Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Basisonderwijs --- Natuurkennis --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- Biologie ; basisonderwijs ; didactiek --- 476.55 --- Schoolbooks - Didactic material --- Natuuronderwijs --- Natuur- en milieueducatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Het vakgebied natuur en techniek biedt veel mogelijkheden om je lessen toe te passen in de werkelijkheid. Als leerkracht kun je die werkelijkheid naar binnen halen, maar haar ook buiten opzoeken. De in het boek beschreven thema's, werkvormen en materialen helpen je om inhoudelijk aan de kerndoelen te voldoen. In veel gevallen zijn er ook vakoverstijgende mogelijkheden. Het is aan jou als (toekomstige) leerkracht om ervoor te zorgen dat de vakinhoud ook goed overgebracht wordt. Daarvoor moet je de juiste didactische keuzes kunnen maken. Natuur en techniek geven combineert daarom bij elk thema vakinhoudelijke kennis met vakdidactiek. Het zit vol werkvormen, lessuggesties en opdrachten die je helpen om uitdagende lessen te geven. Bouw met behulp daarvan een eigen repertoire voor je lessen op. Sla deze, al tijdens je studie, op per bouw.De auteurs gebruiken een overzichtelijke structuur met een herkenbare opbouw voor pabo-studenten. In het openingshoofdstuk worden de opzet van het boek, het vakgebied, de kerndoelen en de vereiste competenties uiteengezet. Hoofdstuk 1 gaat vooral in op de didactische achtergronden van natuur- en techniekonderwijs, het werken met of zonder methode en leermiddelen. Hoofdstuk 2 t/m 11 zijn de tien thema's waarbij steeds vakdidactiek en kennis met elkaar verweven zijn.In deze derde herziene druk komen verder de vernieuwde kernbekwaamheden aan bod, wordt ingegaan op de 21st century skills en digitale geletterdheid en wordt het werken zonder (vaste) methode uiteengezet. Daarnaast is er nadrukkelijk meer aandacht voor vakoverstijgende thema's. Aansluitend bij het boek vind je ook bij deze derde druk op www.lerarencampus.nl werkvormen, toetsen, artikelen en aanvullende verrijkingsstof. Natuur en techniek geven daagt je uit om leerlingen op een creatieve, inspirerende manier bewust te laten worden van de natuur om hen heen en de verschillende (technische) verschijnselen die ze tegenkomen.
Didactics of biology --- Didactics of technology --- Didactics of primary education --- lager onderwijs (doelgroep) --- natuureducatie --- techniek --- WO (wereldoriëntatie) --- technologische opvoeding --- PXL-Education 2020 --- PXL-Ebooks 2020 --- basisonderwijs --- didactiek van de natuurwetenschappen --- 476.55 --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Techniek ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Is een spin een insect? Waarom zitten er zeven dagen in een week? Hoeveel hefbomen heeft een nagelknipper? Natuuronderwijs op de basisschool is een veelzijdig vak: het omvat de levende en niet-levende natuur en heeft veel raakvlakken met de leergebieden techniek, milieu en gezond gedrag. Met Natuuronderwijs inzichtelijk, hét meest gebruikte bronnenboek voor de hele studieloopbaan, kunnen pabostudenten zich de vakinhouden van deze leergebieden eigen maken. Voor leerkrachten in het basisonderwijs is het een praktisch naslagwerk ter voorbereiding op hun lessen. De zeven hoofdstukken omvatten de belangrijkste leerstof over planten en dieren, lichaam en gezondheid, ecologie en milieu en verschijnselen uit de natuur en de techniek. Natuuronderwijs inzichtelijk draait niet om het 'stampen' van feiten, maar geeft grip op de essentie van de onderwerpen. Dit met behulp van instructieve tekeningen, kleurenfoto's, vragen, 'doe-opdrachten' en concrete lesideeën. De vierde druk van Natuuronderwijs inzichtelijk is grondig geactualiseerd. Het boek is volledig dekkend wat betreft de Toelatingstoets Natuur en Techniek en de Kennisbasis Natuuronderwijs. Samen met De pabotoets Natuur en Techniek haal je zo vormt het dé perfecte basis voor iedere (aankomende) pabo student. Natuuronderwijs inzichtelijk is geschreven voor (aankomende) studenten aan de pabo en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De auteurs hebben veel ervaring opgedaan als docent natuuronderwijs en techniek op een pabo. Carla Kersbergen was daarna werkzaam bij Ecomare en heeft tegenwoordig als manager beleid bij de gemeente Texel de thema's natuur, duurzaamheid en onderwijs onder haar hoede. Amito Haarhuis is adjunct directeur van Science Center NEMO in Amsterdam en stimuleert vanuit die functie uitdagend onderwijs over wetenschap en techniek.
