Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Chinas Aussenpolitik : Ideologische Prinzipien-strategische Konzepte
Author:
ISBN: 3720150895 9783720150897 Year: 1977 Volume: 89 Publisher: Zürich Interfrom


Book
La pratique de la Chine : en compagnie de François Jullien
Authors: ---
ISBN: 9782253083894 Year: 2007 Volume: 4416 Publisher: [Paris] : Grasset,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La Chine acquiert de jour en jour plus d'importance. Néanmoins, les Occidentaux continuent d'hésiter entre deux attitudes à son égard : la séduction de l'exotisme et la peur de l'envahissement. [...] Du moins ont-ils le sentiment qu'avec les habitants de ce si lointain, si vieux et de nouveau si puissant pays, on ne saurait se comporter tout à fait comme avec les autres habitants de la planète. [...] Mais alors comment s'y prendre ? Autrement dit, comment entrer en Chine ? Je crois que, pour nouer des rapports, y compris d'affaires, avec les Chinois, il faut d'abord rouvrir notre pensée - en quoi je me fonde sur le travail de François Jullien. Car on ne peut dissocier gestion et réflexion ; c'est ce que j'ai choisi d'appeler ici, à l'articulation des deux, la "pratique" de la Chine.


Book
De dreiging van de draak : waan of waarheid
Author:
ISBN: 9789077129210 Year: 2007 Publisher: [Tourinnes-la-Grosse] : De Cavalerie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
China : centrum van de wereld : geactualiseerde Olympische Spelen-editie
Author:
ISBN: 9789050188357 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Balans


Book
De essentie van China : communicatie, cultuur, commitment
Author:
ISBN: 9062834965 Year: 2006 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek helpt mensen die China willen doorgronden op gang. In het eerste deel wordt ingegaan op de Chinese cultuur en maatschappij : onderwerpen als geografie en bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek worden besproken. Het tweede deel gaat over zaken doen met China. Aan de orde komen de Chinese bedrijfscultuur, economie en wetgeving, informatie en media. Verder gaat de auteur in op het Chinees strategisch denken, het onderhandelen met Chinezen, de interpersoonlijke contacten en etiquette.

Keywords

Applied marketing --- Economic conditions. Economic development --- internationale handel --- Politics --- interculturele communicatie --- internationale marketing --- China --- Go international --- Chinese cultuur --- International office --- S11/0600 --- S02/0200 --- S02/0154 --- S02/0310 --- S10/0660 --- 338 <51> --- 327 <51> --- 339 <51> --- #SBIB:328H52 --- #SBIB:39A75 --- BPB0804 --- 282 Landbeschrijvingen (sociaal-economisch-cultureel) --- #KVHA:Commitment; China --- #KVHA:Communicatie; China --- #KVHA:Cultuur; China --- 338 --- 915.1 --- cultuur --- cultuurverschillen --- zakendoen --- 338.1 --- communicatie --- cultuurfilosofie --- cultuursociologie --- economie --- Volksrepubliek China --- economische situatiebeschrijvingen --- handel, internationaal --- intercultureel management --- sociologie, cultuur --- China: Social sciences--Customs, etiquette --- China: General works--Civilization and culture --- China: General works--China (and Asia): since 1989 --- China: General works--Intercultural dialogue --- China: Economics, industry and commerce--Business guides to China --- Economische situatie. Economische structuur van bepaalde landen en gebieden. Economische geografie. Economische produktie.economische produkten. Economische diensten--China --- Buitenlandse betrekkingen. Buitenlandse politiek. Internationale betrekkingen. Internationale politiek. Wereldpolitiek--China --- Handel. Internationale economische betrekkingen. Wereldeconomie --binnenlandse als buitenlandse handel; zie ook {339.3} en {339.5}--China --- Instellingen en beleid: China --- Etnografie: Azië --- Economische toestand. Economische ontwikkeling --- Economische situatie. Conjunctuur. Ontwikkeling van de economische structuur. Groei --- China. --- Go international. --- Chinese cultuur. --- International office. --- 327 <51> Buitenlandse betrekkingen. Buitenlandse politiek. Internationale betrekkingen. Internationale politiek. Wereldpolitiek--China --- 338 <51> Economische situatie. Economische structuur van bepaalde landen en gebieden. Economische geografie. Economische produktie.economische produkten. Economische diensten--China --- 339 <51> Handel. Internationale economische betrekkingen. Wereldeconomie --binnenlandse als buitenlandse handel; zie ook {339.3} en {339.5}--China --- Azië

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by