Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het actief orgeniseren van eigen oefening, samen met de stagebegeleider, kan het rendement van een schoolstage aanmerkelijk vergroten. Voor de studenten betekent het om nietvooral te mikken op succesvolle lesuitvoeringen, maar op activiteiten die de gelegenheid geven juist die dingen te oefenen, en daardoor te leren, die ze nog niet zo goed kunnen.De normale behoefte aan applaus aangevulde met de actieve instelling om zoveel mogelijk leerwinst te behalen.
Enseignement --- Onderwijs --- 472.7 --- Basisonderwijs --- Stagebegeleiding --- Lerarenopleiding --- 473.7 --- lerarenopleiding --- stagebegeleiding --- De onderwijzer en zijn opleiding
Choose an application
Geschiedenis en hulpwetenschappen --- Histoire et sciences auxiliaires --- Urnenvelden --- 902.6 (473.7)
Choose an application
'Opleiden in de school' kan betrekking hebben op alle soorten (toekomstige) medewerkers in alle soorten onderwijs. Dit boek richt zich daarbinnen specifiek op de opleiding van toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs. 'Opleiden' staat hierbij tussen haakjes omdat in de loop van het boek zal blijken dat toekomstige leerkrachten vaak meer doen in de school dan dat zij alleen een opleiding volgen. Toekomstige leerkrachten in de school kunnen van meerwaarde zijn, ook voor de school zelf.Het boek is bedoeld om (bovenschools) schoolleiders informatie en duidelijkheid te geven over (de mogelijkheden rond) 'Opleiden in de school'. Het boek biedt een helder overzicht waarbij achtergronden en praktische toepasbaarheid hand in hand gaan. Een grote hoeveelheid literatuur, documenten en website-informatie is samengebracht en gecombineerd met input uit het onderwijsveld. Bij de totstandkoming van dit boek is uitdrukkelijk contact gezocht met verschillende scholen en PABO's.
leraren --- opleiding --- PABO --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Werkplekleren --- Didactics of higher education --- didactiek --- lerarenopleiding --- Basisonderwijs --- 473.7
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs.
tijdmanagement --- School management --- leraren --- onderwijsorganisatie --- Timemanagement --- Leraren basisonderwijs --- Leraren : stress --- 473.7 --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Tijdsbesteding --- Professionalisering --- Leraren --- Werkdruk --- Leraar --- Werklast --- Directie --- Teaching --- lerarenberoep
Choose an application
De flexibilisering van het hoger onderwijs (2004) brengt met zich mee dat elke opleiding duidelijk moet maken over welke competenties een beginnende student dient te beschikken bij het starten van de opleiding en welke competenties hij/zij als beginnende beroepsbeoefenaar minimaal moet beheersen om zijn/haar beroep met succes uit te oefenen.Het decretaal voorgeschreven beroepsprofiel (1998) beschrijft weliswaar duidelijk welke de te verwerven basiscompetenties en de daaraan verbonden beroepshoudingen van een leraar zijn. De basiscompetenties zijn echter niet uitgewerkt in groeilijnen doorheen een opleidingstraject, noch vertaald in operationeel hanteerbare gedragsindicatoren. Nochtans bestaat er in opleidingscontext een duidelijke behoefte aan een leidraad voor een meer competentiegerichte curriculumopbouw en een standaard voor de beoordeling van authentieke leeropdrachten tijdens stages.Dit werkje wil aan deze behoefte voldoen en een functioneel instrument zijn binnen de lerarenopleiding.
Basisonderwijs. --- Lerarenopleiding. --- Leraren ; basisonderwijs --- Leraren ; opleidingen --- Diploma's ; hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- onderwijzers --- competenties --- 472.7 --- Competenties --- Leraren lager onderwijs --- competentie (ler) --- 473.7 --- 071900.jpg --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Lager onderwijs --- Leraar --- Competentie --- Directie
Choose an application
474 --- 474.3 --- Adaptief onderwijs --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Doelen --- Leeromgeving --- Leraren lager onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- 473.7 --- Lerarenopleiding --- Onderwijskundig ontwerpen --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Lesvoorbereiding --- Teacher education. Teacher's profession --- basisonderwijs --- lerarenopleiding
Choose an application
'7 op 7' is in de eerste plaats een planningsinstrument waarbij de leerkracht een overzicht kan houden over zowel het schoolwerk als over de privé-activiteiten. Maar behalve een planningsinstrument biedt deze superagenda nog vele andere mogelijkheden. Zo vindt de starter in het tweede gedeelte 30 korte basisartikels. Over thema?s zoals persoonlijke administratie, de meest voorkomende stoornissen, klas houden, maar ook een aantal teksten die aanzetten om te reflecteren over de eigen leerkrachtstijl. Verder vind je in deze agenda ook nog allerlei kleine aanzetten tot reflectie: citaten, prikkelteksten, URL?s van zinvolle websites. Heerlijke, originele cartoons laten de starter nadenken over de dagdagelijkse praktijk. Ook wordt er online extra materiaal aangeboden. Daar vindt de leerkracht visuele tips van ervaren collega's om het werk in de klas te vergemakkelijken. (Bron: www.plantyn.com)
