Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The number of devices we use on a daily basis is growing, with different devices playing different role at different times. Our ability as designers to control where users are coming from and how they get around the experiences we design is fading. Yet our need to ensure we understand where they are in their journey, so that we can deliver the right content and interactions at the right time and on the right device, is ever more important. By examining tried-and-tested storytelling principles from film, fiction, and music and applying them to the context of design and business, this book takes you on a journey to explore why storytelling matters and how you can apply it to your multi-device design projects and to your organisation.
Product design. --- Productontwikkeling. --- Storytelling. --- 7.011 --- 37.02 --- Productontwikkeling --- Marketing ; communicatie --- 373.67.01 --- Kunst ; ontwerp, compositie --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen
Choose an application
Kunstonderwijs ; evaluatie ; beoordeling --- 37.02 --- kunstonderwijs --- vakdidactiek --- kunstpedagogie --- lerarenopleiding --- kwaliteitscontrole --- musea --- evaluatie --- assessment --- 373.67 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Schoolbooks - Didactic material --- Art --- Art education --- Education, Art --- Art schools --- Study and teaching --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education
Choose an application
Waarom heeft die ene leerling altijd extra uitleg nodig? Waarom zijn er in de klas altijd een paar kinderen rommeliger dan de rest? Hoe kun je zulke leerlingen nog meer helpen, terwijl je nu al je handen vol hebt? Dit soort leerlingen hebben vaak een probleem in de executieve functies: een groep hersenprocessen die verantwoordelijk zijn voor het beheren van de informatie en de taken, die nodig zijn om op school te slagen. Leerlingen met zwakke executieve functies begrijpen vaak heel goed het ‘wat', maar worstelen met het ‘hoe'. Frustrerend voor de leerkracht, de ouders en henzelf. Dit boek helpt om de executieve functies op school te verbeteren. Niet door meer te doen, maar door slimmer te werken. Na een duidelijke basis met uitleg over de executieve functies, worden praktische en direct toepasbare hulpmiddelen en strategieën besproken. Van de inrichting van een ‘EF-slim' klaslokaal, tot individuele steun en zelfs schoolbrede veranderingen.
leerproblemen --- leerlingenbegeleiding --- leermoeilijkheden --- Educational sciences --- Orthopedagogics --- leerstoornissen --- Executieve functies --- Basisonderwijs --- executieve functies --- Leerproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Didactische werkvormen --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Leerprobleem --- Didactische werkvorm --- Executieve functie --- 701 Didactiek
Choose an application
"Rancière, Public Education and the Taming of Democracy introduces the political and educational ideas of Jacques Rancière, a leading philosopher increasingly important in educational theory. In light of his ideas, the volume explores the current concern for democracy and equality in relation to education. The book introduces and discusses the works of Jacques Rancière, a leading philosopher increasingly important in the field of educational theory and philosophy The volume will have a broad appeal to those in the field of education theory and philosophy, and those concerned with democracy, equal opportunities and pedagogy Balanced in its introduction of the political and educational ideas of this author and in its exploration in line with his work of some important issues in education and policy today Contributors from diverse countries and intellectual and cultural backgrounds, including the UK, US, Belgium, Sweden, Spain, France, Canada"--
37.01 --- 373.67.01 --- 37.02 --- 1.07 --- 111.852 --- Onderwijs ; theorie ; over onderwijsfilosofie van J. Rancière --- Rancière, Jacques °1940 (°Algiers, Algerije) --- Academic collection --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Filosofie ; filosofen (A - Z) --- Filosofie ; Kunstfilosofie. Esthetica --- Education --- Philosophy --- Rancière, Jacques --- Philosophy. --- Political and social views.
Choose an application
Expliciete Directe Instructie (EDI) is een bewezen aanpak om de leseffectiviteit te verhogen en te zorgen voor succeservaringen en betere leerprestaties bij alle leerlingen. De vrouw of man voor de klas is daarbij de sleutel tot succes. EDI geeft de leerkracht het gereedschap om met alle leerlingen in het primair onderwijs de leerdoelen te bereiken. Door kwalitatief goede instructie en leerlingen actief te betrekken bij de inhoud van de lessen, wordt er een grote mate van betrokkenheid gerealiseerd, nemen gedragsproblemen af en neemt de leerwinst toe. Een effectieve leerkracht wacht niet totdat leerlingen uitvallen en extra hulp buiten de klas moeten ontvangen of op een eigen leerprogramma worden gezet. Een ons preventie is waardevoller dan een kilo zorg! EDI brengt leerlingen stapsgewijs naar beheersing van de leerdoelen en laat hen zo succes ervaren. De leerkracht geeft instructie en controleert door het stellen van vragen voortdurend of alle leerlingen het begrijpen. Er wordt denktijd geboden, leerlingen mogen overleggen en er worden willekeurige beurten gegeven. Alle leerlingen worden betrokken en doen actief mee in de les. In dit boek vertalen de auteurs bewezen onderwijskundige theorieën naar een concreet en helder stappenplan om EDI te implementeren in de dagelijkse onderwijspraktijk. De tips en technieken zijn toepasbaar van kleuters tot volwasseneducatie. Om de inhoud perfect te laten aansluiten op de specifiek Nederlandse en Vlaamse onderwijssituatie, is het boek grondig bewerkt door onderwijsadviseur Marcel Schmeier en voorzien van herkenbare voorbeelden.
