Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
La psycho-pédagogie
Author:
ISBN: 2130399940 9782130399940 Year: 1987 Volume: 2357 Publisher: Paris Presses universitaires de France

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La psychopédagogie
Author:
ISBN: 2130528589 9782130528586 Year: 2002 Volume: 2357 Publisher: Paris : Presses universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Psychologie voor opvoeders en hulpverleners.
Author:
ISBN: 9024410568 Year: 1979 Publisher: Bloemendaal Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderwijzen en leren : een onderwijspsychologische basis voor het handelen op school.
Authors: ---
ISBN: 9001803989 Year: 1987 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Teaching and researching motivation
Author:
ISBN: 0582382386 9780582382381 Year: 2001 Publisher: Harlow : Longman,


Book
Zelfverwonding bij jongeren : een gids voor leerkrachten, leerlingenbegeleiders, ouders en vrienden.
Author:
ISBN: 9789044120233 9044120239 Year: 2007 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uit recent Europees onderzoek blijkt dat het aantal jongeren dat zichzelf verwondt, toeneemt. Ook scholen en andere organisaties hebben bijgevolg meer en meer te maken met het fenomeen. Voor leerkrachten en leerlingenbegeleiders is het niet gemakkelijk om hiermee om te gaan. Ouders en vrienden weten zich meestal ook geen raad en voelen zich onmachtig wanneer ze geconfronteerd worden met een jongere die zichzelf verwondt. De eerste opvang en blijvende steun door direct betrokkenen blijkt van groot belang te zijn in het hulpverleningsproces. Als zij beschikken over de juiste informatie en praktische handvatten hebben, die gebaseerd zijn op een oplossingsgericht model, kunnen ouders, school en vrienden van onschatbare waarde zijn voor deze jongeren. Zo hebben zij onder meer behoefte aan ondersteuning om te kunnen reageren op de zogenaamde 'krasepidemies'. Een school kan rond dit thema een efficiënte, preventieve taak vervullen.


Book
Identiteit maak je samen : schoolontwikkeling vanuit groeikansen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044120462 Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een relatief kort tijdsbestek hebben een aantal ingrijpende gebeurtenissen plaats gevonden: digitale revolutie, ontdekking van het DNA, ontwikkeling van kernenergie, aantasting van het milieu op wereldschaal, ontkerkelijking van het Westen' De scholen delen mee in de stormachtige bewegingen die de samenleving momenteel ondergaat. In korte tijd hebben veel scholen hun leerlingenpopulatie zien veranderen. Onderwijskundige ontwikkelingen hebben geleid tot een stortvloed aan vernieuwingsvoorstellen op tal van gebieden. De druk op scholen om verantwoordelijkheid te dragen voor opvoeding in normen en waarden neemt toe. Eén verzuchting heeft in deze turbulentie tot de groei van iets nieuws geleid: wat is de samenhang in alles wat er op de scholen afkomt, wat is er de zin van en hoe kunnen we samen nog door de bomen het bos zien en eensgezind samenwerken? Aan dit boek ligt deze verzuchting ten grondslag. Hoe is de veelheid terug te brengen tot éénheid, hoe zijn de vele stemmen die er klinken in harmonie te brengen? Anders gezegd: Hoe krijgen we rust in de tent? (Bron: www.garant.be)


Book
De spelregels van het hulpverlenend gesprek.
Authors: --- ---
ISBN: 9789461370068 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Pax Christi Vlaanderen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje biedt handvatten aan leraren, opvoeders, ouders... om efficiënt en effectief hulp te kunnen bieden aan een kind in nood, om hun communicatie met kinderen die gepest worden, pesten, verdriet hebben of boos zijn te verbeteren. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe er op een juiste manier gecommuniceerd kan worden met de kinderen om zo tot een duurzaam resultaat te komen. Het hulpverlenend gesprek wordt vergeleken met een spel van woorden, het heen-en-weer-gooien van een bal. De spelregels worden uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden zodat je concreet weet wat te doen. Vragen en opdrachten dwingen de lezer om na te denken over zijn/haar eigen gevoelens, opvattingen en gedrag.

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by