Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Hart voor de ggz : werken met compassie in een nieuwe ggz
Author:
ISBN: 9789058982889 Year: 2016 Publisher: Utrecht De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verbeter de zorg, begin bij jezelfWe willen goede, menswaardige zorg bieden, met HART voor de GGZ. In deze tijd van bezuinigingen en bureaucratie? Juist nu! Doe geen concessies aan de kwaliteit. Laat je inspireren om de zorg te geven en te blijven geven zoals je die je zelf ook graag zou willen ontvangen.Van 'Hoe dan?' naar 'Doe dan!'Dit boek staat boordevol ideeën waarmee je zó aan de slag kunt. Compassie, nabijheid, luisteren en samenwerken zijn vaardigheden waarin je beter kunt worden. Je kunt de passie in je werk hervinden als je die kwijt was! Begin vandaag nog, maak je HART voor de GGZ.(https://www.tijdstroom.nl/product/100-209_HART-voor-de-GGZ)


Book
Patiëntgericht communiceren : gids voor de medische praktijk
Author:
ISBN: 9789058981806 Year: 2010 Publisher: Utrecht De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Patiëntgericht communiceren wérkt. De patiënt voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een efficiënte en prettige werkrelatie, waarin arts en patiënt samenwerken en proberen tot een gezamenlijk besluit te komen. U helpt de patiënt meer greep op zijn situatie te krijgen en zijn zelfredzaamheid te vergroten, en dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. Bovendien helpt een goede arts-patiëntrelatie misverstanden en conflicten te voorkomen.


Book
Patiëntgericht communiceren in de ggz.
Author:
ISBN: 9789058982285 Year: 2013 Publisher: Utrecht De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Patiëntgericht communiceren werkt. Je bereikt een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je je cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op.


Book
Hart voor herstel : werken aan een menswaardige ggz
Author:
ISBN: 9789058981660 9058981665 Year: 2018 Publisher: Utrecht De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herstel voor iedereen? Weer plezier in je werk? Dat kan!Een betere, herstelondersteunende ggz, dat willen we allemaal. Maar hoe dan? Dit doe-boek biedt inspirerende verhalen, voorbeelden uit de praktijk, ideeën en tips. Het helpt je om creatief te denken en te ontdekken wat écht werkt.Jij maakt het verschil.Zorg goed voor jezelf en elkaar, zodat je ook goed voor je cliënt en zijn naasten kunt zorgen. Gewoon, vanaf vandaag, op je eigen werk¬plek. Begin zelf, begin klein, met iets haalbaars en zichtbaars dat snel resultaat geeft. Werken met HART voor de GGZ, vanuit compassie, moet je doen.


Book
Patïentgericht communiceren in de ggz
Author:
ISBN: 9789058983275 9058983277 Year: 2019 Publisher: Utrecht De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Patiëntgericht communiceren werkt. Je bereikt een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je je cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op.


Book
Patiëntgericht communiceren : gids voor de medische praktijk
Author:
ISBN: 9789058982810 9058982815 Year: 2015 Publisher: Utrecht De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U wilt uw patiënten effectief geruststellen, bij het beslissingsproces betrekken, slecht nieuws brengen of motiveren tot gedragsverandering. Maar hoe doet u dat feitelijk? Wat zegt u? Hoe zegt u het? Hoe praat u met een suïcidale patiënt, hoe reageert u op iemand die in huilen uitbarst en wat zegt u tegen de borderline patiënte die u midden in de nacht in crisis opbelt? Patiëntgericht communiceren wérkt. De patiënt voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een efficiënte en prettige werkrelatie, waarin u met de patiënt samenwerkt en probeert tot een gezamenlijk besluit te komen. U helpt de patiënt meer greep op zijn situatie te krijgen en zijn zelfredzaamheid te vergroten. Patiëntgericht communiceren levert u meer werkplezier en de patiënt belangrijke gezondheidseffecten op.


