Narrow your search

Library

UCLL (4)

AP (2)

Hogeschool Gent (2)

VIVES (2)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

Odisee (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

1998 (2)

1997 (1)

1996 (1)

1993 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Omgaan met (hoog)begaafde kinderen : een andere kijk op (hoog)begaafdheid in school en gezin.
Authors: ---
ISBN: 9026661649 Year: 1993 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

(Hoog)begaafd zijn lijkt op het eerste gezicht allesbehalve een probleem. Toch blijken (hoog)begaafde kinderen lang niet altijd als zodanig herkend te worden. En als dat wel gebeurt, dan is dat nog geen garantie voor een aangepaste benadering op school. Blijkbaar is de zorgbreedte-naar-boven (nog) niet zo vanzelfsprekend. De auteurs hebben door hun contacten met ouders, leraren en studenten ervaren dat, naast een behoefte aan materialen en een gezchikte organisatie, vooral de intermenselijke afstemming hierbij een rol speelt. Vanuit deze invalshoek maken zij duidelijk hoe je als leraar, maar ook als ouder, op een effectieve manier kunt leren omgaan met een (hoog)begaafd kind. Het boek geeft een bondig overzicht van opvattingen over (hoog)begaafdheid, mogelijkheden tot signalering, en gaat in op de praktische consequenties voor de onderwijspraktijk. Een belangrijk deel wijden de auterus aan de sociaal-emotionele aspecten van (hoog)begaafdheid. (Bron: uitgeverscatalogus)


Book
Omgaan met verschillen : adaptief werken aan basisonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9055741221 Year: 1997 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen verschillen, en zeker bij het vergroten van de zorg-voor-kinderen (zorgverbreding) is het belangrijk dat een leraar bewust afstemt op de eigenheid van elke leerling. Omgaan met verschillen is een uitdagende opdracht, maar zeker geen simpele taak. Naast een flinke dosis doorzettingsvermogen vraagt het van een leraar reflectie op het eigen denken en handelen. Dit boek kan daaraan een belangrijke bijdrag leveren. Niet alleen verschillen tussen kinderen staan erin centraal, ook verschillen tussen de leraren onderling. Iedere leraar geeft een eigen cultuur vorm en heeft een eigen beeld van zijn rol in het leerproces. Dit kan soms tot conflicten leiden, maar zeker ook tot onderlingen verrijking en versterking als team. Ook richten de auteurs zich op verschillen tussen ouders en leraren. Die leiden soms ronduit tot een kloof. De door de auteurs bedachte KLOOF-analyse kan niet alleen duidelijk maken waarom, maar ook helpen die kloof te overbruggen. Tenslotte wordt het geheel samengevat vanuit de invalshoek van de school als lerende organisatie: de dynamiek van het werken met verschillende kinderen binnen een veranderende samenleving en in een team met verschillende leraren vraagt van een schoolorganisatie een voortgaand proces van verandering en afstemming.


Book
Omgaan met (hoog)begaafde kinderen : een andere kijk op (hoog)begaafdheid in school en gezin
Authors: ---
ISBN: 9055740756 Year: 1996 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

(Hoog)begaafd zijn lijkt op het eerste gezicht allesbehalve een probleem. Toch blijken (hoog)begaafde kinderen lang niet altijd als zodanig herkend te worden. En als dat wel gebeurt, dan is dat nog geen garantie voor een aangepaste benadering op school. Blijkbaar is de zorgbreedte-naar-boven (nog) niet zo vanzelfsprekend. De auteurs hebben door hun contacten met ouders, leraren en studenten ervaren dat, naast een behoefte aan materialen en een gezchikte organisatie, vooral de intermenselijke afstemming hierbij een rol speelt. Vanuit deze invalshoek maken zij duidelijk hoe je als leraar, maar ook als ouder, op een effectieve manier kunt leren omgaan met een (hoog)begaafd kind. Het boek geeft een bondig overzicht van opvattingen over (hoog)begaafdheid, mogelijkheden tot signalering, en gaat in op de praktische consequenties voor de onderwijspraktijk. Een belangrijk deel wijden de auterus aan de sociaal-emotionele aspecten van (hoog)begaafdheid. (Bron: uitgeverscatalogus)


Book
Gaan alle kinderen naar de basisschool ?
Authors: --- ---
ISBN: 905574137X Year: 1998 Publisher: Intro Baarn


Book
Gaan alle kinderen naar de basisschool
Authors: --- ---
Year: 1998 Publisher: Baarn Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 5 of 5
Sort by