Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Spelen is plezier en ontspanning én spelen is een serieuze bezigheid: spelen is contact met jezelf en de ander. Voor sommigen is communiceren vanzelfsprekend, voor anderen is het een kunst. Om goed te kunnen communiceren met mensen die problemen hebben in de contactname, is het belangrijk een basisattitude te verwerven die met een open blik gericht is op de hulpvrager en de bereidheid de eigen manier van communiceren onder de loep te nemen en af te stemmen op de ander. Het boek wil laten zien dat het mogelijk is veel vormen van 'kunst' in te zetten bij het werken met kinderen en volwassenen die problemen hebben met communiceren of contact maken in de breedste zin van het woord: mensen met een autisme spectrum stoornis, met traumatische ervaringen, met een verstandelijke of lichamelijke beperking, met een aandachtstekort-hyperactiviteitsstoornis of met hoogsensitiviteit. Door goed te observeren, aan te sluiten, in te voegen bij hun specifieke behoefte is de eerste stap tot een goede communicatie al gelegd.De lezer met een dergelijke open blik vindt in dit boek handreikingen die betrekking hebben op spelen, kunst en communiceren en de onderlinge relatie hiertussen. Uit de bijdragen in deze bundel blijkt dat je ook als 'professional in het werkveld' contact kunt maken via spel en creatieve middelen, zodat de communicatie verbetert en het individu met wie je werkt prettiger in deze wereld staat
416.4 --- 433.6 --- 607.56 --- autisme --- ASS (AutismeSpectrum Stoornissen) --- Autisme --- Communicatie --- Samenspel --- Spel/sport bij personen met een handicap (vrijetijdsbesteding bij personen met een handicap) --- Spelen --- 615.854 --- Speltherapie --- Drama --- Kunst --- 120050.jpg --- Autisme ; kinderen --- communicatie in de hulpverlening --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- Spel- en culturele therapie --- 361.2 --- spelen --- dramatische expressie --- muzische vorming --- Orthopedagogics --- communicatie --- kunst --- orthodidactiek --- speltherapie --- Communicatieproblemen --- Spelbegeleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Kunsten --- Zorgverbreding --- Hooggevoeligheid --- ADHD --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Lichamelijk gehandicapten --- Communicatieve vaardigheden --- Hulpverlening --- Relatie cliënt --- Communicatiestoornissen --- Creativiteit --- Trauma --- Psycho-educatie --- Spel --- Communicatieprobleem --- Hoogsensitiviteit --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Communicatiestoornis --- Psychotrauma --- Musiceren --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De Prinsenschool bevat zeven vertellingen met tekeningen voor kinderen van zes tot twaalf jaar met ontwikkelingsstoornissen en/of gedragsproblemen. Bruikbaar en toegankelijk voor alle beroepskrachten die werken met (groepen) kinderen.
433.75 --- muziek --- ontwikkelingsstoornissen --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Dutch literature --- emoties (themawoord fictie) --- gedragsproblemen --- verhalen --- levensverhalen --- 462.2 --- 465 --- 467 --- 468 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Familie --- Gedragsproblemen --- Ik en de anderen --- Kinderen --- Knuffels --- Mentaal gehandicapten --- Ontwikkelingsproblemen --- Ruzie --- Vriendschap --- 376 --- Gedragsstoornissen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Verhalen --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gemeenschaps- en inrichtingsopvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten)
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|