Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Wat werkt daadwerkelijk in het onderwijs? Hoe kunnen we het leren zichtbaar maken? Waarom is dat belangrijk? En hoe kunnen we op basis daarvan de prestaties van de leerlingen op school verbeteren?Met dit boek keer je terug naar de oorsprong, naar de essentie van de onderwijspraktijk.Vertrekkend vanuit een evidence-based principe toont John Hattie, een van de meest toonaangevende onderwijswetenschappers ter wereld, wat daadwerkelijk effect heeft in het onderwijs en waar de leerling baat bij heeft (Visible learning). Aan de hand van 9 concrete hoofdstukken laat John Hattie zien hoe belangrijk een leraar is en hoe je als leerkracht kritisch kunt omgaan met je eigen rol en invloed. De auteur geeft bondige en goed te begrijpen samenvattingen van de succesvolste methoden en biedt een stap-voor-stap begeleiding voor een geslaagde invoeren van Visible learning in de klas. Dit baanbrekende basiswerk richt zich op de essentie van het beroep van leerkracht: je leerlingen begrijpen, weten hoe zij gemotiveerd raken en inzien hoe zij tot leren komen.Leren zichtbaar maken plaatst het leren in een betekenisvolle context: het krijgt pas echt effect door de interactie van de leerkracht met zijn leerlingen. Het is dan ook een basiswerk voor studenten, voor beginnende leerkrachten, maar vooral ook voor ervaren onderwijzers.
Onderwijskunde. --- Pedagogiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Study methods --- Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Onderwijs ; methodiek --- Onderwijskunde --- Onderwijsvisie --- #KVHB:Didactiek --- leerprocessen --- visible learning --- leerlingenbegeleiding --- leren --- 481.7 --- lerarenopleidingen --- secundair onderwijs --- evidence based onderwijs --- 454.23 --- 454.2 --- Leren --- Reflecteren (Terugblikken) --- Klasmanagement --- Didactiek --- Lesgeven --- Leraren basisonderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Feedback --- 484.23 --- leerlingbegeleiding --- leerlingenmotivatie --- klasmanagement (ler) --- Evidence based --- Lesvoorbereiding --- Klasklimaat --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- 37.02 --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Didactische werkvormen --- secundair onderwijs België - beroep en opleiding --- Didactische principes --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs --- PXL-Education 2016 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics
Choose an application
Onderwijs --- Methodiek --- Onderwijskunde --- Onderwijsfilosofie
Choose an application
Mensen die lijden aan de nagebootste stoornis (ook wel bekend als het münchhausensyndroom) hebben doorgaans maar één doel: hun omgeving ervan overtuigen dat ze ziek zijn, een handicap hebben of lijden aan een psychische stoornis. Om de gewenste aandacht en sympathie te krijgen van omgeving, artsen en verpleegkundigen, nemen zij vaak grote (en soms dodelijke) risico's.Een andere verschijningsvorm is het münchhausen-by-proxysyndroom, waarbij een ouder schade aan het eigen kind toebrengt. Het is de dodelijkste vorm van kindermishandeling. In het internettijdperk is er een nieuwe vorm bijgekomen: online een ernstige ziekte simuleren stelt mensen in staat daar grote groepen mensen bij te betrekken.De nagebootste stoornis is een van de controversieelste en ingewikkeldste stoornissen in de medische wereld. Feldman en Yates geven mensen die lijden aan de stoornis niet alleen een gezicht, maar komen ook met adviezen over hoe met hen om te gaan.https://www.standaardboekhandel.be/p/opzettelijk-ziek-9789024425778
nagebootste stoornis --- syndroom van Münchhausen --- syndroom van Münchhausen-by-proxy --- psychiatrie --- Neuropathology --- gedragsstoornissen --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Münchhausen By Proxy syndroom --- Nagebootste stoornis --- nagebootste stoornis. --- psychiatrie. --- syndroom van Münchhausen-by-proxy. --- syndroom van Münchhausen.
