Listing 1 - 10 of 190 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dutch literature --- Planten --- Planten ; verhalen --- Prentenboeken --- Prentenboeken ; verhalend
Choose an application
In 2003 sloten twee Utrechtse scholen voor voortgezet onderwijs de deuren: het Thorbecke College en het Niels Stensen College. Segregatie vormde daarvan de oorzaak: het aandeel allochtone leerlingen groeide, maar het totale leerlingenaantal slonk snel. Wat gebeurde er intussen in het onderwijs zelf? Leraar in een kleurrijke school laat zien wat werken in een multiculturele school in het hedendaagse Nederlandse onderwijs betekent, geïllustreerd met vele citaten van docenten, schoolleiding en leerlingen. Aan de orde komen het pedagogisch klimaat, de didactiek en het omgaan met ouders en schoolomgeving. Ruime aandacht krijgen aspecten als het opbouwen van een goede relatie met leerlingen, (taal)ontwikkeling in alle vakken en zelfstandigheidsontwikkeling. Deze ervaringen zijn relevant voor het groeiend aantal scholen die hun leerlingenpopulatie van kleur zien veranderen. Het boek biedt inspiratie aan docenten die individueel of in teamverband aan de kwaliteit van hun onderwijs werken. Opdrachten bij de hoofdstukken maken het boek geschikt voor gebruik binnen de lerarenopleiding en trainingen. Dit boek is gebaseerd op een onderzoek van het lectoraat, Lesgeven in de Multiculturele School aan de Hogeschool van Utrecht. Perry den Brok is lid van de kenniskring van dit lectoraat en onderzoeker aan de Universiteit van Utrecht. Maaike Hajer is lector en adviseerde als taaldeskundige bij de didactiekontwikkeling op de twee scholen. Jaap Patist is oud-docent van het Niels Stensen college, lid van de kenniskring en vakdidacticus geschiedenis. Lejo Swachten is cultureel antropoloog en coördineert het kenniscentrum Internationalisering van de Hogeschool van Utrecht.
Choose an application
Jan ging een boek schrijven over zichzelf. Het moest een dik boek worden, maar het begon dun. In een schrift. Jan schreef : Alle mensen heten Ik. Hij dacht na. En toen schreef hij : Ik ook.
genre-thema"">
Choose an application
Op een dag toen Ursula Timmermans niet buiten wilde spelen kwam de schaduw van Jan naast Jan lopen en zei : 'Ik loop even met je mee. Het is zulk mooi weer.'
genre-thema"">
Choose an application
Gijs' moeder is over zijn cadeau gevallen en heeft een zere voet. Gijs moet zelf naar de bakker, taartjes halen. Voor hemzelf. Voor mama en papa. En voor het bezoek. Maar niet voor zijn hond Flop. Want Flop weet niet wat jarig is. Zegt mamma.
Kindergarten --- Dutch literature --- verjaardag (themawoord fictie) --- taarten (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Verjaardagen --- Geschenken --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- jarig zijn --- prentenboeken --- verjaardagen --- 3+ --- Waargebeurde verhalen --- Prentenboek --- Verjaardag --- Geschenk --- 880 --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse
Choose an application
De maan schijnt en dus brandt er licht, licht in alle bomen. Eén vogeltje uit het vogeltjesbos is nog niet thuisgekomen. Viel vogeltje zo uit de lucht? Is het verdwaald of op de vlucht? Soms voor een dier dat vogeltjes lust? De vogeltjes zijn ongerust.
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Vogels --- Verdwalen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- 4+ --- Prentenboek --- Verloren lopen --- Dierenverhalen --- Vogel
Choose an application
fictie --- kleuters --- vanaf 5 jaar
Choose an application
Choose an application
Kerstmis --- Kerstboom --- Verhalenbundels
Choose an application
Reus --- Huwelijk --- Trouwen --- Verhalenbundels
Listing 1 - 10 of 190 | << page >> |
Sort by
|