Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of social education --- kunst op school --- muzische vorming --- didactiek --- cultuureducatie --- Europe --- 775 Kunstonderwijs
Choose an application
Deze publicatie van de VLOR - Vlaamse Onderwijsraad legt uit hoe het KSO ineenzit. (Bron: covertekst)
Choose an application
Kunstonderwijs is sinds jaar en dag het lelijke eendje op school. Leerkrachten die er (tegen de stroom in) voor blijven vechten, worden veelal overstemd door holle slogans over de achteruitgang van ons onderwijs ? lees: het economische rendement ervan. Voor leerlingen die niet artistiek aangelegd zijn, klinkt het, is kunsteducatie nutteloos tijdverlies. Nochtans onderschrijven experts het belang ervan voor de persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen en jongeren. In 'Mogen we nog verwonderd zijn?' breken verschillende ervaringsdeskundigen en artiesten een lans voor het kunstonderwijs. De meerwaarde én de noodzakelijkheid ervan wordt geduid vanuit antropologische, psychologische, pedagogische, neurobiologische en filosofische hoek. Daarnaast bevat het boek ontroerende persoonlijke getuigenissen en een visie over hoe kunsteducatie op de lagere en middelbare school er zou kunnen uitzien. Een inspirerend pleidooi voor verwondering en een aanrader voor iedereen die begaan is met humaniserend onderwijs. Het boek bevat bijdragen van Dirk De Wachter, Hans Schmidt, Kris Rutten en Ronald Soetaert, Rik Pinxten, Roger Standaert, Filip Verneert, Juliette Taquet, Brigitte Dekeyzer, Judith Wambacq en Bart Devaere, en interviews met Nic Balthazar, Michaël Borremans, Alain Platel, Arne Sierens en Willem Vermandere. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/mogen-we-nog-verwonderd-zijn
Kunstonderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Kunstzinnige vorming ; onderwijs --- onderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Verwondering --- 775 Kunstonderwijs --- Sociology of cultural policy --- Didactics of the arts --- art appreciation --- cultuurbeleid --- cultuureducatie --- onderwijsonderzoek --- kunstopvoeding --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Primary education --- Secondary education --- #SBIB:316.334.1O363 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.7C313 --- Onderwijssociologie: curricula van lager onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Cultuurbeleid: regionaal --- kunstonderwijs --- kunsteducatie --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Kunsteducatie --- Cultuureducatie
Choose an application
The book considers different art school models—innovative graduate programs, independent stand-alone schools and art schools which are departments or schools of major research universities and the problems they face operating in what James Elkins describes as “marginalized in university life.” Rethinking the Contemporary Art School sheds light on the debates surrounding the appropriate terminal degree for university-level teaching in the arts and concludes with essays on new media, examining whether the contemporary art school offers the right context for this discipline. The anthology includes contributions from Su Baker, Bruce Barber, Mikkel Bogh, Juli Carson and Bruce Yonemoto, Edward Colless, Jay Coogan, Luc Courchesne, Sara Diamond, Lauren Ewing, Gary Pearson, Bill Seaman, and Jeremy Welsh.
775 Kunstonderwijs --- 373.67 --- 727.3 --- Doctoraat in de kunsten --- Kunst- en architectuuronderwijs ; 21ste eeuw --- Kunstonderwijs ; 21ste eeuw --- Onderwijs ; wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek in de kunsten --- PhD --- academisering --- doctoraat in de kunst --- eenentwintigste eeuw --- kunst --- kunstonderwijs --- nieuwe media --- onderzoek in de kunsten --- 700.8 --- Hoger onderwijs --- Kunstonderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- artistiek onderzoek (onderzoek in de kunsten) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; universiteiten, hogescholen --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- art education --- Art --- Higher education --- Art schools --- Educational innovations --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Education --- Innovations, Educational --- Technological change in education --- Educational planning --- Educational change --- Educational technology --- Schools --- Study and teaching (Higher) --- Innovations --- Technological innovations --- Experimental methods --- Study and teaching --- departement Beeldende Kunst 10 --- kunstacademie --- Art, Primitive
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|