Didactics of social education --- Didactics of biology --- Didactics of sciences --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- milieu --- ecologie --- natuureducatie --- menselijk lichaam --- techniek --- zoölogie --- fysica --- botanie --- WO (wereldoriëntatie) --- weer --- Natuur- en milieueducatie --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Natuuronderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Basisonderwijs --- 476.55 --- Natuur- en milieueducatie : basisonderwijs --- Natuurkunde : basisonderwijs --- Natuur : basisonderwijs --- 476.5 --- onderwijs --- natuurkunde --- Natuurkunde --- 476.1 --- natuurkennis --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
Dit boek is tot stand gekomen door een samenwerking van docenten van de pabo en educatief medewerkers uit het werkveld van de natuur- en milieueducatie. Hierdoor is de didactiek en de inhoud vanuit verschillende inzichten en ervaringen gebundeld. 'Natuur en techniek geven' is een boek met een overzichtelijke structuur. Elk hoofdstuk bevat een voorbeeld van een lessituatie, vakinhoudelijke informatie, een didactisch onderdeel en een afsluitende paragraaf met een lessuggestie, een onderzoeks-en zelfstudieopdracht en een toets. Weinig leergebieden op de basisschool geven zoveel ruimte om de leerstof naar eigen inzichten te organiseren als natuur en techniek. Natuur en techniek heeft altijd een relatie met de werkelijkheid. Die werkelijkheid zoek je buiten op of je haalt het naar binnen. Betrekkelijk eenvoudig kun je thema's bedenken en materialen verzamelen, die je nodig hebt om inhoudelijk aan de kerndoelen te voldoen. De kunst is om er als docent voor te zorgen dat die inhoud ook opgenomen Wordt en dat je in uiteenlopende situaties de juiste didactische keuzes maakt, om dit te realiseren. NATUUR EN TECHNIEK GEVEN zit daarom boordevol werkvormen, lessuggesties en opdrachten. Handzame, overzichtelijk uitgegeven didactische vraagbaak, die op praktische wijze vorm en inhoud geeft aan thema's op het gebied van natuur en techniek in het primair onderwijs. In ieder hoofdstuk is er aandacht voor een inhoudelijk thema, dat wordt uitgediept volgens een specifiek vakdidactisch principe. Een aantal voorbeelden dat op deze wijze aan bod komt, is: Soorten systematiek (het indelen van organismen; werkvorm: verhalend ontwerpen); Kringlopen (samenhang van natuurlijke processen; werkvorm: eigen onderzoek); Techniek (herkennen en toepassen van profielen, constructies, verbindingen, energieomzettingen en besturingsmechanismen; werkvorm: onderzoeken en ontwerpen). De opbouw van ieder hoofdstuk is nagenoeg gelijk: voorbeeldsituatie, vakinhoud, vakdidactiek, afsluiting, waarbij de inhoud helder wordt Neergezet in tekstblokken, wordt gellustreerd met kleurenfoto's, schema's, tabellen, schetsen, verwerkingsbladen, verwijzingen naar websites en achtergrondliteratuur en afsluitende toetsvragen. Elk hoofdstuk bezit zijn eigen steunkleur. De rijke uitgave kent een krachtig richting gevende inleiding en een handig register. De uitgave is uitermate geschikt voor praktisch gebruik door studenten Pabo, maar ook voor leraren. Verzorgde uitgave.
