoeken we naar de eigenheid van de maatschappelijk werker. Verder gaan we de geschiedenis van de opleiding na om het hoofdstuk rond de scholen in te leiden. In dit seminariewerk formuleren we ook enkele handelingsontwerpen die we gebruiken om de theorie van het seminarie om te zetten in de praktijk. Deze handelingsontwerpen dienen als leidraad op stage. De uitwerking erv...

Keywords


Book
Vol energie! : een adventsproject voor de basisschool bij de campagne van Welzijnszorg 2005: Huishouden vraagt energie.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 7 of 7
Sort by