Narrow your search
Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Massamedia en basisvorming: voorstudies en achtergronden
Authors: ---
Year: 1986 Publisher: 's-Gravenhage Staatsuitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Basisvorming : tussen ideaal en werkelijkheid.
Authors: ---
ISBN: 9060928407 Year: 1995 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Moderne vreemde talen in de onderbouw
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijk op ruimte : deel 1 : handvaardigheid in de basisvorming
Authors: ---
ISBN: 9074119557 Year: 1999 Publisher: Arnhem Lambo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kijk op ruimte : deel 2 : handvaardigheid in de basisvorming
Authors: ---
ISBN: 9074119719 Year: 2000 Publisher: Arnhem Lambo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Nederlands in de basisvorming : een praktische didactiek
Authors: --- ---
ISBN: 9062830013 Year: 1995 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Hulp op maat : leervoorwaardentraining in de basisvorming
Authors: --- ---
ISBN: 9053505792 Year: 1996 Volume: 3 Publisher: Leuven Garant


Book
Moderne vreemde talen in de onderbouw
Authors: --- ---
ISBN: 9789046901540 Year: 2009 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat zijn vandaag de dag de ingrediënten voor uitdagend en efficiënt onderwijs in de vreemde talen? Moderne vreemde talen in de onderbouw biedt (aankomende) docenten een handreiking bij de vormgeving van dit onderwijs. De uitgangspunten van communicatief vreemdetalenonderwijs en het Europees Referentiekader spelen hierbij een belangrijke rol. Tegen deze achtergrond bespreken de auteurs de vaardigheden lezen, luisteren, spreken en schrijven en hun onderlinge samenhang. Daarna komen vocabulaire, grammatica en taal en cultuur aan de orde. Ook wordt uitgebreid aandacht besteed aan evaluatie en beoordeling, het taalportfolio en aan het concept 'leren leren' in de onderbouw. In alle hoofdstukken zijn relevante voorbeelden en illustraties opgenomen uit recente leergangen voor de talen Engels, Frans, Duits en Spaans, en van de websites bij deze leergangen. De hoofdstukken sluiten af met bronnen voor verdere informatie en verdieping. (Bron: covertekst)


Book
Teamwork. 2.
Authors: ---
ISBN: 0435250485 0435250507 Year: 1994 Publisher: Oxford Heinemann

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Eigen-wijs leren 2. Kies wijzer 3. Anders is ook gewoon (Bron: covertekst) In deze reeks is de klassesituatie vervangen door een groep jongeren die samen bij een lokaal radiostation werken: Radio '94. Josje, Hakim, Tim, Pjotr en Ling Mai vormen samen met de programmaleider Jacques de redactie van het jongerenprogramma van Radio '94. Tijdens het maken van het programma maken ze dezelfde dingen mee als verderop beschreven situaties in de klas. In elke uitzending worden de gespeelde scènes ondersteund door korte interviews over de thematiek die aan de orde is. De programma's 1 en 2 zijn duidelijk introducerende programma's voor het begin van het schooljaar. De programma's 3 en 6 sluiten heel goed aan bij de lessen over studie- en beroepskeuze, terwijl programma 5 is aan te wenden als introductie van de lessen over het "leren leren". Centraal in alle programma's staan de sociaal-emotionele processen, een moeilijk en vaak vergeten factor in de leerlingbegeleiding. De mentor heeft de taak om deze drie elementen in een vertrouwde omgeving aan de orde te stellen. Daarvoor heeft de mentor wel materiaal nodig, in de vorm van geschikte lessen voor het mentoruur. Op deze band vind je 3 opnames rond de volgende onderwerpen:

Listing 1 - 10 of 24 << page
of 3
>>
Sort by