Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Faalangst bepaalt vaak de mate waarin mensen last hebben van dyslexie, aldus de auteurs. Dyslectici denken volgens hen op een andere manier: conceptueel i.p.v. lijngericht. Als ze hun werkwijze op hun denkwijze afstemmen, zullen ze zich succesvoller voelen, waardoor hun dyslexie en faalangst zullen verminderen.
Orthopedagogics --- dyslexie --- orthopedagogiek --- intelligentie --- 464.1 --- 464 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- faalangst --- Leerstoornissen --- Dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Faalangst --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Dyslexia --- Children --- Handbooks, manuals, etc. --- Faalangst --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
Dat dyslectici een groot probleem hebben met de taal, is vaak maar al te duidelijk. Taal is in onze maatschappij een overheersend gegeven dat bijna al onze interactie met elkaar bepaalt. Als iemand dan niet zo goed is in het automatiseren van taal, levert dit al gauw onzekerheid en spanning op. Dat is precies waarom dyslectici, wanneer zij leren lezen en schrijven, al op jonge leeftijd faalangst in de vorm van prestatiedrang of uitstelgedrag ontwikkelen.Dyslexie: stoornis of intelligentie is geschreven voor en over volwassenen met dyslexie. De auteurs nemen stelling tegen de overtuiging dat dyslexie een stoornis is. Dyslexie komt in belangrijke mate voort uit een andere manier van denken, die in dit boek het conceptuele denken wordt genoemd. Het is die manier van denken die de basis vormt tot het hebben van succes en tot het ontwikkelen van een eigen manier van werken in de studie of op het werk. In die eigen manier van werken is het mogelijk om sneller te lezen, beter te schrijven, duidelijker te communiceren en een brug te leggen tussen conceptuele denkers en lijndenkers.Het boek geeft de lezer inzicht in wat dyslexie is, wat de oorzaken van faalangst zijn en hoe deze twee fenomenen hand in hand gaan. Wanneer de faalangst vermindert, hebben dyslectici ook minder last van hun dyslexie. Door anders naar dyslexie te kijken, zullen dyslectici hun dyslexie beter kunnen accepteren en een positiever zelfbeeld kunnen opbouwen. Een positief zelfbeeld geeft ruimte en vrijheid in het leven en is een goed fundament voor het hebben van succes.
Choose an application
planning werkvloer --- werkhoudingsproblemen --- Neuropathology --- Personnel management --- Psycholinguistics --- arbeidsbelasting --- volwassenen --- informatieverwerking --- dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- Taalproblemen --- communicatie --- kinderen --- leerproblemen --- leermoeilijkheden --- orthopedagogiek --- 616.8 --- Dyslexie --- Kinderen met leerproblemen --- Werk --- Volwassenen --- Lezen --- Schrijven --- Leesproblemen --- Schrijfproblemen --- Volwassene --- Leesprobleem --- Schrijfprobleem --- Spel
Choose an application
Een boek geschreven door twee dyslectici. De auteurs zijn ervaringsdeskundigen die vanuit hun eigen leven én hun werk als trainer en coach, een breed scala van aspecten van dyslexie behandelen en daarmee nieuwe inzichten bieden.............Dit boek biedt weerwoord, door het begrip dyslexie in een breder kader te plaatsen en te laten zien dat dyslectisch denken afwijkend kan zijn, maar daardoor juist verfrissend en aanvullend kan werken..............Daarnaast worden concrete handvatten en talrijke tips geboden om beter om te gaan met de lastige kanten van het lezen, schrijven, communiceren en organiseren...............en ook de arbeidsrechtelijke positie van dyslectici komt aan bod.........(Bron: covertekst)
Dyslexia --- Employment --- People with disabilities --- Arbeid --- Dyslexie ; volwassenen --- Ervaringsdeskundigen --- dyslexie --- 159.95
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|