Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Vormen voor differentiatie, individualisering en socialisering.
Authors: --- --- ---
ISBN: 907018852X Year: 1986 Publisher: Schiedam Segers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gedragswetenschappen 1 (GO!) : mijn wereld en ik : voor het eerste jaar van de tweede graad humane wetenschappen : met onderzoeksvragen
Authors: ---
ISBN: 9789045526027 Year: 2008 Publisher: Antwerpen De Boeck


Book
Godsdienstonderricht op de secundaire school.
Author:
ISBN: 9033431483 9033437767 Year: 1994 Volume: *28 Publisher: Amersfoort Acco


Book
Gedragswetenschappen 4 : beslissen
Authors: ---
ISBN: 904551494X 9789045514949 Year: 2005 Publisher: Antwerpen De Boeck


Multi
Cultuurgek. 1 : Cultuurwetenschappen voor het derde leerjaar gemeenschapsonderwijs.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789045519319 9789045520926 9045507420 Year: 2006 Publisher: Antwerpen De Boeck


Multi
Cultuurgek 3 : handleiding : cultuurwetenschappen voor het vijfde leerjaar GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Authors: --- ---
ISBN: 9789045535579 9789045525990 9789045535562 9789045521190 Year: 2008 Publisher: Antwerpen De Boeck


Book
Cultuurgek 4 : leerwerkboek : cultuurwetenschappen voor het zesde leerjaar GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Authors: ---
ISBN: 9789045524528 9789045527154 9789045527178 Year: 2009 Publisher: Antwerpen De Boeck


Book
Godsdienst op school in de branding : een tussentijdse balans
Authors: --- --- ---
ISBN: 903016865X Year: 2000 Volume: 7 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Volgens sommigen kan godsdienst hoogstens nog geduld worden als een keuzevak dat geen invloed zou hebben op de studieresultaten. Anderen verdedigen met klem dat het meer dan ooit noodzakelijk is dat jonge mensen worden geconfronteerd met de toedracht van godsdiensten in het algemeen en van de christelijke traditie in het bijzonder. Naast de vraag naar de relevantie en de legitimatie van het vak, stelt dit boek ook de vraag naar de invulling ervan in de hedendaagse situatie. Het gaat om meer dan de ontwikkeling van een godsdienst-didactische aanpak. Het ontstaan van een pluralistisch, vaak agnostisch en onwetend leerlingenpubliek heeft geleid tot een duidelijker bewustzijn dat het godsdienstonderricht zich bevindt op het kruispunt van vele invloeden. Er is nood aan een nieuw onderwijskundig paradigma dat aansluit bij deze systemische omwenteling. Het is de overtuiging van de auteurs dat de hedendaagse levensbeschouwelijke crisis zelf tot thema van levensbeschouwelijk onderwijs moet gemaakt worden. (Bron: www.woltersplantyn.be)

Listing 1 - 9 of 9
Sort by