Basisonderwijs --- Natuurkunde --- Technologische opvoeding --- Nederland. --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of technology --- lager onderwijs --- natuureducatie --- technologische opvoeding --- lager onderwijs (doelgroep) --- techniek --- Techniek ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek --- kleuteronderwijs --- natuur --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- basisonderwijs --- biologie --- 476.5 --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Lerarenopleiding --- Natuureducatie --- Techniek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- 476.55 --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Natuurkennis --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Natuuronderwijs --- Nederland --- Wereldoriëntatie --- Kleuteronderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
Biologie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- milieueducatie --- lager onderwijs --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- kleuterdidactiek --- Didactics of primary education --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- 476.5 --- Didactiek --- Jongen-meisje --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Milieu- en natuureducatie --- Milieu-educatie --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs-didactiek --- Schooltuinen --- Techniek --- Technologische opvoeding --- Tuin --- Waarneming --- Weer --- 476.5 ) Natuurkennis --- natuurbeleving --- natuuronderwijs --- ontdekdozen --- ontdekhoeken --- schooltuinen --- weer --- 476.55 --- Natuuronderwijs --- natuurkennis: didactiek --- (zie ook: Milieuzorg op school)
Choose an application
Dit boek en de bijbehorende website bieden (toekomstige) leraren handvatten om:-kinderen de werkwijze te laten ervaren van natuurwetenschap en techniek en resultaten daarvan te leren kennen; -een onderzoekende en probleemoplossende houding te ontwikkelen;-leerlingen te leren pendelen tussen de werkelijkheid en hun denkbeelden, zodat inzicht in de natuurlijke en de door mensen gemaakte wereld zich verdiept;-aandacht en zorg voor natuur en milieu te ontwikkelen en bij te dragen aan duurzame ontwikkeling.De auteurs geven heldere antwoorden op vragen als: Hoe ontwerp je effectieve leerarrangementen bij Natuur & Techniek, zowel binnen als buiten de klas? Hoe stimuleer je daarbij de brede ontwikkeling van kinderen? En hoe kun je kinderen begeleiden bij onderzoekend/ontdekkend en ontwerpend leren? (Bron: uitgever)
milieueducatie --- natuureducatie --- Didactics of biology --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- 471.43 --- 476.1 --- 476.5 --- Competenties --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Milieueducatie --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Onderwijsstijlen --- Schooltuinen --- Technologische opvoeding --- Waarneming (activiteit) --- Zelfontdekkend leren --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Natuurbeleving ; onderwijs --- Natuurkennis ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; algemeen --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs --- Didactiek --- Techniek --- Basisonderwijs --- 476.55 --- D062169.jpg --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Waarneming --- Ontdekdozen --- Ontdekhoeken --- Weer --- Didactische werkvormen --- Ontdekdoos --- Ontdekhoek --- Schooltuin --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl
Choose an application
In dit boek over natuurbeleving bij kinderen ruik, proef, voel en beleef je de natuur om ons heen. Na een korte, inspirerende inleiding komt alle natuurinformatie via de zintuigen (voelen, ruiken, proeven, zien en horen) met nog eentje extra (evenwicht) voorbij. Ieder zintuig heeft een eigen hoofdstuk en een eigen kleur; ieder hoofdstuk is volgens een vaste structuur opgebouwd: gedicht, spreuken, mens en zintuig, dier en zintuig, tips (in tuin en park, natuur), werkvormen, korte verhalen en een natuurkalender. Prachtige, grote en kleine kleurenfoto's ondersteunen de tekst en prikkelen om zelf te gaan kijken en onderzoeken. Alle tips zijn gemakkelijk uitvoerbaar, je hebt meestal alleen de natuur en jezelf nodig! De werkvormen geven een breed scala van ideeën die praktisch en concreet uitgewerkt zijn (aantal, leeftijd, tijdsduur, materiaal en randvoorwaarden). Hierdoor kun je ze, na het lezen en na het verzamelen van de eenvoudige materialen, gemakkelijk uitvoeren! En dat is nu precies wat de auteur bedoelt: beleef de natuur, doe de natuur, ga op ontdekking, laat je verwonderen en verrassen! Op de achterflap wordt op een aantal onderdelen de link gelegd naar diverse kerndoelen uit het basisonderwijs. Rijke uitgave voor ieder die met jonge kinderen leeft en werkt.
