Narrow your search
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Innovatief ondernemerschap via spin-offs van kenniscentra
Authors: --- ---
ISBN: 9789065691415 Year: 2014 Publisher: Brussel Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verschillende denktanks en beleidmakers hebben hun bezorgdheid geuit over het jaar na jaar dalend aantal startende ondernemingen in Vlaanderen. Tegen deze trend in stelt men echter vast dat het aantal nieuwe spin-offs van kenniscentra (universiteiten, hogescholen, strategische onderzoekscentra) stelselmatig toeneemt. Deze spin-offs situeren zich vooral in innovatieve domeinen zoals biotechnologie, ICT, energie- en milieutechnologie en in de dienstensector.De overheden en het bestaande industriële weefsel van de regio spelen uiteraard een belangrijke rol als katalysator bij de ontwikkeling van deze spin-offs.In dit standpunt wordt nagegaan welke bijkomende initiatieven de diverse stakeholders (overheden, onderwijs, kenniscentra) kunnen nemen om deze positieve evolutie nog te versterken. Het stimuleren van innovatie is immers een topprioriteit voor een regio als Vlaanderen.


Book
Het nieuwe normaal : de 21 spelregels om te overleven in de nieuwe economie
Author:
ISBN: 9789461260895 Year: 2014 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nog nooit was het zo noodzakelijk om uw organisatie klaar te stomen voor de toekomst. Deze nieuwe tijd vraagt om organisaties die even daadkrachtig zijn als wendbaar.U kunt nog winnen, maar dan moet u zich wel aan de 21 spelregels van 'Het nieuwe normaal' houden. Ontdek wat u kunt doen als de houdbaarheidsdatum van uw organisatie dreigt te verstrijken. Een must-read voor managers, ondernemers en professionals die bereid zijn continu te vernieuwen. Auteur Jacques Pijl is als directeur van adviesbureau Turner gespecialiseerd in strategie-implementatie. Pijl adviseert al twintig jaar directies van toonaangevende ondernemingen bij grootschalige transformaties en chirurgische precisie-ingrepen. Bron : http://www.haystack.nl


Book
Innovatiemanagement
Author:
ISBN: 9789043032278 Year: 2015 Publisher: Amsterdam : Pearson Benelux,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Innovatie is hot. In mediadiscussies wordt regelmatig de noodzaak van innoveren benadrukt. Tegelijkertijd klinkt vaak de verzuchting dat 'het' niet goed gaat met innoveren. Bedrijven en overheden inno¬veren te weinig en er gaat te vaak wat mis. Kortom, we moeten meer en beter innoveren! Innovatie: proces en kwaliteit Innovatiemanagement maakt duidelijk dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je vervolgens tot succesvolle resultaten komt. De focus ligt daarbij ten eerste op het innovatieproces. Ten tweede wordt de aandacht gericht op de kwaliteit van het innovatieve klimaat in een organisatie.


Book
Shopping tomorrow : bent u klaar voor de consument van 2020 ?
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789076051390 9076051399 Year: 2015 Publisher: Ede BBP Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe winkelt de consument in 2020 en hoe kan B2C ondernemend Nederland succesvol inspelen op de grote veranderingen die gaan komen? Met deze vraag vertrokken ruim 660 experts uit de retail-, reis- en financiële industrie op een onderzoekstocht, Shopping2020. Dit boek is het resultaat van twee jaar onderzoek en de praktijkervaring van dertig expertgroepen die heel B2C verkopend Nederland vertegenwoordigen.BENT U KLAAR VOOR DE CONSUMENT VAN 2020?Het onderzoeks- en actieprogramma Shopping2020 is geïnitieerd door Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels, en wordt ondersteund door 24 branche- en belangenverenigingen, van de ANVR (reizen) tot en met het Verbond van Verzekeraars. Shopping2020 is gestart om de grote veranderingen in de markt, het consumentengedrag en de technologie in kaart te brengen en een toekomstbeeld te schetsen. Hiermee willen we de Nederlandse retailers voorbereiden op de consument van 2020 en de e-commercegiganten die vanuit het westen en oosten op ons land afkomen.Na het lezen van dit boek weet u welke veranderingen eraan komen en hoe u uw organisatie klaarstoomt voor de consument van de toekomst.Bron : http://shoppingtomorrow.primapost.nl


Book
Het innovatiedilemma : het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen
Authors: ---
ISBN: 9789047008149 9047008146 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Uitgeverij Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beschrijving van vijf tegendraadse principes voor succesvolle innovatie en het voorblijven van eventuele concurrenten.


