Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Redactie Vlabin-VBCDit boek over het opvoeden van kinderen tot zelfstandigheid is geschreven door twee therapeuten die al tal van opvoedingsboeken hebben gepubliceerd. In het eerste, theoretische deel beschrijven de auteurs hoe nieuw gedrag het beste kan worden aangeleerd, hoe ongewenst gedrag kan worden afgeleerd, en wat zelfstandigheid juist inhoudt bij peuters, kleuters en lagereschoolkinderen. De lezer krijgt hier onder meer informatie over het waarnemen van gedrag, het nut en onnut van aanmoedigen, wat je kan doen als je het als ouders niet eens bent met elkaar, hoe je moet omgaan met kinderen die moeilijk iets nieuws leren etc. Verder is er onder meer aandacht voor de TAVA-methode (Totale Afzondering Van Aanmoediging). Bij dat alles geven de auteurs vanuit hun jarenlange ervaring ook tal van tips en concrete voorbeelden. Daarnaast zijn er een aantal oefeningen (ja-neevragen). Het tweede deel bestaat uit werkbladen (in verband met aan- en uitkleden, veters knopen, knutselen, zindelijkheidstraining?), die zijn verlucht met tekeningen. Een praktijkgericht boek voor ouders, opvoeders, leerkrachten.© NBD Biblion
Cognitive psychology --- opvoeding --- pedagogiek --- gedragsstoornissen --- zindelijkheidstraining --- ADL (activiteiten dagelijks leven) --- Opvoeding --- Opvoedingsondersteuning --- Zelfredzaamheid --- Gedrag --- 37.032.5 --- 159.947 --- 372.3 --- 441 --- Balspelen --- Kleding --- Kleuters --- Knippen --- Lopen --- Peuters --- Rollen --- Sluitingen --- Tanden --- Zindelijkheidstraining --- ADL --- gehandicapte kinderen --- kleuters --- peuters --- 37.013 --- Gedragsveranderingen --- Leren --- Zelfstandigheid --- kinderen --- kinderpsychologie --- pedagogiek (opvoedkunde) --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: psychologie) --- Gehandicapte kinderen --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- zelfredzaamheid --- 370 --- Peuter --- Kleuter --- Kind met een handicap
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|