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The mathematical theory of non-life insurance developed much later than the theory of life insurance. The problems that occur in the former field are far more intricate for several reasons: 1. In the field oflife insurance, the company usually has to pay a claim on the policy only once: the insured dies or the policy matures only once. It is with only a few particular types of policy (for instance, sickness insurance, when the insured starts working again after a period of sickness) that a valid claim can be made on a number of different occasions. On the other hand, the general rule in non-life insurance is that the policyholder is liable to be the victim of several losses (in automobile insurance, of course, but also in burglary and fire insurance, householders' comprehensive insurance, and so on). 2. In the field of life insurance, the amount to be paid by the company excluding any bonuses-is determined at the inception of the policy. For the various types of life insurance contracts, the sum payable on death or at maturity of the policy is known in advance. In the field of non-life insurance, the amount of a loss is a random variable: the cost of an automobile crash, the partial or totalloss of a building as a result of fire, the number and nature of injuries, and so forth.
Insurance --- Actuarial mathematics --- Automobile insurance --- Assurance-automobiles --- Statistical methods --- Rates --- Méthodes statistiques --- Tarifs --- Insurance, Automobile --- -Insurance, Automobile --- -10.03.j --- Automobile collision insurance --- Automobile liability insurance --- Collision insurance, Automobile --- Liability insurance, Automobile --- Actuariaat ; Schadeverzekeringen --- Méthodes statistiques --- Statistical methods. --- Automobile insurance - Statistical methods --- Automobile insurance - Rates --- Automobile insurance - Belgium --- Rates.
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Le présent ouvrage analyse en détail l’assurance du risque automobile : - les mesures de prévention propres à diminuer le nombre d’accidents automobiles, les moyens de protection susceptibles d’atténuer leur gravité, le principe même de la responsabilité civile encourue par les conducteurs des véhicules impliqués, la détermination de cette responsabilité selon le critère de la faute du conducteur ou celui du fait du véhicule et la prise en considération ou non d’une faute de la victime dans la détermination des responsabilités ; - la souscription à l’assurance automobile et la vie du contrat, les garanties, les exclusions, les nullités et les déchéances de la police d’assurance, les différentes modalités de sa tarification, le caractère obligatoire ou facultatif de l’assurance de responsabilité civile et la réparation des préjudices subis par les victimes ; - l’aspect marketing de l’assurance automobile, les flottes (ou parcs) de véhicules, la fraude à l’assurance et le phénomène de l’assurance automobile dans le monde ; - les débuts de la circulation automobile, les origines de l’assurance destinée à dédommager les personnes victimes d’accidents, les commencements et le développement de la tarification en fonction de la distance parcourue par le véhicule. Les cadres d’assurance (compagnies, entreprises de courtage, agents généraux), les experts d’assurance, les risk managers, les consultants en risk management, les magistrats, les avocats y trouveront les outils utiles à leur pratique quotidienne. L’ouvrage intéressera également les professeurs, chercheurs, doctorants et étudiants en matière d’assurance automobile.
Insurance law --- E-books --- Automobile insurance --- Statistical methods --- Rates --- Law and legislation --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Assurance-automobiles --- Droit --- AA / International- internationaal --- 368.2 --- 05.05.a --- Verzekering van het vervoer --- Motorrijtuigenverzekering ; Algemeen --- Automobile insurance - Statistical methods --- Automobile insurance - Rates --- France --- Belgique
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Assurances --- Automobilisme --- Verzekeringen --- Automobile insurance --- Mathematical models --- Statistical methods --- 368:629.113 <493> --- Insurance, Automobile --- -Insurance, Automobile --- -351.811<493> --- 368.21:629.113 <493> --- Automobile collision insurance --- Automobile liability insurance --- Collision insurance, Automobile --- Liability insurance, Automobile --- Insurance --- Verzekeringswezen-:-Mechanically powered vehicles. Motor vehicles. Automobile engineering--België --- 368:629.113 <493> Verzekeringswezen-:-Mechanically powered vehicles. Motor vehicles. Automobile engineering--België --- 368.1 --- -10.03.j --- 05.05.a --- Schadeverzekering van materiele zaken --- Actuariaat ; Schadeverzekeringen --- Motorrijtuigenverzekering ; Algemeen --- 368.1 Schadeverzekering van materiele zaken --- 10.03.j --- 351.811<493> --- Road traffic --- Actuarial mathematics --- Mathematical models. --- Statistical methods. --- Actuariat --- Actuarial science --- Actuarial science. --- Automobile insurance - Mathematical models --- Automobile insurance - Statistical methods --- Automobile insurance - Belgium
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