Listing 1 - 9 of 9
Sort by
Strategic planning and performance management : develop and measure winning strategy.
Author:
ISBN: 0750663839 Year: 2005 Publisher: Oxford : Elsevier Butterworth Heinemann

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Pragmatisch modelleren met UML 2.0 : van idee naar applicatie.
Author:
ISBN: 9043006521 9789043006521 Year: 2004 Publisher: [Amsterdam] Pearson Education Benelux

Rethinking performance measurement : beyond the balanced scorecard
Author:
ISBN: 0521812437 0521103266 1107132908 0511120370 0511064632 0511058306 0511305605 0511753829 1280161191 1139147994 0511073097 9780521812436 9780511064630 9780511073090 9780511120374 9780511753824 9781280161193 9786610161195 6610161194 9780511305603 9781107132900 9781139147996 9780511058301 9780521103268 Year: 2002 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Performance measurement remains a vexing problem for business firms and other kinds of organisations. This book explains why: the performance we want to measure (long-term cash flows, long-term viability) and the performance we can measure (current cash flows, customer satisfaction, etc.) are not the same. The 'balanced scorecard', which has been widely adopted by US firms, does not solve these underlying problems of performance measurement and may exacerbate them because it provides no guidance on how to combine dissimilar measures into an overall appraisal of performance. A measurement technique called activity-based profitability analysis (ABPA) is suggested as a partial solution, especially to the problem of combining dissimilar measures. ABPA estimates the revenue consequences of each activity performed for the customer, allowing firms to compare revenues with costs for these activities and hence to discriminate between activities that are ultimately profitable and those that are not.

Performance measurment and control systems for implementing strategy : text and cases
Author:
ISBN: 0132340062 9780132340069 Year: 2000 Publisher: Englewood Cliffs, NJ : Prentice-Hall,

Alignment : using the balanced scorecard to create corporate synergies.
Authors: ---
ISBN: 1591396905 9781591396901 Year: 2006 Publisher: Boston Harvard business school press


Book
Strategisch besturen met de balanced scorecard.
Authors: --- ---
ISBN: 9062158390 Year: 2003 Volume: *10 Publisher: Antwerpen Maklu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een overzicht gegeven van de belangrijkste concepten, technieken en organisatorische processen die bedrijven kunnen helpen bij de omschakeling naar strategie-gerichte organisaties, op basis van de balanced scorecard Het boek integreert de inzichten omtrent de conceptuele ontwikkeling van de balanced scorecard met de analyse van een aantal concrete toepassingen en effecten van werken en sturen met de BSC

The balanced scorecard : translating strategy into action
Author:
ISBN: 0875846513 9780875846514 1422148165 0585063060 Year: 1996 Publisher: Boston : Harvard Business School Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De zoektocht naar optimalisering van de menselijke, immaterile en materile componenten in de bedrijfsprocessen is een permanente uitdaging voor het bedrijfsmanagement. Korte termijntactieken en strategisch denken zijn onontbeerlijk en dienen continu op elkaar afgestemd te blijven. De traditionele eenzijdig financiële metingen van geleverde en dus onherroepelijke resultaten, met als enige doel a posteriori controle en verbetering, volstaan niet meer in ons complex economisch bestel. De 'balanced scorecard' poogt vier perspectieven te meten: het financiële, de afnemers, de interne bedrijfsprocessen en het leer- en groeiperspectief. De eerste drie zijn vnl. om de prestaties op te drijven en de laatste als noodzakelijke onderbouw van de competentie tot presteren. Het globaal en uitgebalanceerd gebruik van deze parameters dient onlosmakelijk verbonden en blijvend getoetst aan de visie, doelstellingen en stategie van de onderneming. Uiteraard verschilt de balanced scorecard naargelang van De bedrijfsstructuur waarop zij toegepast wordt, maar ze kan even zinvol geappliceerd worden binnen niet commercile organisaties. De eeuwige discrepantie tussen denken, doel en verwezenlijking is ook niet vreemd bij het implementeren van desbetreffend systeem, en de schrijvers weiden breed uit over specifieke problemen van het omzetten van strategisch denken en doelstellingen in daadwerkelijke en pertinente actie. Het boek rond af met een gedetailleerd schema voor het opzetten, toepassen en opvolgen van een balanced scorecard-managementprogramma. Ettelijke verhelderende schema's vullen de hoofdstukken aan. Hoewel tovermiddelen voor succesvol bedrijfsbeleid niet bestaan, wordt de zoektocht ernaar onverminderd verdergezet door menig managementgoeroe. Het balanced scorecard-systeem is duidelijk het resultaat van de onvrede met de beperkingen van de klassieke managementopvattingen. De moeilijkheid schuilt wel in de meting van de externe en wispelturige factoren zoals de markten, de klanten En de inschatting en verwerking ervan in een strategisch perspectief. Het boek levert voldoende materiaal om elkeen die al dan niet professioneel begaan is met de ontwikkeling en groei van organisaties te boeien en een degelijk inzicht te verschaffen bij het uitbouwen van strategisch gerichte structuren. Geen gemakkelijke literatuur; enkele storende drukfouten verzwakken de professionele toets. [Dirk Wouters, 15.01.98]