Didactics of biology --- natuureducatie --- 577.2 --- Natuur --- Natuurbeleving --- Natuureducatie --- Waarneming --- 415.2 --- Natuur- en milieueducatie --- Zintuigen --- 476.55 --- natuurbeleving --- De levende natuur in woord en beeld --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- wero (ler) --- natuur- en milieueducatie --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- buitenspelen --- lager onderwijs (doelgroep) --- zintuigen --- WO (wereldoriëntatie) --- basisonderwijs --- 476.5 Didactiek van de afzonderlijke vakken - Natuurkennis --- 471.43 Kleuteronderwijs - Wereldoriëntatie --- kunsteducatie --- zintuiglijk spel --- Didactics of social education --- Environmental protection. Environmental technology
Choose an application
Is een spin een insect? Waarom zitten er zeven dagen in een week? Hoeveel hefbomen heeft een nagelknipper? Natuuronderwijs op de basisschool is een veelzijdig vak: het omvat de levende en niet-levende natuur en heeft veel raakvlakken met de leergebieden techniek, milieu en gezond gedrag. Met Natuuronderwijs inzichtelijk, hét meest gebruikte bronnenboek voor de hele studieloopbaan, kunnen pabostudenten zich de vakinhouden van deze leergebieden eigen maken. Voor leerkrachten in het basisonderwijs is het een praktisch naslagwerk ter voorbereiding op hun lessen. De zeven hoofdstukken omvatten de belangrijkste leerstof over planten en dieren, lichaam en gezondheid, ecologie en milieu en verschijnselen uit de natuur en de techniek. Natuuronderwijs inzichtelijk draait niet om het 'stampen' van feiten, maar geeft grip op de essentie van de onderwerpen. Dit met behulp van instructieve tekeningen, kleurenfoto's, vragen, 'doe-opdrachten' en concrete lesideeën. De vierde druk van Natuuronderwijs inzichtelijk is grondig geactualiseerd. Het boek is volledig dekkend wat betreft de Toelatingstoets Natuur en Techniek en de Kennisbasis Natuuronderwijs. Samen met De pabotoets Natuur en Techniek haal je zo vormt het dé perfecte basis voor iedere (aankomende) pabo student. Natuuronderwijs inzichtelijk is geschreven voor (aankomende) studenten aan de pabo en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De auteurs hebben veel ervaring opgedaan als docent natuuronderwijs en techniek op een pabo. Carla Kersbergen was daarna werkzaam bij Ecomare en heeft tegenwoordig als manager beleid bij de gemeente Texel de thema's natuur, duurzaamheid en onderwijs onder haar hoede. Amito Haarhuis is adjunct directeur van Science Center NEMO in Amsterdam en stimuleert vanuit die functie uitdagend onderwijs over wetenschap en techniek.
Didactics of social education --- Didactics of biology --- Didactics of sciences --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- milieu --- ecologie --- natuureducatie --- menselijk lichaam --- techniek --- zoölogie --- fysica --- botanie --- WO (wereldoriëntatie) --- weer --- Natuur- en milieueducatie --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Natuuronderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs. --- Milieueducatie ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Techniek ; basisonderwijs ; didactiek --- 476.55 --- Natuur- en milieueducatie : basisonderwijs --- Natuurkunde : basisonderwijs --- Natuur : basisonderwijs --- 476.5 --- onderwijs --- natuurkunde --- Natuurkunde --- 476.1 --- natuurkennis --- wereldoriëntatie --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie
Choose an application
In zeven hoofdstukken wordt de belangrijkste leerstof over planten en dieren, lichaam en gezondheid, ecologie en milieu en verschijnselen uit de natuur en de techniek gepresenteerd. De keuze van onderwerpen sluit aan bij de kerndoelen basisonderwijs en bij recente natuuronderwijsmethodes. Om de leerkracht te helpen grip te krijgen op de essentie van de onderwerpen is de stof inzichtelijk gemaakt met instructieve tekeningen, veel vragen en `doe-opdrachten' en ideeën voor concrete lesactiviteiten. (Bron: covertekst)
