Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Excellente dienstverlening : de 9 elementen voor duurzaam succes
Authors: ---
ISBN: 9014061420 Year: 1999 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een wereld waarin klanten foutloze producten als een gegeven zien, vormt service het essentiële verschil tussen concurrenten op elk terrein. In dit inspirerende boek zet Amerika's meest vooraanstaande service¬expert Leonard Berry uiteen hoe grote organisaties omgaan met de moeilijkste taak waarvoor zij zich gesteld zien: succesvol zijn en blijven op de lange termijn. Berry onderzocht veertien grote, zeer succesvolle en prijzenwinnende organisaties. Waar kwam hun succes vandaan? Hij kwam tot een opmerkelijke ontdekking: niet een uitgekiend handelsbeleid stond aan de basis, maar menselijke waarden bleken de belangrijkste factor te zijn. In alle veertien organisaties nam de tevredenheid van de klanten - en ook hun aantal - toe, doordat het management in heel zijn beleidsvorming voortdurend het oog gericht hield op die menselijke waarden. Dat kwam tot uiting in een heldere strategie, zorgde voor een uitmuntende uitvoering van de dienstverlening en voor vertrouwensrelaties met klanten, medewerkers en partners, gaf greep op de toekomst, personaliseerde de service en versterkte het merk. Het bracht mee dat in medewerkers werd geïnvesteerd, wat een grotere kwaliteit van dienstverlening tot gevolg had en dwong door een in het oog springende gulheid het respect en de loyaliteit van klanten af. (Bron: covertekst)


Book
Op kop met de balanced scorecard : strategie vertaald naar actie.
Authors: --- ---
ISBN: 9789025423032 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Business Contact


Book
De wakkere organisatie : scoren met kwaliteit
Authors: --- ---
ISBN: 9071542211 Year: 1991 Publisher: Schiedam Scriptum


Book
Ethisch groeien : ondernemen met aandacht voor mensen.
Author:
ISBN: 9054666129 Year: 2003 Volume: *30 Publisher: Roeselare Roularta

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek laat er geen twijfel over bestaan: bedrijven moeten groeien als ze hun bestaansreden niet in het gedrang willen brengen. Maar groeien alleen is niet voldoende. Op een eigenzinnige manier legt de auteur ' voormalig directielid bij Interbrew ' uit hoe organisaties een ethisch groeibeleid toepassen, met actieve betrokkenheid van alle werknemers. Hoe creëert u waarde? Hoe vermijdt u dat innovatie leidt tot conflict? Moet u als bedrijfsleider varen op het advies van analisten, of volgt u beter uw eigen route? Hoe pakt u concreet een fusie of overname aan? De auteur stelt een aantal traditionele bedrijfsinstrumenten ter discussie en biedt een verfrissende kijk op ondernemen en geeft talloze concrete tips en praktische voorbeelden.


Book
Focus op strategie : hoe organisaties die met de balanced scorecard beter werken in een veranderende bedrijfsomgeving
Authors: ---
ISBN: 9025495281 Year: 2001 Publisher: Amsterdam Contact


Book
De bijl aan de wortel : een manifest voor bedrijfsrevolutie.
Authors: ---
ISBN: 9025401694 Year: 1994 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Op kop met de balanced scorecard : strategie vertaald naar actie
Authors: --- ---
ISBN: 9025423035 Year: 1998 Publisher: Amsterdam Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe motiveert u uw medewerkers zo dat zij de missie van het bedrijf uitvoeren? Hoe kunt u individuele, organisatorische en multidepartementale initiatieven zo op elkaar afstemmen dat u nog beter aan de wensen van uw klant tegemoet kunt komen? 
In dit boek leest u hoe u met de balanced scorecard op een evenwichtige manier de energie, de vaardigdheden en de specifieke kennis die uw medewerkers bezitten, kunt richten op lange-termijndoelstellingen. 
In Op kop met de balanced scorecard leggen de auteurs duidelijk uit hoe u dit nieuwe managementsinstrument kunt opzetten en in praktijk kunt brengen. 
Met de balanced scorecard worden vier categorieën gemeten: financiële prestaties, kennis van de klant, interne bedrijfsprocessen en innovatie en kennisontwikkeling. Uw bedrijf is vervolgens in staat te investeren op lange termijn - in klanten, in medewerkers, in productontwikkeling en in nieuwe systemen - in plaats van zich te richten op snelle resultaten op korte termijn. 
Het boek is gelardeerd met voorbeelden van bedrijven die de balanced scorecard al toepassen, zoals Sears, Roebuck and Company, Mobil Oil Corpoation en Cigna Poperty and Casualty


Listing 1 - 10 of 10
Sort by