Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In elk gedeelte staan veel oefeningen en practica; docent en student kunnen hier zo mee werken, dat zicht op eigen houding, gedrag en interaktie wordt verscherpt en zo mogelijk verbeterd. (boekcover) In het eerste gedeelte zijn de studenten en docenten aan het woord. Tevens bespreken de auteurs verschillende oefen- en trainingsmodellen uit de literatuur. In het laatste gedeelte wordt aandacht besteed aan de persoonlijke bagage van leerkrachten en studenten: stem, lichaamstaal, duidelijkheid of onduidelijkheid in kommunikatie. Verder wordt er veel aandacht besteed aan het profiel dat onderwijsgevenden van zichzelf schetsen en aan hun eigen ervaringen in het onderwijs krijgen en onderwijs geven. In het tweede gedeelte gaat het om de kinderen in de klas. Een groot aantal gevalsbeschrijvingen, afkomstig uit de praktijk van het basisonderwijs, wordt hier weergegeven. Onderwijs geven op de basisschool vraagt om didaktische en methodische bekwaamheden. Methodische bekwaamheden komen tot uiting in het omgaan met kinderen, het werken met groepen, het overzien van ingewikkelde klassesituaties, het motiveren, stimuleren en aktiveren van kinderen om te werken en samen-te-werken. Houding, gedrag en interaktie van de leerkracht staan hierbij centraal. Ze zijn het thema van dit boek dat als oriëntatie-, oefen- en trainingsboek is opgezet. Vertrekpunten zijn de opleiding, de kinderen en de onderwijsgevenden.
Classroom management --- -#GBIB:IDGP --- 304 --- 305.8 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Gedrag --- Interactief onderwijs --- Lager onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Sociale vaardigheden --- 474 --- 477.1 --- Onderwijs --- agogiek --- sociale vaardigheden --- School discipline --- School management and organization --- Teaching --- Case studies --- Sociale pedagogie - Agogie --- Communicatie ; algemeen --- Didactische principes --- Case studies. --- -Case studies
Choose an application
De verwachtingen die pedagogen stellen in de didactische waarde van creativiteit zijn de voorbije decennia sterk toegenomen. Kunst en kunstonderwijs worden steeds meer gezien als een middel tot integratie, beschaving, verfijning en morele opvoeding. De kunst zou op die manier leiden naar een ethisch leven en de deur openen naar wat 'waar, schoon en goed' is. Het boek onderzoekt de waarde van kunstonderwijs als pedagogisch model. Kunnen kunst- en cultuureducatie een motor zijn van breed leren? Bieden kunst en cultuur aan kinderen en jongeren garanties voor een brede humane vorming die excessen uitsluit? Kan, met andere woorden, esthetica tot ethica leiden? Deze vragen worden vanuit heel uiteenlopende invalshoeken beantwoord. Dat zorgt er niet alleen voor dat alle facetten van het kunstonderwijs worden behandeld, maar ook dat dit boek een volledig en actueel overzicht biedt van de status en de problemen van deze onderwijstak
Academic collection --- cultuureducatie --- kunst --- kunstzinnige vorming --- 477 --- onderwijs --- 477.1 --- Cultuur --- Educatie --- Kunst --- Cultuureducatie --- Kunstzinnige vorming --- 373.67 --- Creativiteit --- Leren --- Kunsteducatie --- Project kunstvakken --- 456.73 --- Kunstonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- kunstopvoeding --- cultuur --- Art --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Leerprocessen --- Kunsten --- Onderwijs --- Kunstzinnige therapie --- Teaching --- Toerisme --- Verbeelding --- Leerproces --- Creatieve therapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- art therapy --- art appreciation --- art education
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|