Milieueducatie --- Natuuronderwijs --- Technologische opvoeding --- Basisonderwijs. --- 476.1 --- 476.5 --- Basisonderwijs --- Constructie --- Dieren --- Ecosystemen --- Elektriciteit --- Energie --- Geluid --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Hemellichamen --- Kleuren --- Lichaam --- Licht --- Magnetisme --- Natuur- en milieueducatie --- Planten --- Textiel --- Weer --- Natuurkennis --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- (zie ook: Flora --- didactiek --- fysica --- milieu --- natuurkennis --- techniek --- 476.5 ) Milieu-educatie - o.n. --- ademhaling --- bewegingsprincipes --- bloemplanten --- circulatiestelsel --- constructies --- dieren --- ecologie --- ecosystemen --- elektriciteit --- energie --- energiebronnen --- gassen --- geluid --- gezondheid --- hemellichamen --- kleurenleer --- licht --- maansverduistering --- magnetisme --- menselijk lichaam --- natuurkunde --- natuuronderwijs --- paddestoelen --- planten --- schimmels --- seizoenen --- seksualiteit --- spijsvertering --- vaste stoffen --- vloeistoffen --- voedelkringloop --- voeding --- voortplanting --- weer --- weersverschijnselen --- zaadplanten --- zintuigen --- zonsverduistering --- 476.55 --- Biologie --- Lager onderwijs --- 476.5 ) Milieu-educatie - o.n
Choose an application
Is een spin een insect? Wanneer moeten wij gapen? Waarom zitten er zeven dagen in een week? En hoeveel hefbomen zitten er in een nagelknipper? Natuuronderwijs op de basisschool is een veelzijdig vak: het omvat de levende en de niet-levende natuur en heeft bovendien veel raakvlakken met de leergebieden techniek, milieu en gezond gedrag. Met Natuuronderwijs inzichtelijk kunnen (aankomende) leerkrachten zich de vakinhoud van deze leergebieden eigen maken. In zeven hoofdstukken wordt de belangrijkste leerstof over planten en dieren, lichaam en gezondheid, ecologie en milieu en verschijnselen uit de natuur en de techniek gepresenteerd. De keuze van onderwerpen sluit aan bij de kerndoelen basisonderwijs en bij de huidige natuuronderwijsmethodes. Om de leerkracht te helpen grip te krijgen op de essentie van de onderwerpen is de stof inzichtelijk gemaakt met instructieve tekeningen, vragen en 'doe-opdrachten' en ideen voor concrete lesactiviteiten. Deze aanpak staat borg voor een gevarieerd studieboek. Natuuronderwijs inzichtelijk kan ook zelfstandig bestudeerd worden en eenmaal aan het werk in de praktijk is het voor de leerkracht een perfect naslagwerk bij de voorbereiding van de natuuronderwijslessen. Deze derde druk is inhoudelijk en didactisch geactualiseerd. Er is extra aandacht besteed aan klimaatverandering, duurzaamheid en de rol van ICT. Daarnaast is ook de vormgeving geheel aangepast. Met de vele kleurenfoto en -illustraties is Natuuronderwijs inzichtelijk een nog duidelijker en aantrekkelijker boek geworden Inhoudsopgave : 1. Planten 1.1. Indeling van het plantenrijk 1.2. De bouw van de zaadplanten 1.3. De voortplanting van bloemplanten 1.4. Seizoensverschijnselen 1.5. Schimmels en paddestoelen 2. Dieren 2.1. Indeling van het dierenrijk 2.2. Aanpassingen aan de primaire levensbehoeften 2.3. Aanpassingen aan de winter 2.4. Aanpassingen aan de omgeving 2.5. Voortplanting 3. Eigen lichaam en gezond gedrag 3.1. Waarneming 3.2. Stevigheid en beweging 3.3. Spijsvertering en voeding 3.4. Ademhaling En bloedsomloop 3.5. Voortplanting en seksualiteit 4. Ecologie en milieu 4.1. Samenhang in ecosystemen 4.2. Ecosystemen in verandering 4.3. Menselijke invloeden op ecosystemen 5. Natuurkundige verschijnselen 5.1. Vaste stoffen, vloeistoffen en gassen 5.2. Magnetisme 5.3. Elektriciteit 5.4. Geluid 5.5. Licht en kleur 6. Technische inzichten 6.1. Wat is techniek 6.2. Constructies 6.3. Energieomzettingen 6.4. Bewegings- en overbrengingsprincipes 6.5. Informatie- en communicatietechnologie 7. Weersverschijnselen en hemellichamen 7.1. Weersverschijnselen 7.2. Hemellichamen en natuurverschijnselen
Wereldoriëntatie --- Natuur --- Milieu --- Techniek --- Natuur : basisonderwijs --- 101754.jpg --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie; algemeen --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of sciences --- Didactics of social education --- natuureducatie --- Didactics of primary education --- Natuur- en milieueducatie --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Natuuronderwijs --- 476.1 --- 476.5 --- Constructie --- Dieren --- Ecosystemen --- Elektriciteit --- Energie --- Duurzame ontwikkeling --- Geluid --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Hemellichamen --- Kleuren --- Lichaam --- Licht --- Magnetisme --- Planten --- Technologische opvoeding --- Textiel --- Weer --- 476.55 --- Natuurkennis --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Milieuzorg op school) --- (zie ook: Flora --- Milieueducatie --- Basisonderwijs. --- Didactics of biology --- basisonderwijs --- milieu --- ecologie --- menselijk lichaam --- techniek --- zoölogie --- fysica --- botanie --- weer --- Techniek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|