Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Cultuur in de spiegel. Verder, dieper, meer
Author:
Year: 2016 Publisher: Brussel Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

VlP --- 775 Kunstonderwijs


Book
Arts and cultural education at school in Europe.
Author:
ISBN: 9789292010614 Year: 2009 Publisher: Brussels Eurydice

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het kunstsecundair onderwijs (KSO).
Author:
ISBN: 9044110268 Year: 2000 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publicatie van de VLOR - Vlaamse Onderwijsraad legt uit hoe het KSO ineenzit. (Bron: covertekst)


Book
Mogen we nog verwonderd zijn? : een pleidooi voor meer kunsteducatie in het onderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463933940 Year: 2021 Publisher: Gent Owl Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kunstonderwijs is sinds jaar en dag het lelijke eendje op school. Leerkrachten die er (tegen de stroom in) voor blijven vechten, worden veelal overstemd door holle slogans over de achteruitgang van ons onderwijs ? lees: het economische rendement ervan. Voor leerlingen die niet artistiek aangelegd zijn, klinkt het, is kunsteducatie nutteloos tijdverlies. Nochtans onderschrijven experts het belang ervan voor de persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen en jongeren. In 'Mogen we nog verwonderd zijn?' breken verschillende ervaringsdeskundigen en artiesten een lans voor het kunstonderwijs. De meerwaarde én de noodzakelijkheid ervan wordt geduid vanuit antropologische, psychologische, pedagogische, neurobiologische en filosofische hoek. Daarnaast bevat het boek ontroerende persoonlijke getuigenissen en een visie over hoe kunsteducatie op de lagere en middelbare school er zou kunnen uitzien. Een inspirerend pleidooi voor verwondering en een aanrader voor iedereen die begaan is met humaniserend onderwijs. Het boek bevat bijdragen van Dirk De Wachter, Hans Schmidt, Kris Rutten en Ronald Soetaert, Rik Pinxten, Roger Standaert, Filip Verneert, Juliette Taquet, Brigitte Dekeyzer, Judith Wambacq en Bart Devaere, en interviews met Nic Balthazar, Michaël Borremans, Alain Platel, Arne Sierens en Willem Vermandere. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/mogen-we-nog-verwonderd-zijn


Book
Rethinking the contemporary art school : the artist, the PhD, and the academy.
Authors: ---
ISBN: 9780919616493 Year: 2009 Publisher: Halifax Nova Scotia College of Art and Design

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The book considers different art school models—innovative graduate programs, independent stand-alone schools and art schools which are departments or schools of major research universities and the problems they face operating in what James Elkins describes as “marginalized in university life.” Rethinking the Contemporary Art School sheds light on the debates surrounding the appropriate terminal degree for university-level teaching in the arts and concludes with essays on new media, examining whether the contemporary art school offers the right context for this discipline. The anthology includes contributions from Su Baker, Bruce Barber, Mikkel Bogh, Juli Carson and Bruce Yonemoto, Edward Colless, Jay Coogan, Luc Courchesne, Sara Diamond, Lauren Ewing, Gary Pearson, Bill Seaman, and Jeremy Welsh.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by