Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Leraar is een prachtig beroep dat bijdraagt aan de ontwikkeling en toekomst van jongeren. Een beroep waar leraren vol passie aan beginnen. De kunst is om die passie een loopbaan lang vast te houden. Variatie, ontwikkeling, uitdaging en erkenning zijn daarbij sleutelwoorden. Het drieluik Leraar: een professie met perspectief verkent op basis van inzichten uit onderzoek hoe leraren hun werk betekenisvol kunnen houden, voor henzelf en voor hun leerlingen.Dit eerste deel gaat over de vraag hoe het denken in en ondersteunen van loopbanen kan bijdragen aan een aantrekkelijk beroep en de passie van leraren. Aan bod komst onder meer hoe leraren keuzes maken in hun loopbaan. Hoe ontwikkelen ze zich en hoe combineren ze lesgeven met andere rollen binnen of buiten school? En wat hebben starters en meer ervaren leraren nodig voor hun professionele ontwikkeling?(https://tenbrinkuitgevers.nl/professie-met-perspectief-1)
Leraren ; professionalisering --- Leraren --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Professsionalisering --- Loopbaan --- Professionele ontwikkeling --- Professionalisering --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- leraren --- professionalisering
Choose an application
Naast praktische wenken geven de auteurs ook een aanzet voor nieuwe ideeën voor het verder ontwikkelen van portfolio's. Problemen en dilemma's worden geschetst en suggesties voor mogelijke oplossingen gegeven.
Lerarenopleiding --- Portfolio --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Didactic strategies --- didactiek --- portfolio's --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Portfolio's ; hoger onderwijs --- 378.4 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Portfolio's --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 489.4 --- Nederland --- 450.8 --- 489 --- Competentiegericht --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Elektronisch portfolio --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleidingen --- Portfolio's --- Reflecteren (Terugblikken) --- competenties --- onderwijskunde --- 371.3 --- 450.6 --- 454.21 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentieleren --- Didactische werkvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- Competenties --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijs, universitair en voortgezet --- Onderwijsmethoden --- Zelfstudie --- 378.6 --- Onderwijs : portfolio --- Portfolio ; hoger onderwijs --- leermiddelen --- 378.4 Universiteiten --- Universiteiten --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Resultaten en selectie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 378 --- 371.6 --- 484 --- onderwijs --- portfolio --- Evaluatie --- Didactische werkvorm --- Sport
Choose an application
'In hoofdstuk 1 Inleiding gaan we in op wat een portfolio is, waarom het wordt gebruikt en zetten we argumenten voor en tegen de keuze voor een elektronisch portfolio op een rijtje. In hoofdstuk 2 Plaatsbepaling positioneren we het instrument portfolio in het (hoger) onderwijs. We gaan daarbij achtereenvolgens in op opleidingsdoelen, leeractiviteiten en de leeromgeving in relatie tot het werken met portfolio's. In hoofdstuk 3 Instrument beschrijven we de verschilende elementen die portfolio's kunnen bevatten. Tevens beschrijven we een aantal varianten van elektronische portfolio's die in het Nederlandse hoger onderwijs worden gebruikt. In hoofdstuk 4 Werken met portfolio's gaat het om het gebruik van het portfolio in het onderwijs: het portfolio als instrument in de leeromgeving. We gaan in op het gebruik van portfolio's voor het volgen, begeleiden en uiteindelijk beoordelen van de ontwikkeling van de student. In hoofdstuk 5 randvoorwaarden richten we ons achtereenvolgens op de mensen -de docenten en studenten- die in het onderwijs met portfolio's werken, op het managment van opeldingen, en op de infrastructuur. We noemen dit 'randvoorwaarden', omdat motivatie en competentie van studenten en docenten, de visie en strategie van het management en de middelen die zij beschikbaar stelt, en het niveau van de (ICT)infrastructuur doorslaggevend zijn voor een succesvolle invoering van portfolio's in het onderwijs.'
Digitaal portfolio. --- Portfolio --- Hoger onderwijs. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- Higher education --- Didactic strategies --- elektronische informatievoorziening --- portfolio's --- didactiek --- Didactics of higher education --- Portfolio ; hoger onderwijs --- Jan van Tartwijk, Erik Driessen, Babet Hoeberigs [et al.] --- onderwijs --- vakdidactiek --- media --- nieuwe media --- informatica --- computers --- elektronische portfolio's --- scripties --- 373 --- 001.8 --- e-leren --- hoger onderwijs --- 489.4 --- 371.26 --- 378.6 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs : portfolio --- Portfolio: hoger onderwijs --- didactische werkvormen --- portfolio --- studentenbegeleiding --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Portfolio's --- Didactiek --- Computerondersteund onderwijs --- Studenten --- Begeleiding --- Evaluatie --- Sport --- Student
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|