Choose an application
"Now in this latest book, John Hattie has joined forces with cognitive psychologist Greg Yates to build on the original data and legacy of the Visible Learning project, showing how it's underlying ideas and the cutting edge of cognitive science can form a powerful and complimentary framework for shaping learning in the classroom and beyond. Visible Learning and the Science of Learning explains the major principles and strategies of learning, outlining why it can be so hard sometimes, and yet easy on other occasions. Aimed at teachers and students, it is written in an accessible and engaging style and can be read cover to cover, or used on a chapter-by-chapter basis for essay writing or staff development. The book is structured in three parts - 'learning within classrooms', 'learning foundations', which explains the cognitive building blocks of knowledge acquisition and 'know thyself' which explores, confidence and self-knowledge. It also features extensive interactive appendices containing study guide questions to encourage critical thinking, annotated bibliographic entries with recommendations for further reading, links to relevant websites and YouTube clips, and the meta-analyses from the original Visible Learning project by rank order. Throughout, the authors draw upon the latest international research into how the learning process works and how to maximise impact on students, covering such topics as: - teacher personality; - expertise and teacher-student relationships; - how knowledge is stored and the impact of cognitive load; - thinking fast and thinking slow; - the psychology of self-control; - the role of conversation at school and at home; - invisible gorillas and the IKEA effect; - digital native theory; - myths and fallacies about how people learn"--
Cognitive psychology --- leermethoden --- leren leren --- Didactics --- leergedrag --- leerstrategieën --- Educational psychology --- didactische werkvormen --- Research on teaching --- cognitieve psychologie --- Visual learning. --- Learning, Psychology of. --- Thought and thinking. --- Didactiek --- 371.012 --- visible learning --- Leren leren --- leerprocessen --- constructivisme --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Learning, Psychology of --- Thought and thinking --- Visual learning --- Learning, Visual --- Learning --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Psychology of learning --- Comprehension --- Learning ability --- Psychological aspects --- 454.2
Choose an application
Les enquêtes internationales comme PISA, Timss et Pirls pointent régulièrement un certain retard français et des inégalités de réussite liée à l'origine sociale des élèves parmi les plus importantes au monde. Et si c'était dû à une insuffisante prise en compte en France des résultats des recherches scientifiques en éducation, pourtant largement diffusés dans les autres pays ? Les enseignants en ont rêvé, John Hattie, Gregory Yates et leur équipe de chercheurs australiens l'ont fait ! Ils ont passé en revue des milliers d'études concernant les recherches en pédagogie, en psychologie de l'éducation et en sciences cognitives. Et les résultats sont là : certaines pratiques d'enseignement sont efficaces, d'autres sont beaucoup moins pertinentes. Dans ce livre, vous découvrirez pourquoi la confiance des apprenants envers leurs enseignants et le droit à l'erreur sont primordiaux et en quoi le feedback est un outil puissant. Vous verre z comment les enseignants expérimentés se concentrent sur l'essentiel afin de ne pas augmenter la charge cognitive de leurs élèves, comment ils organisent leurs explications en séquences brèves et intensives. Vous comprendrez pourquoi la « classe inversée » et l'enseignement explicite sont efficaces, tandis que l'apprentissage par la découverte accroît les inégalités entre élèves. Vous saurez guider vos élèves pour qu'ils puissent apprendre à résoudre des problèmes, étape par étape. Vous connaîtrez les meilleures manières de maintenir leur motivation, grâce à la réussite. Vous les aiderez à renforcer leur mémoire et à accéder à l'automatisation, deux clefs de la réussite scolaire. Vous leur conseillerez les meilleures méthodes de révision et les stratégies métacognitives les plus pertinentes. Vous pourrez aussi leur expliquer pourquoi l'"effet Mozart", les "natifs numériques", et les "styles d'apprentissage" visu el, auditif et kinesthésique, sont des mythes infondés. John Hattie et Greg Yates offrent aux enseignants, en un seul ouvrage
Choose an application
Waarom is leren soms zo moeilijk en in andere gevallen juist zo gemakkelijk? Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren legt dit uit. Het zet uiteen wat de belangrijkste principes en strategieën van het leren zijn. Zijn ideeën over hoe leraren hun impact op het leren kunnen vergroten, vinden inmiddels wereldwijd navolging. In dit boek koppelen John Hattie en Gregory Yates deze inzichten aan de laatste ontwikkelingen vanuit de cognitieve wetenschap. Zo komen ze tot een krachtig en aanvullend kader voor het leren in de klas en daarbuiten.
454.2 --- Leren --- Relatie leraar - leerling --- Lesgeven --- Feedback --- Kennis --- leren --- leerprocessen --- kennis --- lesgeven --- feedback --- Leraren : lesgeven --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- leren en onderwijzen --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijsvisie --- Onderwijsvisie. --- onderwijssociologie --- leren leren --- Didactics --- didactische werkvormen --- kennisleer --- Onderwijs : methodiek --- Onderwijskunde --- onderwijsvisie --- Leerprocessen --- 37.02 --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs --- PXL-Education 2016
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|