Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Voor beginnende volwassen lezers. Gaat in op methodisch-didactische achtergronden rond het werken met gesproken boeken in de volwasseneneducatie. Bestaat uit een theoretisch gedeelte, werkwormen en werkbladen voor de cursisten.
Choose an application
Pakket werkbladen waarmee cursisten systematisch de spelling van woorden met een t/d aan het eind leren. Bevat verder een handleiding voor de docent, twee controledictees, een woordenlijst met t/d woorden, auditieve oefeningen en een t/d bingospel.
Adult education. Lifelong learning --- Orthography --- Stilistics --- Dutch language
Choose an application
Leesboekje, horend bij het lespakket 'Lees je weg ...'.
Choose an application
s/z stap voor stap is een pakket werkbladen waarmee cursisten systematisch de spelling van woorden als 'schaaf' of 'zaag' met een s of z leren, maar ook woorden met een s aan het eind en woorden als 'boze' en 'bossen'. Naast de werkbladen bevat de module controldictees, een woordenlijst met s/z-woorden, auditieve oefeningen en het s/z-lingospel.
Adult education. Lifelong learning --- Orthography --- Stilistics --- Dutch language
Choose an application
De kinderen en volwassenen in dit boek zetten hun ideeën om in daden. Ze zetten door en zijn creatief. Voorbeeldteksten worden afgewisseld met opdrachten. Leuke opdrachten voor zelfstandig werken of om samen in de klas te doen. Zeer geschikt als project in de plusklas: onderzoeken, ontwerpen en ondernemen. Dit leuke boek is geschreven voor kinderen uit groep 6, 7 en 8.Leuk voor alle kinderen, en bovenal interessant voor hoogbegaafde kinderen. Hoogbegaafde kinderen worden gestimuleerd tot analytisch en creatief denken.Kinderen leren een probleem te herkennen en gaan er vervolgens onderzoek naar doen. Om uiteindelijk tot een ontwerp voor een oplossing te komen. Ondernemen betekent dat kinderen waarde toekennen aan wat ze hebben bedacht. Een voorbeeld: kinderen van de bovenbouw melden dat er weer een ree is doodgereden op de rondweg bij de school, ze zoeken uit hoe dit voorkomen kan worden (met reflectieschildjes), leggen hun oplossing aan de gemeente voor en gaan met de gemeente en de buurt aan de slag om de reflectieschildjes aan te schaffen en te plaatsen. In een dergelijk project wordt een beroep gedaan op analytisch, creatief en praktisch denken.Bron: https://www.eduforce.nl/uitvinden-101-toffe-ideeen-om-de-wereld-beter-te-maken-5727.html
Uitvindingen --- Probleemoplossend denken --- Creativiteit --- Kinderen --- Hoogbegaafde kinderen --- Lager onderwijs --- Uitvinding --- Kind --- Hoogbegaafdheid --- Musiceren --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developing countries: economic development problems --- Didactics of social education
Choose an application
Doelstelling is het ontwikkelen van leesplezier bij laaggeschoolden. Dit gebeurt aan de hand van 5 aspecten : leesmotivatie verkennen; kiezen van teksten; oriënteren op teksten; lezen en beleven; verwerken.
Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Literature
Choose an application
Teksten die variëren in technische moeilijkheidsgraad, genre, themathiek, abstractieniveau, culturele setting enz. Er zijn gedichten, korte verhalen en al dan niet bewerkte tekstfragmenten opgenomen.
Choose an application
Tien fragmenten uit boeken waarin eten een bijzondere rol speelt. Lees, proef, ruik en leef mee met de smaak van de verhalen! Kies uit een keuzemenu van romantiek, spanning, humor en een verhaal over vroeger. Achterin het boek staan tips voor begeleiders en deelnemers om de smaaksensatie van de verhalen te proeven en de beleving van verhalen in diverse genres te intensiveren. Ook nog puzzelen met allerlei woorden over voeding? Kijk in Eet je mee? Meer oefenen met lezen over voeding en gezondheid op de computer? Kijk op Netnieuws.
Choose an application
Zes afgeronde verhalen over mensen die oude kleding of spullen een nieuw leven geven. Dit boek sluit aan bij Nederland leest ... over duurzaamheid. Kies uit humor, spanning, leven en liefde of beleef met elkaar het samenlees-verhaal. De verhalen varieren van niveau Op weg naar 1F tot 1F. Achterin het boek staan tips voor leesbeleving en bespreekpunten over duurzaamheid. Die punten brengen het gesprek op gang tussen lezers onderling, maar ook tussen lezers en taalcoaches of taaldocenten. De tips over leesbeleving zorgen voor het delen van ervaringen over leesplezier.
Choose an application
Dit boek laat zien hoe kinderen van diverse basisscholen ondernemend leren. Wat opvalt als je ondernemende scholen binnenkomt, is dat kinderen eigen ideeën in daden omzetten en daarbij creatief en innovatief kunnen en durven zijn. Ze leren hun talenten en hun kennis ontwikkelen en inzetten ten dienste van zichzelf en anderen. In dit boek staat uitgebreid beschreven hoe u ondernemerschap kunt introduceren op school. Hoe u uw kinderen kunt motiveren en stimuleren om met ondernemerschap aan de slag te gaan. U leest in dit boek veel voorbeelden over ondernemerschap. Laat u inspireren met leuke concrete ideeën.
Ondernemingszin --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Talenten --- Nieuwe leren --- Onderwijsstrategieën --- Zelfsturend leren --- Creativiteit --- Nederland --- Talentontwikkeling --- Activerende didactische werkvormen --- Onderwijsstijlen --- Leerstijlen --- Didactische principes --- Innovatie --- Onderwijsbeleid --- Het nieuwe leren --- Onderwijsstrategie --- Onderwijsstijl --- Leerstijl --- Didactisch principe --- Musiceren --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|