Book
Minder slikken : Véél minder
Author:
ISBN: 9789024450718 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Antidepressiva, antipsychotica, slaap- en kalmeringsmiddelen, stemmingsstabilisatoren, ADHD-medicatie: enkele miljoenen Nederlanders gebruiken psychofarmaca. Medicatie kan zinvol zijn, maar we slikken te veel, te lang én soms in gevaarlijke combinaties. Wat als je wilt afbouwen? Eerdere pogingen mislukten, je durft het niet meer aan, je naasten zijn bang voor een terugval, of je arts ziet het niet zitten: 'Het gaat toch goed zo?' Na het lezen van Minder slikken weet je waarom minder psychofarmaca meestal beter is en hoe je tóch kunt herstellen. Ook ontdek je hoe je veilig kunt afbouwen en wat daarvoor nodig is. Jij hebt de regie!


Book
Patiëntgericht communiceren in de ggz
Author:
ISBN: 9789024455829 Year: 2023 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de cliënt of patiënt: wat is er met hem gebeurd? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de cliënt en zijn naasten, om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, andere keren een ondersteunende coach, maar meestal ben je een gelijkwaardige gesprekspartner.https://www.standaardboekhandel.be/p/patientgericht-communiceren-in-de-ggz-9789024455829


Book
Patiëntgericht communiceren : Gids voor de medische praktijk
Author:
Year: 2013 Publisher: Utrecht De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U wilt uw patiënten effectief geruststellen, bij het beslissingsproces betrekken, slecht nieuws brengen, motiveren tot gedragsverandering. Hoe doet u dat? Wat zegt u? Hoe zegt u het? Hoe praat u met een suïcidale patiënt, hoe reageert u op iemand die in huilen uitbarst en wat zegt u tegen de borderline patiënte die u midden in de nacht in crisis opbelt?Patiëntgericht communiceren wérkt. De patiënt voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een efficiënte en prettige werkrelatie, waarin arts en patiënt samenwerken en proberen tot een gezamenlijk besluit te komen. U helpt de patiënt meer greep op zijn situatie te krijgen en zijn zelfredzaamheid te vergroten, en dat levert belangrijke gezondheidseffecten op. Bovendien helpt een goede arts-patiëntrelatie misverstanden en conflicten te voorkomen.Deze praktijkgids is in eerste instantie bedoeld voor huisartsen, SEH-artsen, overige medisch specialisten en alle artsen in opleiding die patiëntgerichte communicatievaardigheden willen toepassen in de medische praktijk en daarbij wel eens wat inspiratie kunnen gebruiken. Ook andere hulpverleners in de gezondheidszorg, zoals psychologen, verpleegkundigen of therapeuten die vaak onder moeilijke omstandigheden consulten voeren, hebben baat bij de hier beschreven communicatieve vaardigheden.

Keywords


Book
Patiëntgericht communiceren : gids voor de medische praktijk
Author:
ISBN: 9789024464289 Year: 2023 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goede zorg begint bij goed communiceren. Deze praktische gids is voor alle hulpverleners die beter willen leren communiceren, gericht op wat de patiënt op dat moment nodig heeft. Je wilt effectief geruststellen, samen tot een beslissing komen, of iemand motiveren tot een gezondere leefstijl. Wat zeg je dan? En hoe zeg je het? Hoe praat je met een suïcidale patiënt, hoe reageer je op iemand die in huilen uitbarst, en wat zeg je tegen de borderline patiënte die jou midden in de nacht in crisis opbelt? Patiëntgericht communiceren wérkt. De patiënt voelt zich begrepen, gesteund en erkend. Er ontstaat een prettige behandelrelatie waarin je met patiënt en naasten samenwerkt aan meer gezondheid, bovendien levert het jou meer werkplezier op. Als goede zorg begint bij goed communiceren, dan is Patiëntgericht communiceren de basis.

Keywords

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by