Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Het handboek Supervisie biedt een didactische methode, die professionals in helpende beroepen in staat stelt om inzichten en ervaringen om te zetten in een grotere beroepsbekwaamheid. Het benadert theorie, methodes en praktijk vanuit het perspectief van de supervisant, en geeft antwoord op vragen als: Wat is supervisie? Hoe werkt het? Wat heb je eraan?In deze 8e editie is er meer aandacht voor de kwetsbaarheid van supervisanten, vindt u een voorbeeld van een raamcontract en bekijken we voor- en nadelen van nieuw leermateriaal, zoals opnames. De hoofdlijnen van het gedachtegoed van de overleden hoofdauteur Willemine Regouin vormen nog altijd de basis van dit succesvolle (studie)boek maar zijn wel geactualiseerd naar aanleiding van nieuwe literatuur.
Supervisie --- 604.63 --- supervisie --- didactiek --- Coaching Coaching --- Didactique Didactiek --- Maatschappelijk werk --- Methodiek
Choose an application
De kloof tussen theorie en praktijk is van alle tijden en van alle domeinen. Of het nu het zorgdomein betreft, het MKB of de ICT-sector: allen spreken over een lastig te overbruggen afstand tussen enerzijds het tastbare, concrete en direct toepasbare en anderzijds het theoretische en abstracte en de hierdoor moeilijker te verhapstukken informatie. De vermeende kloof heeft tot gevolg dat innovaties hun weg naar de praktijk maar mondjesmaat vinden. Dit is jammer en bovendien niet nodig! Met de introductie van het concept ZorgInnovatieCentrum wordt binnen het zorgdomein een richting aangegeven die succesvol blijk te zijn in het dichten van deze kloof. Tien jaar ervaring wordt gebundeld in dit boek waarbij de beginselen, methodieken en onderwijskundige en onderzoeksmatige ankerpunten van het ZorgInnovatieCentrum door verschillende belanghebbenden op een praktische wijze worden toegelicht. Laat uzelf overtuigen van het concept door kennis te nemen van dit praktische boek vol inzichten om zelf met het ZorgInnovatieCentrum aan de slag te gaan.
Verpleegkunde --- Zorginnovatiecentrum --- 613.3 --- innovatie --- leerzorg --- verpleegkundige opleiding --- Innovatie --- Zorg --- 604.63 --- Vaardigheidstraining --- Werkplekleren --- nurse practitioner --- stage --- stagebegeleiding --- vaardigheidstraining --- verpleegkunde --- werkplekleren --- Beroep en opleiding
Choose an application
This second edition of an acclaimed book for nurse educators provides a practical, step-by-step guide to designing and developing simulation scenarios and integrating them into the nursing curriculum. Based on extensive discussion with contributing authors and new faculty, the text has been updated to include changes in simulation pedagogy since the first edition was published in 2008, and thoroughly reorganized to facilitate greater ease-of-use. Outstanding features include scenarios easily adaptable to the instructor's own lab, and a new section on graduate nursing education and interdisciplinary clinical scenarios. Scenarios are ordered according to their complexity for ease of access.The authors provide concrete information about the use of simulation in a variety of programs, courses, and schools, and describe how nursing faculty have mastered the challenge of integrating simulation into their curricula, from fundamental nursing arenas to more complex levels of care. Chapters discuss how simulation can be used with such diverse populations as medical-surgical, geriatric, pediatric, trauma, obstetric, and home care. The book offers scenario-running instructions, as well as recommendations on developing faculty, integrating point-of-care decision-making tools and necessary equipment, how to set up a lab (including static to high-fidelity manikins), and much more. Scenarios explore key themes in nursing, from ethics, spirituality and palliative care, to communication and cultural diversity. A template for creating scenarios spans the text and includes student preparation materials, forms, and checklists.
Nursing --- Simulated patients. --- Patient simulation in medicine --- Programmed patients --- Medicine --- Patients --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Care of the sick --- Study and teaching --- Simulation methods. --- Simulation methods --- Verpleegkundige opleidingen --- Verpleegkundige interventies --- Simulaties --- Rollenspel --- Simulated patients --- Simulatieprogramma's --- Verpleegkunde --- 604.63 --- Didactiek --- simulatie --- Nursing education --- Medical education --- Verpleegkundige opleiding --- Verpleegkundige interventie --- Simulatie --- Training
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|