Keywords

Industrial productivity --- Organizational effectiveness --- Strategic planning. --- Measurement. --- Evaluation. --- Arbeidsmotivatie. --- BSC. --- Balanced scorecard. --- Informatiemanagement. --- Personeelsbeleid. --- Strategic planning --- 658.4012 --- management --- #ECO:03.02:industrie en onderneming analyse --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- 65.012 --- 658.56 --- Balanced Scorecard --- Management : meetinstrumenten --- Strategisch management --- E070356.jpg --- #SBIB:003.IO --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:35H203 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 65.012.4 --- 658.012.123 --- Goal setting (Strategic planning) --- Planning, Strategic --- Strategic intent (Strategic planning) --- Strategic management --- Planning --- Business planning --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Measurement --- Evaluation --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- strategisch beleid --- BSC (balanced scorecard) --- Business policy --- Performance --- Entreprises --- Efficacité organisationnelle --- Planification stratégique --- Productivité --- Mesure --- Évaluation --- Industrial productivity - Measurement --- Organizational effectiveness - Evaluation --- Organizational effectiveness - Measurement --- Performance - Measurement --- tableau de bord --- STRATEGIC PLANNING --- ORGANIZATIONAL EFFECTIVENESS --- INDUSTRIAL PRODUCTIVITY --- EVALUATION --- MEASUREMENT


Book
De Balanced Scorecard in de praktijk : een leidraad voor strategische prestatiemeting
Authors: ---
ISBN: 9062156398 9789062156399 Year: 1999 Publisher: Antwerpen Maklu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek analyseren de auteurs hoe met behulp van het BSC-concept de missie, de doelstellingen en de strategie van de onderneming vertaald kunnen worden in prestatiemaatstaven. Ze reiken ideeën en ervaringen aan om in de praktijk een betere invulling aan de BSC te kunnen geven. Er wordt vooral aandacht geschonken aan nieuwe vormen van prestatiemeting op financieel vlak en op het vlak van integrale bedrijfsprocessen.Verder komt het meten van klanten- en personeelstevredenheid en het lerend en innovatief vermogen van de onderneming expliciet aan bod. Er wordt ook aandacht besteed aan het meten van de milieuprestaties van een onderneming. Het boek is ook doorweven met voorbeelden van indicatoren en implementaties van de BSC in diverse organisaties (industrie, dienstensector en non-profit).

Keywords

Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- BSC (balanced scorecard) --- bedrijfsorganisatie --- Business policy --- prestatiemetingsystemen --- 65.01 --- management --- balanced scorecard --- innovatiemanagement --- prestatiemeting --- strategisch management --- value management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- (zie ook: bsc) --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:001.HIVA --- #A9906A --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Client Klant --- Mesure Maat --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Contrôle Controle --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Management (cas concrets) Concreet management --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- 658.012.123 --- AA / International- internationaal --- 650 --- Kwaliteitszorg --- Managers --- e070345.jpg --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Scorecard --- Managementtechnieken --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Kritieke succesfactoren --- Value based management --- Klantentevredenheid --- Arbeidsvreugde --- Management. --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke succesfactor

Listing 1 - 9 of 9
Sort by