Narrow your search

Library

AP (2)

EHC (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KBR (2)

KU Leuven (2)

Odisee (2)

Vlaams Parlement (2)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

FOD Finances (1)

More...

Resource type

book (2)

dissertation (1)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2020 (1)

2018 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Geen commentaar. 101 tips voor woordvoerders & persverantwoordelijken
Author:
ISBN: 9789463370950 Year: 2018 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onmisbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van organisaties, is een professionele externe communicatie met bijvoorbeeld journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager. Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers. De auteur lardeert praktische tips met sappige anekdotes uit haar eigen carrière en die van andere woordvoerders. Geen commentaar is een onmisbaar naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die goed willen samenwerken met woordvoerders en organisaties en voor al wie interesse heeft in hoe het nieuws wordt 'gemaakt'.


Book
Geen commentaar : 101 tips voor woordvoerders en persverantwoordelijken
Author:
ISBN: 9789463370615 Year: 2020 Publisher: Kapellen Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onschatbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van ondernemingen, is een professionele externe communicatie met journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager.Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers.Geen commentaar (herwerkte uitgave) is een naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ?gemaakt?.https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615


Dissertation
Un pensamiento particular: onderzoek naar persuasiviteit en argumentatie in de columns van Javier Marías
Authors: --- --- ---
Year: 2011 Publisher: Antwerpen Lessius Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze meesterproef onderzoeken we persuasiviteit en argumentatie in de columns van de Spaanse schrijver, vertaler en columnist, Javier Marías. Ons onderzoek sluit aan bij de tekstanalyse en de retorica. In het eerste deel besteden we eerst aandacht aan een biografie van Javier Marías. Ten tweede bespreken we de specifieke kenmerken van de column. Ten derde hebben we het over columnisten zelf. Ten vierde bekijken we de geschiedenis van de column in Spanje. Ten vijfde halen we het debat aan over de aansluiting van de column bij de literatuur of de journalistiek. In het tweede deel zullen we eerst enkele inzichten uit de klassieke retorica bespreken. Vervolgens gaan we over tot de nieuwe  retorica van Perelman en Olbrechts-Tyteca. Voorts plaatsen we de persoonlijke column in de retorische traditie aan de hand van de inzichten van Bernardo Gómez Calderón en Antoine Braet. Vervolgens schuiven we de analysemodellen van deze twee auteurs in elkaar om zo zelf tot een passende onderzoeksmethode te komen. Ten slotte analyseren we 46 columns die Javier Marías in 2009 voor El País Semanal schreef op persuasief en argumentatief vlak. Dezelfde methode passen we vervolgens nogmaals toe op één specifieke column. Dit onderzoek leert ons dat persuasieve elementen, zoals een aantrekkelijke stijl en retorische figuren, veel meer bijdragen tot persuasiviteit in de columns van Javier Marías dan louter argumentatieve elementen.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by