Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
François Delaroziere, diplômé de l'Ecole des beaux-arts de Marseille, est le directeur artistique de la compagnie La Machine, dont les ateliers sont installés à Nantes et Tournefeuille. Depuis toujours, il explore l'univers de l'objet en mouvement et sa théàtralité, redessine les manèges et participe au développement de projets urbains. Constructeur de décors et d'inventions pour le théâtre de rue, il conçoit et dirige la fabrication, depuis plus de vingt ans, de grandes machines de spectacle.Parmi les plus emblématiques des pièces maîtresses de ces scénographies urbaines : le Géant, le Rhinocéros, le Petit Géant, les Girafes, la Petite Géante, le Grand Eléphant, les Araignées géantes... Il réalise de fascinants carrousels qui voyagent de ville en ville et font tourner les têtes, comme le Manège magique, le Beau Manège à Toulouse, le Manège d'Andréa, le Manège Carré Sénart et celui des Mondes marins.Il a aussi été scénographe associé pour la réhabilitation du Channel, Scène nationale de Calais. Il est l'auteur avec Pierre Orefice des Machines de l'île à Nantes. A La Roche-sur-Yon, il accompagne avec les Animaux de la place, le réaménagement de la place Napoléon mené par l'architecte Alexandre Chemetoff. Il crée à Toulouse la Halle de La Machine, une écurie de machines de spectacle notamment habitée par le Minotaure, et construit pour la ville de Calais : un Dragon des mers.Enfin, il continue de développer, avec sa compagnie, la création de spectacles dans les grandes villes du monde.
Choose an application
François Delaroziere, concepteur génial de très nombreuses machines de spectacle de rue, nous offre en un volume un large coup d'oeil sur ses projets actuels, depuis ses croquis jusqu'à leur réalisation : les Machines de l'Ile à Nantes, le Manège Carré Sénart et les Mécaniques savantes...
Choose an application
Réflexions sur cette forme théâtrale à part entière qu'est le théâtre de rue suivie de trois courtes pièces présentées par la compagnie des Bonimenteurs.--[Memento].
Choose an application
Theatrical science --- Street theater --- Theater --- theatergeschiedenis --- Germany
Choose an application
Amusements --- Popular culture --- Street entertainers --- Street theater
Choose an application
Demonstrations. --- Street theater. --- Theater --- Workers' theater. --- Political aspects.
Choose an application
Places for Happiness explores two of the most important performance-based activities in the Philippines: the processions and Passion Plays associated with Easter and the mass-dance phenomenon known as "street dancing." The scale of these handcrafted performances in terms of duration, time commitment, and productive labor marks the Philippines as one of the world's most significant and undervalued performance-centered cultures. Drawing on a decade of fieldwork, William Peterson examines how people come together in the streets or on temporary stages, celebrating a shared sense of community and creating places for happiness.The first half of the book focuses on localized and often highly idiosyncratic versions of the Passion of Christ. Peterson considers not only what people do in these events, but what it feels like to participate. The book's second half provides a window into the many expressions of "street dancing." Street dancing is inflected by localized indigenous and folk dance traditions that are reinforced at school and practiced in conjunction with religious civic festivals. Peterson identifies key frames that shape and contain the individual in the Philippines, while tracking how the local expands its expressive home by engaging in a dialogue with regional, national, and diasporic Filipino imaginaries.Ultimately Places for Happiness explores how community-based performance responds to and fulfills basic human needs. Many Filipinos rely on family members and immediate neighbors for support and sustenance, and community-based performance assumes a unique and leading role in defining, reinforcing, and celebrating shared belief systems. By bringing forth the internal, phenomenological, and embodied aspects of a range of community-based practices contributing to human happiness, the book offers a cultural framework that interweaves the individual experience with that of the collective, plotting out what resides inside the body through the coordinates of culture.
Happiness --- Folk festivals --- Street theater --- Political aspects --- Social aspects
Choose an application
Experimental theater --- Experimental theater --- Happening (Art) --- Street theater
Choose an application
Experimental theater --- Experimental theater --- Happening (Art) --- Street theater
Choose an application
La troupe de théâtre Royal de luxe parcourt le monde dans la tradition des forains du XIIIe siècle. Leur imagination et leur humour sont sans bornes : constructions géantes, inventions, cascades... Suite de Royal de luxe : 1993-2001.
Street theater --- Théâtre de rue --- Royal de luxe (Theater group) --- Théâtre de rue --- Street theater - France
Listing 1 - 10 of 54 | << page >> |
Sort by
|