Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
#GSDBP --- #A0006A --- 711 Basiseducatie --- onderwijs --- basisvorming
Choose an application
Leerdoel --- Evaluatie --- Basisvorming (Nederland) --- Didactiek --- Moderne vreemde talen
Choose an application
Beeldeducatie --- Handvaardigheid --- Basisvorming (Nederland) --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
Beeldeducatie --- Handvaardigheid --- Basisvorming (Nederland) --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
485.1 --- didactiek nederlands (ler) --- 485.15 --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Basisvorming --- Nederlandse basisvorming --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- 803.93-07 --- #KUPV:EC --- Nederlands --- voortgezet onderwijs --- basisvorming --- didactiek --- secundair onderwijs --- Didactiek --- 831.2
Choose an application
Kinderen --- Computerondersteund onderwijs --- Basisvorming --- Educatieve software --- Orthodidactiek --- Leerlingbegeleiding --- Secundair onderwijs --- Leerproblemen --- Didactiek: leervoorwaarden --- Kind --- Basisvorming (Nederland) --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Wat zijn vandaag de dag de ingrediënten voor uitdagend en efficiënt onderwijs in de vreemde talen? Moderne vreemde talen in de onderbouw biedt (aankomende) docenten een handreiking bij de vormgeving van dit onderwijs. De uitgangspunten van communicatief vreemdetalenonderwijs en het Europees Referentiekader spelen hierbij een belangrijke rol. Tegen deze achtergrond bespreken de auteurs de vaardigheden lezen, luisteren, spreken en schrijven en hun onderlinge samenhang. Daarna komen vocabulaire, grammatica en taal en cultuur aan de orde. Ook wordt uitgebreid aandacht besteed aan evaluatie en beoordeling, het taalportfolio en aan het concept 'leren leren' in de onderbouw. In alle hoofdstukken zijn relevante voorbeelden en illustraties opgenomen uit recente leergangen voor de talen Engels, Frans, Duits en Spaans, en van de websites bij deze leergangen. De hoofdstukken sluiten af met bronnen voor verdere informatie en verdieping. (Bron: covertekst)
Vreemdetalenonderwijs --- Didactiek. --- Leerplannen. --- 485.2 --- 100744.jpg --- Taalonderwijs ; didactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- Leerdoelen --- Evaluatie --- Basisvorming --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Leerdoel --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
1. Eigen-wijs leren 2. Kies wijzer 3. Anders is ook gewoon (Bron: covertekst) In deze reeks is de klassesituatie vervangen door een groep jongeren die samen bij een lokaal radiostation werken: Radio '94. Josje, Hakim, Tim, Pjotr en Ling Mai vormen samen met de programmaleider Jacques de redactie van het jongerenprogramma van Radio '94. Tijdens het maken van het programma maken ze dezelfde dingen mee als verderop beschreven situaties in de klas. In elke uitzending worden de gespeelde scènes ondersteund door korte interviews over de thematiek die aan de orde is. De programma's 1 en 2 zijn duidelijk introducerende programma's voor het begin van het schooljaar. De programma's 3 en 6 sluiten heel goed aan bij de lessen over studie- en beroepskeuze, terwijl programma 5 is aan te wenden als introductie van de lessen over het "leren leren". Centraal in alle programma's staan de sociaal-emotionele processen, een moeilijk en vaak vergeten factor in de leerlingbegeleiding. De mentor heeft de taak om deze drie elementen in een vertrouwde omgeving aan de orde te stellen. Daarvoor heeft de mentor wel materiaal nodig, in de vorm van geschikte lessen voor het mentoruur. Op deze band vind je 3 opnames rond de volgende onderwerpen:
English language --- Anglais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers --- Manuels pour allophones --- Basisvorming --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Curriculum development --- School management --- Didactic strategies --- Secondary education --- basisvorming --- cultureel erfgoed --- voortgezet onderwijs --- Belgium --- #VCV monografie 2003. --- 485.9 --- basisvorming. --- cultureel erfgoed. --- erfgoededucatie. --- onderwijsvernieuwing. --- secundair onderwijs. --- studiehuis. --- zelfontdekkend leren. --- Didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken.
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|