Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Specifieke vakkennis in lichamelijke opvoeding : een basis voor het leren
Authors: --- ---
ISBN: 9789462927032 Year: 2016 Volume: 33 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iserbyt, P. Terug naar de essentie: Specifieke vakkennis als basis voor het leren in Lichamelijke Opvoeding Iserbyt, P. Specifieke vakkennis bij fitness in de gymzaal: naar een eigen oefenprogramma Coolkens, R. Specifieke vakkennis in bootcamp: naar een eigen oefenprogramma Leysen, H. Dewil, K., Deman, D., Van Cant, J. Specifieke vakkennis in gymnastiek: radslag Iserbyt, P. Bollen, E., Cuyckens, K., Dejonckheere, S., Van den Broeck, S. Specifieke vakkennis in ritmiek: opbouw naar een complexe danscombinatie Vanden Eynden, M. Delvaux, D., Sommer, P. Specifieke vakkennis in atletiek: meerkamp als teamsport


Book
Vakdidactische kennis in Lichamelijke Opvoeding
Authors: --- ---
ISBN: 9789463440264 Year: 2017 Volume: 34 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iserbyt, P. & Coolkens, R. Vakdidactische kennis in Lichamelijke Opvoeding Iserbyt, P. Vanluyten, K., Martens, J. Vakdidactische kennis in Rugslag Leysen, H. & Dehandschutter, T. Vakdidactische kennis in Basketbal Leysen, H. Loockx, J., Michielsen, T., Roels, W. Vakdidactische kennis in Flag Football Pardaens, D. Lenchant, S., Peeters, D. Vakdidactische kennis in Hordelopen Wyckmans, P. & Bloemen, T. Vakdidactische kennis in Oriëntatielopen


Book
De sportcoach : praktijkgids
Author:
ISBN: 9789401408134 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Coachen is soms resoluut leiden, zeggen wat er te doen staat, stevig bij de hand nemen. Maar het is ook de kunst om de juiste vragen te stellen en de speler(s) zelf het antwoord te laten vinden. Een goede coach zorgt er in elk geval voor dat zijn tussenkomst uitmondt in iets positiefs: de speler en/of het team groeit.


Book
Motiverend coachen in de sport
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789462927179 Year: 2017 Volume: *1 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen zijn van nature actief. Ze scheppen er intens plezier in om te bewegen en in de sportclub zijn ze doorgaans erg leergierig om bij te leren en zich te ontwikkelen. Tegelijk zijn er ook kinderen die opgeven als het moeizaam gaat en zelfs afhaken uit de sportclub. Sportcoaches doen er dan ook goed aan de natuurlijke bron van motivatie bij kinderen aan te wakkeren, zodat ze graag naar de sportclub blijven komen, gedreven zijn om hun eigen leerproces in handen nemen en veerkrachtig leren omgaan met tegenslagen. Op basis van de Zelf-Determinatietheorie betogen de auteurs in dit boek dat sportcoaches een dergelijke motiverende rol kunnen opnemen door tegemoet te komen aan de vitamines voor groei van sporters, met name, hun psychologische behoeftes aan autonomie, relationele verbondenheid en competentie. Het boek nodigt elke sportcoach uit tot zelfrelflectie en bevat talrijke authentieke voorbeelden uit de dagelijkse coachpraktijk, verweven met relevant wetenschappelijk onderzoek. Er worden concrete aanbevelingen gedaan over hoe sportcoaches tijdens de training, in wedstrijdverband en binnen hun meer opvoedkundige en vormende rol motiverend kunnen handelen. Thema?s zoals de (de)motiverende rol van keuze en feedback, het motiverend stellen van grenzen en de impact van druk komen aan bod. Doorheen het boek wordt duidelijk dat als sportcoaches investeren in de vitamines voor groei, dit niet enkel de ontwikkeling van hun sporters ten goede komt, maar ook hun eigen coachplezier. Coaches die zich de kunst van het motiveren trachten eigen te maken, zullen daar dus ook zelf de vruchten van plukken!


Book
Leren in beweging : activiteiten bewegingsintegratie voor kleuters
Authors: --- ---
ISBN: 9789462924826 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek Leren in beweging: activiteiten bewegingsintegratie voor kleuters wil kinderen meer laten bewegen (fysieke activiteitsgraad verhogen), beter laten bewegen en cognitieve doelen beter laten bereiken.Het boek is een onmisbare activiteitenbundel voor iedereen die met kinderen werkt. Het is samengesteld voor kleuterleid(st)ers, leerkrachten lichamelijke opvoeding en bewegingsopvoeding in het kleuteronderwijs, kinderverzorgers ? voor iedereen die graag op een actieve manier aan de slag gaat met kinderen en wil werken aan het lichamelijk welzijn van kinderen. De activiteiten zijn in eerste instantie gericht op kinderen van vier tot zes jaar, maar zijn heel eenvoudig aan te passen aan het niveau van jongere en oudere kinderen.De activiteiten zijn logisch en volgens een vaste structuur opgebouwd. Ze maken het mogelijk diverse leerinhouden (taal, wiskunde, muziek?) aan te reiken op een bewegende manier. Binnen elke activiteit komen verschillende mogelijkheden tot differentiatie en variatie aan bod en er is telkens voldoende ruimte voor eigen interpretatie en invulling van de activiteiten. De activiteiten zijn dan ook bij uitstek toepasbaar in verschillende contexten en voor het aanbrengen van uiteenlopende onderwerpen.Dit boek is het resultaat van het praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek ?Leren in beweging: bewegingsintegratie in het curriculum kleuteronderwijs? uitgevoerd aan de Hogeschool PXL.Bron: www.acco.be

Listing 1 - 5 of 5
Sort by