#PBIB:+110.10 --- EDI --- Leraren : lesgeven --- 454.21 --- Directe instructie --- Didactiek --- Lesgeven --- leerprestaties --- lesgeven --- 37.02 --- Differentiërend onderwijs --- Didactische principes --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- didactische werkvormen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- directe instructie --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Onderwijsstijlen --- Leraren --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Leraar --- Directie --- Didactics
Choose an application
Je bent sociaal vaardig wanneer je je gedrag en denken kunt aanpassen aan wat verwacht wordt in een bepaalde situatie. Voor velen is dat iets vanzelfsprekends. Maar kinderen met sociaal-cognitieve problemen leren dat niet 'zomaar'. Zij moeten expliciet aanleren wat anderen intuïtief doen. Dat is de focus van de methodiek Social Thinking/Sociaal Denken: beter leren begrijpen hoe ons sociale brein werkt, welke sociale normen er gelden en welke sociale gedragingen passend zijn.De Werkbladen Sociaal Denken zijn concrete, overzichtelijke minilessen waarin je samen met je leerlingen stap voor stap die sociale informatie gaat analyseren en inoefenen, net zoals bij een vak als wiskunde. In dit boek gaan we dieper in op de vier communicatiestappen, de basis van Sociaal Denken, en verkennen we de verborgen regels. De werkbladen handelen over sociale communicatie, problemen oplossen, emoties, bazig en gemeen zijn, vriendschap, sociale en andere trucs, meedoen met de groep.Dit boek richt zich naar iedereen die werkt met kinderen met sociaalcognitieve problemen, zoals autisme, ASS, Asperger, PDD-NOS, ADHD, NLD, sociale-angststoornis en andere 'vreemde' niet-gediagnosticeerde kinderen die opvallen in de groep. Sociaal denken is immers overal, en met de Werkbladen richt je de aandacht van alle leerlingen op sociale concepten,in alle aspecten van hun leven: thuis, in de klas, in hun vrije tijd,...
Autisme. --- Cognitive psychology --- Social psychology --- Cognitieve psychologie --- Sociale psychologie --- autisme --- sociale regels --- ontwikkelingsstoornissen --- Autisme --- Sociale comm --- Sociaalcogn --- Sociaal gedrag --- Sociale vaardigheden --- 464 --- sociale vaardigheden --- gedragsstoornissen --- 159.98 --- Kinderen met leerproblemen --- Jeugd --- Communicatie --- Probleemoplossend denken --- Emoties --- Vriendschap --- Sociale communicatie --- communicatie --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- 37.02 --- Sociale vaardigheden; tieners ; jongeren --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Emotie --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Het onderwijs staat vandaag voor de uitdaging om zichzelf te hervormen. Diepe structuurveranderingen in de samenleving, zoals superdiversiteit en de digitale revolutie, maken een grondige vernieuwing noodzakelijk. Moet het onderwijs daarvoor wachten op politieke beslissingen, vaak het resultaat van compromissen? Of kan het zelf de uitdagingen van de toekomst aanpakken? Hervormen van binnenuit presenteert een andere kijk op de modernisering van het onderwijs. Los van of aansluitend bij de politieke beslissingen kan het onderwijs ook zelf veel ondernemen om jongeren zo goed mogelijk voor te bereiden op de samenleving van morgen.Dit boek verkent een reeks onderwijsvernieuwingen die veel potentieel hebben om uit te groeien tot de norm. De auteurs plaatsen de onderwijshervormingen in een breder actueel en historisch kader om meer grip te krijgen op het universele karakter ervan. Daarnaast komen ideeën aan bod die scholen nu al toepassen om maximale leerkansen te bieden aan jongeren in een 21ste-eeuwse context. Deze vormen een bron van inspiratie voor leraren en scholen die zich uitgedaagd voelen om werk te maken van een sterker en moderner onderwijs.(Bron: www.acco.be)
onderwijsvernieuwing --- School management --- Flanders --- Onderwijsvernieuwing --- Evaluatie --- Werkplekleren --- 451.3 --- Flipped classroom --- Co-teaching --- Feedback --- Flexibilisering --- 450.46 --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Education --- 21st century --- Educational innovations --- theoretische onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- onderwijsinnovatie --- lerarenberoep --- Onderwijshervorming --- Leertrajecten --- Individualiserend onderwijs --- Zomerscholen --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Leertraject --- Zomerschool
Choose an application