Book
The lean entrepreneur : how visionaries create products, innovate with new ventures, and disrupt markets
Authors: ---
ISBN: 9781118295342 111829534X 1118334086 1118331869 1283993716 9781118334089 9781118331866 Year: 2013 Publisher: Hoboken, N.J. Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Advice for entrepreneurs looking to build a business people actually want to invest inDesigned to reduce waste by testing the market for a product early and often, the concept of the lean startup has been embraced around the world, and successful entrepreneurs and authors Brant Cooper and Patrick Vlaskovits join the conversation with their own personal experiences. The Lean Entrepreneur is designed to make lean startup and customer development principles immediately actionable no matter what the industry, size, or stage.This must-read book presents a lexicon of concepts and a universally applicable road map to success, as well as illustrative examples of innovative approaches to industry-specific disruption ranging from technology startups to consumer packaged goods to music to investment and finance. Providing a step-by-step approach to best practices, and giving readers a business model analysis guide, the book is rich in cases studies, illustrative graphics, worksheets, and exercises for a truly immersive guide to starting or improving a company. Invaluable reading for all readers in all businesses, the book teaches entrepreneurs how to approach risk head-on and test market ideas immediately, foster stronger customer relations, test different business model risks, and create a customer funnel based on buyers' process in order to eliminate unnecessary time and effort.A lean entrepreneur has already bought into lean startup, customer development, design thinking, and other iterative, customer-centric methods of product development. The lean entrepreneur wants to know how to apply these to their business. In other words: how to get started tomorrow. This book shows the way. Expands on the core ideas of the "Lean Startup" concept, adding the use of powerful, low-cost analytics to the mix Explains how earlier, more frequent market research can save a business time and money Incorporates cases studies, graphics, worksheets, and exercises to help readers better understand the key concepts expounded in the text Packed with information that can help business at all levels of development--from initial ideas to established companies looking to innovate--The Lean Entrepreneur is the field guide for creating innovative businesses"--


Book
The spirit of the valley : extreme inspiratie uit het nieuwe Wilde Westen
Authors: --- ---
ISBN: 9789401426558 9401426554 Year: 2015 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe de geest van Silicon Valley ondernemers inspireert om de wereld opnieuw uit te vinden.Wat gebeurt er als je twintig succesvolle CEO's samenbrengt en hen een week lang laat rondtoeren in Silicon Valley ?Als 'schoolboys and -girls in a candy store' geven ze hun ogen de kost. Ze bezoeken Apple, Google, Tesla, Space X, Yahoo en nog veel meer ronkende namen. Ze praten met de nieuwe generatie van wonderboys en wondergirls wiens enige ambitie het is om elk gevestigd businessmodel onderuit te halen en de wereld ten goede te veranderen.Opnieuw, want Silicon Valley is al decennialang hét belangrijkste innovatiecentrum ter wereld. Vaak geïmiteerd, nooit geëvenaard.Dit boek wil de geest van Silicon Valley vatten. Wat maakt die cultuur zo anders? En wat houden de jonge geeks van Silicon Valley voor ons in petto ?Hoe hoog reikt de ambitie ? En vooral ook, wat kunnen jonge ondernemers van hen leren ?Bron : http://www.lannoo.be


Book
Naar een nieuwe mindset : geef jezelf meer slagkracht : inspiratie voor hedendaags ondernemen
Author:
ISBN: 9789082225556 9082225557 Year: 2015 Publisher: Uitgeverij Neno

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We leven in een wereld die alsmaar sneller verandert. Dat creëert bij velen onder ons onzekerheid en onrust. Elke dag opnieuw ervaren we immers dat het aanpassen aan die steeds veranderende realiteit niet makkelijk is. Het vraagt veel energie. Maar willen we bepaalde vastgeroeste denkpatronen doorbreken, dan moeten we die uitdaging aangaan.Dit boek wil je helpen een nieuwe mindset te ontdekken, waardoor je de zaken anders gaat bekijken en aanpakken. De auteur reikt inzichten en ideeën aan die op ieder van ons toepasbaar zijn, inspiratie die je kan helpen als leidinggevende in de bedrijfs- en vrijetijdseconomie. Het doel is om sterker te staan als baas over jezelf, in je job of binnen je gezin.De ervaringen en het onderzoek van de auteur brachten haar tot de impact van mindset op succes in het hedendaagse ondernemen. In dit boek vertaalt ze op eenvoudige wijze haar belevingen naar een inspirerende strategie voor de toekomst.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by