Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
children [people by age group] --- adolescence --- Developmental psychology --- Human sciences --- Psychology --- #GGSB: Psychologie --- Psychologie
Choose an application
Veranderingen in organisaties brengen naast situationele veranderingen (verhuis, reorganisatie van teams...) ook transities te weeg: het psychologische proces dat mensen doormaken als ze met veranderingen in hun organisatie worden geconfronteerd. Een nieuwe manier van werken impliceert ook: de oude identiteit en realiteit loslaten, en de gevoelens van verlies onderkennen. William Bridges beschrijft in 'Managen van transities' wat nodig is om transities met succes te laten verlopen.
65.013 --- 65.016 --- 65.016 Development, evolution of a firm. Foundation, establishment. Growth, expansion, rise. Shrinking, contraction, decline. Amalgamation, merger. Division, splitting, decartellization. Change, conversion, reorganization. Dissolution. Closing down, wi --- Development, evolution of a firm. Foundation, establishment. Growth, expansion, rise. Shrinking, contraction, decline. Amalgamation, merger. Division, splitting, decartellization. Change, conversion, reorganization. Dissolution. Closing down, wi --- 65.013 Psychological questions --- Psychological questions --- Organization theory --- bedrijfsorganisatie --- veranderingsmanagement --- HRM (human resource management) --- organisatiepsychologie --- Sociology of work --- Labour market
Choose an application
‘The Culture Map’ van Erin Meyer is het handboek om cultuurverschillen binnen de internationale zakenwereld te begrijpen en hiermee om te gaan. Nederlanders komen direct ter zake, Amerikanen zeggen altijd drie vriendelijke dingen voordat ze met iets negatiefs komen en Chinezen zullen nooit openlijk kritiek geven. Latijns-Amerikanen en Aziaten zijn zeer hiërarchisch ingesteld; Scandinaviërs vinden juist dat de beste baas niet boven zijn medewerkers staat. Geen wonder dat samenwerking tussen verschillende nationaliteiten soms tot chaos leidt.In deze tijd van globalisering en virtuele netwerken is het essentieel dat je kunt omgaan met cultuurverschillen. Erin Meyer is je gids op dit subtiele en soms verraderlijke terrein. In ‘The Culture Map’, dat internationaal uitgroeide tot hét handboek op dit gebied, beschrijft zeacht dimensies om te ontcijferen hoe culturele verschillen van invloed zijn in de internationale zakenwereld. Haar heldere analyse combineert ze met praktisch advies voor succes in een geglobaliseerde wereld.
Interculturele communicatie. --- Intercultureel management --- Bedrijfscultuur --- Personeelsbeleid --- Psychologie, bedrijven --- Diversiteit --- Globalisering --- Samenwerking --- Cultuurverschil --- Interculturaliteit --- Interculturele communicatie
Choose an application
Ken jij de kracht van meertaligheid? Een tweede taal biedt je niet alleen een extra communicatiemiddel maar ook een volstrekt nieuwe manier van denken. Taal vormt namelijk je brein en beïnvloedt wat je waarneemt, hoe je informatie onthoudt, welke gedachten je hebt en welke keuzes je maakt. Kortom, de talen die je spreekt bepalen hoe je in de wereld staat.In Meertalig deelt dr. Viorica Marian revolutionaire inzichten over de relatie tussen onze taal en ons denken. Meertaligheid blijkt grote voordelen te hebben in het dagelijks leven: je kunt je beter concentreren, denkt creatiever en kritischer en houdt je brein fitter.https://www.amboanthos.nl/boek/meertalig/
Meertaligheid --- Taalverwerving --- Cognitieve ontwikkeling --- Creatief denken --- Kritisch denken --- Taal --- Sociology of culture --- Linguistics --- tweede-taalverwerving --- linguïstiek --- intercultureel onderwijs --- meertaligheid --- Sociolinguistics
Choose an application
Choose an application
Business policy --- dienstverlenende bedrijven --- management
Choose an application
Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Simon Sinek laat zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag. Begin met het Waarom helpt je op het Waarom weer centraal te stellen en zo beter en authentieker leiding te geven en je omgeving te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk toont Sinek aan dat het werkt. Dit boek is gebaseerd op de ideeën uit zijn TEDx-talk over leiderschap, waarmee hij wereldwijd de aandacht trok.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|