Beginnende leraren --- Lerarenopleiding --- Planning --- Schoolagenda's(agenda's) --- 450.8 --- School - werk --- Schoolagenda's ; leerkrachten --- 473.7 --- Basisonderwijs ; didactiek --- Methodiek van het studeren --- Schoolagenda's --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolbooks - Didactic material --- Schoolagenda --- Beginnende leraar --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs
Choose an application
Het hoger onderwijs wordt in Vlaams en Europees beleidsperspectief gestimuleerd in de richting van flexibilisering en competentiegericht opleiden. Het recent bijgestuurde beroepsprofiel voor de leraar en de hierop gebaseerde basiscompetenties voor de opleidingen (2007) biedt opleidingsinstituten de vrijheid om dat profiel te vertalen in een eigen opleidingsprofiel. Op basis van een diepgaand onderzoek van het werkveld brengt de KHLeuven een expliciet raamkader aan het licht van vier domeinen die door leerkrachten lager onderwijs als relevant worden erkend voor hun beroep: samen onderwijs maken, functioneren in een klasgroep, kwaliteit borgen en onderwijs ontwikkelen. De competenties die hiervoor nodig zijn, zijn in dit boek gexpliciteerd tot een eigen opleidingsprofiel met verwijzing naar de basiscompetenties en met vertaling in operationele gedragsindicatoren. Op deze manier vormt dit werkje niet alleen een referentiekader voor de opleiding maar tevens een handreiking voor competentiegerichte Beoordeling. In 2007 werd in Vlaanderen een vernieuwd beroepsprofiel van de leraar decretaal vastgelegd. Hierop werden de basiscompetenties gebaseerd die alle lerarenopleidingen moeten nastreven, zodat de afgestudeerden volledig startbekwaam hun loopbaan kunnen beginnen. Het is aan de hogescholen om deze competenties te implementeren in hun eigen opleidingsprofielen. De opleiding 'Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs' van de Katholieke Hogeschool Leuven heeft zich hierbij enerzijds laten leiden door een onderzoek, waarbij men bij mentoren lager onderwijs peilde naar de relevantie van de decretale competenties voor het eigen beroep. Anderzijds wou de opleiding een aantal eigen accenten leggen. Het resultaat is dit boek, met een competentiematrix die voor lectoren, studenten en mentoren een operationeel instrument vormt om o.a. opleidingsonderdelen uit te werken, individuele opleidingstrajecten vorm te geven of stages te evalueren. De ontwikkelde matrix is een waardevolle vertaling van de basiscompetenties Bruikbaar voor betrokkenen van de Leuvense lerarenopleiding en inspirerend voor andere opleidingen.
Competenties. --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijzers. --- Opleidingsprofielen. --- Vlaanderen. --- Teacher education. Teacher's profession --- bachelor --- Sociology of occupations --- competenties --- lager onderwijs --- Higher education --- 450.7 --- 489.32 --- Beroepsprofielen --- Competenties --- Lager onderwijs --- 472.7 --- Leraren lager onderwijs --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Competenties; onderwijs --- 083450.jpg --- Leraren ; basisonderwijs --- Opleiding en bijscholing --- België --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Leraren basisonderwijs --- Basiscompetenties --- Opleidingsprofielen --- 473.7 --- Leraar basisonderwijs --- Competentie --- Beroepsprofiel
Choose an application
Studenten en docenten van de pabo vrezen dat de Taaltoets-pabo voor veel eerstejaars een struikelblok wordt. Maar dat hoeft niet zo te zijn. De toets is voor alle studenten te halen, als zij zich maar goed voorbereiden. En dat kan met 'De Taaltoets-pabo haal je zo'. In dit oefenboek wordt alle stof behandeld die de studenten voor de taaltoets moeten kennen. De vier domeinen spelling toepassen, formuleren, interpunctie en basisgrammatica vormen de basis van ieder hoofdstuk. (Bron: covertekst)
Formuleren --- Pedagogisch hoger onderwijs --- 091776.jpg --- Nederlandse taal ; leraren ; opleidingen --- Didactics of secundary education --- Nederlands --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of Dutch --- didactiek --- 485.1 --- Grammatica --- Interpunctie --- Nederland --- Spelling --- 472.7 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Taal --- Taalvaardigheid --- 473.7 --- Nederlandse taal- en letterkunde --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: zinsontleding) --- PXL-Education --- Nederlandse taalkunde --- taalbeheersing
Choose an application
Basisvaardigheden Spelling biedt studenten de mogelijkheid om zich de spelling stap voor stap eigen te maken. Met de gratis instaptoets op de website kunnen studenten controleren of hun kennis van de basisspelling toereikend is. Na het maken van deze instaptoets krijgen zij een advies op maat. Op een eenvoudige, heldere wijze worden in het boek alle regels van de spelling uitgelegd aan de hand van een voorbeeld met oefenvragen. Elk hoofdstuk eindigt met een schema waarin de regels zijn samengevat. De bijgeleverde cd-rom bevat extra oefeningen en diagnostisch toetsmateriaal. De methode is geschikt voor zelfstudie, maar kan ook worden ingezet bij lessen. (Bron: www.noordhoffuitgevers.nl) Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Nederlands --- Taal --- Spelling --- Leraren lager onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Lerarenopleiding --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- spelling --- basiscompetenties --- Nederlands 842 --- Basisvaardigheden --- Spelling ; onderwijs --- 473.7 --- Taalvaardigheid --- Nederlandse spelling --- Contains audio-visual material --- Leraar lager onderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|