Aandachtsexpert Cal Newport legt in 'Digitaal minimalisme' uit hoe je doelbewust kan omgaan met digitale overvloed. Steeds meer mensen maken zich zorgen over de invloed van de computer en met name de smartphone op onze concentratie, sociale relaties en tevredenheid. Op z'n minst zien we dat ze ons enorm veel tijd kosten - tijd die niet aan andere zaken kan worden besteed.In dit boek biedt Newport je een eenvoudige en praktische methode om je tijd online radicaal terug te brengen door je alleen nog te richten op een selecte hoeveelheid activiteiten en doelen. Niet minderen, laat staan stoppen, maar de technologie zeer doelbewust gebruiken. Newport doet dit vanuit de overtuiging dat e-mail, sociale media en andere online tools zinvolle hulpmiddelen zijn. Deze hulpmiddelen mogen ons gedrag en onze dagindeling echter niet gaan beheersen.Bron : http://www.managementboek.nl
Digitalisering --- Mediaconsumptie --- Sociale media --- Technologie en maatschappij --- Technologiemanagement --- Concentratie --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Personnel management --- zelfsturing --- arbeidsomstandigheden --- arbeidsbelasting --- organisatiepsychologie --- Information (gestion) Informatie (management) --- Technologie de l'information Informatietechnologie --- Digital Digitaal --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Technologie --- Maatschappij --- Bachelor in het bedrijfsmanagement
Choose an application
Van kunstwerken kun je als student veel leren. Het boek Art-Based Learning is een uniek handboek voor toekomstige docenten in het kunst- en cultuuronderwijs. Het helpt ze om samen met hun studenten te onderzoeken hoe kunst kan bijdragen aan het ontwikkelen van een creatieve en onderzoekende geest. De methode Art-Based Learning (ABL) is vernieuwend binnen het onderwijs. ABL beschouwt kunstobjecten als unieke kennisbronnen. Het is een reflectieve methodiek waarbij het vrije associatieve denken centraal staat. Studenten leren van kunstwerken, of dit nu boeken, beelden, films of schilderijen zijn, en komen vervolgens tot een eigen verhaal. De methode kent vier overzichtelijke fasen die zelfbewustzijn ontwikkelen, een open studiehouding stimuleren, het creatieve denken bevorderen en handvatten bieden om kunst te integreren in het dagelijkse handelen. https://www.coutinho.nl/nl/art-based-learning-9789046907238https://www.coutinho.nl/nl/art-based-learning-9789046907238
Didactics of philosophy --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- muzische middelen --- 37.02 --- 373.67.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Onderwijs --- Creativiteit --- Kunstzinnige vorming --- kunstonderwijs --- Musiceren --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Creatieve expressie --- Art-based learning --- Kunstonderwijs --- Kunstzinnige therapie
Choose an application
Sinds we het huidige onderwijssysteem hebben bedacht is de wereld ontzettend snel veranderd terwijl het onderwijs in grote mate hetzelfde is gebleven.Het Nederlandse onderwijssysteem biedt echter veel ruimte om onderwijs op een andere manier vorm te geven maar waar en hoe begin je?Hey teacher, find your inner designer inspireert de lezer om op een ontwerpende en iteratieve manier het onderwijs in te richten.Op deze manier is het mogelijk om op kleine schaal dingen te veranderen die een grote impact hebben.Er schuilt een ontwerper in iedere docent, je hoeft hem alleen maar te vinden. Innoveer het onderwijs door kleine iteraties te maken, streef naar het beste maar durf fouten te maken. Deze fouten zijn de sleutel tot succesvolle onderwijsinnovatie. - Manon Mostert-van der Sar Dit Engelstalige boek is gebaseerd op een onderzoek dat auteur Manon Mostert-van der Sar deed tijdens haar Masteropleiding Design aan de Willem de Kooning Academie. Zij onderzocht de rol van het interatief ontwerpen van onderwijs. In negen inspirerende hoofdstukken ontdekt de lezer meer over o.a. de rol van fouten en het design en interatie proces. Ieder hoofdstuk sluit af met leuke oefeningen om de stof direct in de praktijk te brengen.(Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8489_Hey-teacher-find-your-inner-designer)
450.7 --- lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Leraren --- Leeromgeving --- onderwijs --- Lesgeven --- casestudies (gevallenstudie) --- 371.21 --- Leraar --- Directie --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; praktijk --- Architectuuronderwijs --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; modellen --- 373.67.02 --- 37.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|