Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educational psychology --- 37.015.3 --- 371.11 --- Pedagogische psychologie --- Educational psychology. --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Psychologie pédagogique --- Opvoedkundige psychologie.
Choose an application
Educational psychology --- Psychopédagogie --- 37.015.3 --- Pedagogische psychologie --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Psychopédagogie --- Educational psychology.
Choose an application
opvoeders --- psychologie --- #GBIB:IDGP --- 37.015.3 --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Pedagogische psychologie --- 159.9 --- Teacher education. Teacher's profession --- Sociology of social care --- psychology --- Psychology
Choose an application
leerpsychologie --- Educational psychology --- onderwijspraktijk --- handelingsprocessen --- 37.015.3 --- Learning, Psychology of --- onderwijspsychologie --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- Learning --- Psychology of learning --- Comprehension --- Learning ability --- Pedagogische psychologie --- Psychological aspects --- Educational psychology. --- Learning, Psychology of. --- Lerarenopleiding --- algemeen --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Language and languages --- Motivation in education --- Langage et langues --- Motivation en éducation --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Motivation in education. --- Study and teaching. --- 37.015.3 --- 800.7 --- #KVHA:Taalonderwijs --- Pedagogische psychologie --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Motivation en éducation --- Language and languages - Study and teaching.
Choose an application
Uit recent Europees onderzoek blijkt dat het aantal jongeren dat zichzelf verwondt, toeneemt. Ook scholen en andere organisaties hebben bijgevolg meer en meer te maken met het fenomeen. Voor leerkrachten en leerlingenbegeleiders is het niet gemakkelijk om hiermee om te gaan. Ouders en vrienden weten zich meestal ook geen raad en voelen zich onmachtig wanneer ze geconfronteerd worden met een jongere die zichzelf verwondt. De eerste opvang en blijvende steun door direct betrokkenen blijkt van groot belang te zijn in het hulpverleningsproces. Als zij beschikken over de juiste informatie en praktische handvatten hebben, die gebaseerd zijn op een oplossingsgericht model, kunnen ouders, school en vrienden van onschatbare waarde zijn voor deze jongeren. Zo hebben zij onder meer behoefte aan ondersteuning om te kunnen reageren op de zogenaamde 'krasepidemies'. Een school kan rond dit thema een efficiënte, preventieve taak vervullen.
zelfverminking --- jeugd --- Psychiatry --- Educational psychology --- psychosociale hulpverlening --- S2007118.JPG --- zelfverwonding --- 37.015.3 --- 606.4 --- jeugdpsychiatrie --- 433 --- 606.329 --- gedragsstoornissen --- hulpverlening --- jeugdigen --- leerlingenbegeleiding --- opvoeding --- psychopathologie --- Automutilatie (zelfverwonding) --- 616.89 --- Hulpverlening --- Jeugd --- Onderwijs --- Zelfverminking --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Pedagogische psychologie --- 616.2 --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Opvoeding in de praktijk --- Overige neurosen --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Zelfverwonding --- Geestelijke gezondheidszorg --- Provincie West-Vlaanderen --- Jongere
Choose an application
In een relatief kort tijdsbestek hebben een aantal ingrijpende gebeurtenissen plaats gevonden: digitale revolutie, ontdekking van het DNA, ontwikkeling van kernenergie, aantasting van het milieu op wereldschaal, ontkerkelijking van het Westen' De scholen delen mee in de stormachtige bewegingen die de samenleving momenteel ondergaat. In korte tijd hebben veel scholen hun leerlingenpopulatie zien veranderen. Onderwijskundige ontwikkelingen hebben geleid tot een stortvloed aan vernieuwingsvoorstellen op tal van gebieden. De druk op scholen om verantwoordelijkheid te dragen voor opvoeding in normen en waarden neemt toe. Eén verzuchting heeft in deze turbulentie tot de groei van iets nieuws geleid: wat is de samenhang in alles wat er op de scholen afkomt, wat is er de zin van en hoe kunnen we samen nog door de bomen het bos zien en eensgezind samenwerken? Aan dit boek ligt deze verzuchting ten grondslag. Hoe is de veelheid terug te brengen tot éénheid, hoe zijn de vele stemmen die er klinken in harmonie te brengen? Anders gezegd: Hoe krijgen we rust in de tent? (Bron: www.garant.be)
Onderwijsvernieuwing --- Nederland. --- Educational innovations --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Netherlands --- Educational equalization --- Lager onderwijs --- 450.41 --- Groei --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Onderwijsfilosofie --- 37 <492> --- 37.015.3 --- 37.018.2 --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Nederland --- Pedagogische psychologie --- Schoolopvoeding --- 37.018.2 Schoolopvoeding --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- 37 <492> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--Nederland
Choose an application
Didactic strategies --- Pragmatics --- 37.015.3 --- #SBIB:316.334.1O130 --- Pedagogische psychologie --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Communication in education. --- Interaction analysis in education. --- Observation (Educational method) --- Verbal behavior. --- Observation (Educational method). --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Communication in education --- Interaction analysis in education --- Verbal behavior --- Behavior, Verbal --- Conditioned response --- Speech --- Verbal learning --- Classroom observation --- Teachers --- Analysis, Interaction (Education) --- Interaction process analysis in education --- Teacher-pupil interaction --- Social interaction --- Teacher-student relationships --- Education --- Training of
Choose an application
Dit boekje biedt handvatten aan leraren, opvoeders, ouders... om efficiënt en effectief hulp te kunnen bieden aan een kind in nood, om hun communicatie met kinderen die gepest worden, pesten, verdriet hebben of boos zijn te verbeteren. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe er op een juiste manier gecommuniceerd kan worden met de kinderen om zo tot een duurzaam resultaat te komen. Het hulpverlenend gesprek wordt vergeleken met een spel van woorden, het heen-en-weer-gooien van een bal. De spelregels worden uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden zodat je concreet weet wat te doen. Vragen en opdrachten dwingen de lezer om na te denken over zijn/haar eigen gevoelens, opvattingen en gedrag.
159.922.7 --- 37.015.3 --- 37.018.2 --- 371.03 --- C6 --- pedagogiek --- pesterij --- S20100646.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- pesten --- verdriet --- angst --- woede --- 371.03 Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- 37.018.2 Schoolopvoeding --- Schoolopvoeding --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Pedagogische psychologie --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 361.2 --- 301.15 --- 159.94 --- leerlingenbegeleiding --- communicatie --- Age group sociology --- Pupil counseling. Pupil guidance
Choose an application
Cognition --- Interpersonal communication --- Visual perception --- Visualization --- Communication interpersonnelle --- Perception visuelle --- Visualisation --- Congresses --- Congrès --- Visual learning --- 159.931 --- 37.015.3 --- -Interpersonal communication --- -Visual learning --- -Visual perception --- -Visualization --- -#SBIB:309H526 --- Imagery (Psychology) --- Imagination --- Optics, Psychological --- Vision --- Perception --- Visual discrimination --- Learning, Visual --- Learning --- Communication --- Interpersonal relations --- Psychology --- Zien. --- Pedagogische psychologie --- Psychologie van de audiovisuele boodschap --- Psychological aspects --- Congresses. --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- 159.931 Zien. --- Congrès --- #SBIB:309H526 --- Zien
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|