Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Leraar : een professie met perspectief 1 : een veelzijdig beroepsbeeld
Authors: --- ---
ISBN: 9789077866542 Year: 2020 Publisher: Meppel Ten Brink Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leraar is een prachtig beroep dat bijdraagt aan de ontwikkeling en toekomst van jongeren. Een beroep waar leraren vol passie aan beginnen. De kunst is om die passie een loopbaan lang vast te houden. Variatie, ontwikkeling, uitdaging en erkenning zijn daarbij sleutelwoorden. Het drieluik Leraar: een professie met perspectief verkent op basis van inzichten uit onderzoek hoe leraren hun werk betekenisvol kunnen houden, voor henzelf en voor hun leerlingen.Dit eerste deel gaat over de vraag hoe het denken in en ondersteunen van loopbanen kan bijdragen aan een aantrekkelijk beroep en de passie van leraren. Aan bod komst onder meer hoe leraren keuzes maken in hun loopbaan. Hoe ontwikkelen ze zich en hoe combineren ze lesgeven met andere rollen binnen of buiten school? En wat hebben starters en meer ervaren leraren nodig voor hun professionele ontwikkeling?(https://tenbrinkuitgevers.nl/professie-met-perspectief-1)


Book
Portfolio's
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001851010 Year: 2002 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Naast praktische wenken geven de auteurs ook een aanzet voor nieuwe ideeën voor het verder ontwikkelen van portfolio's. Problemen en dilemma's worden geschetst en suggesties voor mogelijke oplossingen gegeven.


Book
Werken met een elektronisch portfolio
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001851037 Year: 2003 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'In hoofdstuk 1 Inleiding gaan we in op wat een portfolio is, waarom het wordt gebruikt en zetten we argumenten voor en tegen de keuze voor een elektronisch portfolio op een rijtje. In hoofdstuk 2 Plaatsbepaling positioneren we het instrument portfolio in het (hoger) onderwijs. We gaan daarbij achtereenvolgens in op opleidingsdoelen, leeractiviteiten en de leeromgeving in relatie tot het werken met portfolio's. In hoofdstuk 3 Instrument beschrijven we de verschilende elementen die portfolio's kunnen bevatten. Tevens beschrijven we een aantal varianten van elektronische portfolio's die in het Nederlandse hoger onderwijs worden gebruikt. In hoofdstuk 4 Werken met portfolio's gaat het om het gebruik van het portfolio in het onderwijs: het portfolio als instrument in de leeromgeving. We gaan in op het gebruik van portfolio's voor het volgen, begeleiden en uiteindelijk beoordelen van de ontwikkeling van de student. In hoofdstuk 5 randvoorwaarden richten we ons achtereenvolgens op de mensen -de docenten en studenten- die in het onderwijs met portfolio's werken, op het managment van opeldingen, en op de infrastructuur. We noemen dit 'randvoorwaarden', omdat motivatie en competentie van studenten en docenten, de visie en strategie van het management en de middelen die zij beschikbaar stelt, en het niveau van de (ICT)infrastructuur doorslaggevend zijn voor een succesvolle invoering van portfolio's in het onderwijs.'

Listing 1 - 3 of 3
Sort by