Listing 1 - 10 of 86 << page
of 9
>>
Sort by

Book
De bijzondere jeugdzorg als opvoeder
Author:
Year: 2006 Publisher: Gent : Academia Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

BMLIK

Ovide Decroly : psycho pedagoog, voorloper van de experimentele pedagogie, pionier van het bijzonder onderwijs, uitvinder van de beroemde leesmethode - psycho-pédagogue, précurseur de la pédagogie expérimentale, pionnier de l'enseignement spécial, inventeur de la fonction de globalisation.
Author:
Year: 1981 Publisher: Ronse : Vriendenkring Rijksbasisonderwijs,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Naar geïntegreerde begeleiding : scholen op weg naar integratie van onderwijs en begeleiding.
Authors: ---
ISBN: 904020053X Year: 1996 Publisher: Houten Educatieve partners Nederland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze publicatie wordt het proces van integratie van leerlingbegeleiding zowel theoretisch als praktisch beschreven. Het eerste deel kan gebruikt worden als een toetsingsinstrument waarbij de vraag gesteld kan worden hoever een school is met leerlingbegeleiding. In het tweede deel laten scholen zien hoe zij met de onderwijsontwikkelingen op het gebied van leerlingbegeleiding omgegaan zijn. (Bron: uitgeverscatalogus)


Book
Onderwijs-zorgarrangementen voor moeilijk plaatsbare leerlingen in het speciaal onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 904411669X Year: 2004 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Centraal staat de beschrijving van een zevental programma's en aanpakken die scholen voor speciaal onderwijs in samenwerking met zorginstellingen (jeugdhulpverlening, jeugdgeestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg) hebben ontwikkeld voor leerlingen die (zeer) moeilijk plaatsbaar zijn in het speciaal onderwijs. Daarnaast wordt bij wijze van inleiding kort ingegaan op achtereenvolgens de kenmerken en uitvoering van het landelijk innovatieprogramma, de belangrijkste bevindingen en de lopende begeleidings- en onderzoeksactiviteiten van het (Nederlandse) Landelijk Centrum Onderwijs en Jeugdzorg. (Bron: covertekst)


Book
Samen beter, beter samen : onderwijs-zorgarrangementen in het speciaal onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9044117874 Year: 2005 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek doet verslag van de resultaten van de eerste en tweede tranche proefprojecten van het Nederlandse landelijk programma onderwijs-zorgarrangementen voor zeer moeilijk plaatsbare kinderen. Centraal staan de beschrijvingen ven zestien programma's en aanpakken die scholen voor speciaal onderwijs in samenwerking met zorginstellingen hebben ontwikkeld voor leerlingen met zeer ernstige schoolbelemmeringen.


Book
Schwierige Kinder in Schule und Elternhaus : Förderung verhaltensgestörter, hirngeschädigter Kinder
Author:
ISBN: 3786407762 Year: 1973 Publisher: Berlin-Charlottenburg Marhold

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
On le met dans le privé?
Authors: ---
ISBN: 2862600423 9782862600420 Year: 1982 Publisher: Paris Autrement

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
L'impact du néerlandais dans l'enseignement spécial (Type 1) : seconde langue ou langue maternelle. Une étude de cas
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Het doel van dit onderzoek is om aan te tonen of er (grote) verschillen zijn in taalniveau (Nederlands) tussen Turkse en Belgische leerlingen uit het bijzonder onderwijs type 1 en wat de mogelijke verklaringen daarvoor zijn. Middelen of methode: Middelen:In deze studie wordt beroep gedaan op theorieën en hypotheses van verschillende linguïsten en sociologen (Schumann, Vermeer, Gardner, Johnson, Appel,Manço...). Daarnaast wordt er ook meer uitleg gegeven over de diverse factoren die de tweede taalverwerving beïnvloeden. Vervolgens is er voor elke leerling een individueel handelingsplan opgesteld met daarin sociale gegevens (vb: gedrag, sociaal-emotionele ontwikkeling, thuissituatie), schoolgegevens, informatie over klassenraden, enz. De conclusies zijn gebaseerd op een foutenanalyse van 8 taaltesten per leerling (eerste en tweede semester: schrijven, lezen, luisteren, spreken), observaties en gesprekken met teamleden, leerkrachten en kinderen. Resultaten: De taaltesten hebben uitgewezen dat het niveauverschil tussen de 5 Turkse kinderen en de 5 Belgische kinderen eigenlijk relatief klein is. Aangezien er dus geen echte linguïstische conclusies waren, is er gebruik gemaakt van een foutenanalyse die aantoont dat Turken vaak gaan interfereren en het soms heel lastig hebben met de grammatica in het Nederlands, waardoor ze al lager gaan scoren dan de Nederlandstalige kinderen. Als laatste onderdeel van de resultaten en conclusies worden de verschillende factoren besproken die het (kleine) niveauverschil tussen de allochtone en de autochtone kinderen bepalen. Thuissituatie, houding, interesse, motivatie,..zijn enkele voorbeelden van factoren die een invloed hebben op het taalniveau. Bij Turkse kinderen wegen die factoren nog eens extra door, aangezien zij al een inspanning moeten doen om de tweede taal goed te kunnen beheersen.


Book
Demasqué van het christelijk onderwijs? : over onzin en zin van een adjectief
Author:
ISBN: 9072235487 Year: 2004 Volume: 46 Publisher: Utrecht Universiteit Utrecht


Book
Papers presented at a conference on the catholic school in contemporary society
Authors: ---
ISBN: 187233511X 9781872335117 Year: 1991 Publisher: Dublin Conference of Major Religious Superiors Ireland

Listing 1 - 10 of 86 << page
of 9
>>
Sort by