Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Prof. dr. Howard Gardner onderscheidt op basis van hersenonderzoek en onderzoek in leersituaties 8 vormen van intelligentie. Hij gaat er vanuit dat ieder mens een persoonlijk profiel van sterk en minder sterk ontwikkelde aspecten van deze intelligenties heeft. Prof. dr. Spencer Kagan ontwikkelde hierop aan de Universiteit van Californië een scala aan praktische toepassingsmogelijkheden van Meervoudige Intelligentie (MI) voor het onderwijs. Zijn MI boek is internationaal gezien hét standaardwerk. Door de samenwerking met Kagan kon RPCZ het boek vertalen en bewerken voor het Nederlandse onderwijs. Dit veelomvattende boek laat MI tot leven komen in de klas en op school. In drieëntwintig boeiende hoofdstukken staan de diverse intelligenties én hun toepassing in het onderwijs beschreven.
Cognitive psychology --- Teaching --- talentmanagement --- onderwijsstrategieën --- intelligentietests --- onderwijspraktijk --- intelligentie --- begaafdheid --- 415.4 --- 415.4 ) Leerpsychologie --- meervoudige intelligentie --- geheugen --- leren --- didactische structuren --- Meervoudige intelligentie --- Geheugen --- Leren --- Begaafdheid --- 462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Intelligentie --- 100368.jpg --- 100369.jpg --- 100370.jpg --- Talent --- Onderwijs --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- 419.2 --- Intelligentietests --- Leerprocessen --- Didactische werkvormen --- Schoolontwikkeling --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactische werkvorm --- Intelligentietest --- Didactic strategies --- Primary education
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|