Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dit boek is het resultaat van een antropologisch onderzoek naar de culturele en sociale opvattingen van beleidsmakers en de invloed daarvan op het door hen gevoerde minderhedenbeleid. Hoewel de minderheden quasi-dezelfde zijn, verschilt het integratiebeleid in Franstalig en Vlaams België danig. Die verschillen hangen samen met de manier waarop de bestuurlijke elites kijken naar de samenleving, naar zichzelf en naar de 'ander'. Eerst wordt het beleid naar de islam toe behandeld. Vervolgens wordt nagegaan welke plaats men geeft aan diversiteit in het integratie- en onderwijsbeleid, om te eindigen met het achterstandsbeleid in het onderwijs.
School management --- Sociology of minorities --- Wallonia --- Flanders --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:39A6 --- #A0205A --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Integratie --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Onderwijs; Vlaanderen --- #KVHB:Onderwijs; Wallonie --- 328.7 --- Integratie onderwijs --- Minderheden --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- Sociale problemen van allochtone groepen --- Cultuurverschillen --- Integratiebeleid --- Islam. --- Minderhedenbeleid --- Cultuurverschillen. --- Integratiebeleid. --- Minderhedenbeleid. --- Onderwijsbeleid. --- integratiebeleid --- minderheden --- onderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|