Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Anonymous : Enigmatic Images from Unknown Photographers
Author:
ISBN: 0500542929 Year: 2004 Publisher: London Thames and Hudson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
L’Anonymat dans les arts et les lettres au Moyen Âge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"L'homme et l'oeuvre... Il fut un temps où la critique éclairait et expliquait l'un par l'autre. Temps révolu, certes, pour les études littéraires, et que les modes de la création médiévale auraient de toute façon voué à l'échec. Car au Moyen Âge, l'anonymat de l'auteur et de l'oeuvre est un fait massif des arts et de la littérature. De fait, le nom de l'auteur est bien souvent absent des oeuvres médiévales: point de signature, encore moins de figure pour incarner l'auctorialité des textes, des tableaux, des compositions musicales ou des édifices... Pour autant, l'anonymat n'est pas un vide, mais plutôt un creux où vient se lover une intention particulière. Il n'est pas une forme absente, mais un effet qui contribue à construire l'identité et la signification des oeuvres. On pourrait même dire qu'il n'y a pas un, mais des anonymats, qui dessinent, dans la lecture que l'on peut faire de la création médiévale, autant de lignes de force différentes, et qui remplissent des fonctions variées. C'est cette diversité que reflètent les dix-huit contributions de ce volume dont l'ambition est de faire la démonstration que, loin d'être un simple accident de l'oeuvre, l'anonymat est un fait de création qui met en jeu son interprétation."--Page 4 of cover.


Book
Anonymous art at auction : the reception of early Flemish paintings in the western art market (1946-2015)
Author:
ISBN: 9789004460201 9789004450042 9004450041 9004460209 Year: 2021 Publisher: Leiden, The Netherlands ; Boston : Brill,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Working with a data set accounting for 13,000 auction sales results, Anne-Sophie V. Radermecker explores what contemporary buyers value when purchasing paintings of unknown or uncertain authorship, and which variables influence price formation mechanisms in this market segment. The principle finding of this book is not only that historical names matter in the art market, but so do all other alternative identification strategies that art market players use to label anonymous paintings. Indirect names, provisional names, and spatiotemporal designations function as substitutes for real names that simulate identities, create ex-post stories around the artworks offered for sale, and, consequently, reduce information asymmetry about an artist's identity, with, at time, quite unexpected effects on price"--

Listing 1 - 3 of 3
Sort by