Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Aardrijkskunde --- Buitenschools leren --- Museum --- Excursie --- Oost-Vlaanderen --- Leraar
Choose an application
Bewegingsrecreatie --- Gent --- Sportdag --- Buitenschools leren --- Lager onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Bewegingsrecreatie --- h.o.
Choose an application
Voor opgroeiende kinderen is buiten spelen, avontuurlijk spelen en groot worden in de natuur steeds minder vanzelfsprekend geworden. Er is niet alleen minder groene en openbare buiten(speel)ruimte, er is ook een andere ruimere context.Dit Cahier gaat dieper in op de vele voordelen van meer buiten zijn en hoe je dit kan realiseren in je kinderopvang. Het gaat niet over hoe je buitenruimte inrichten, maar focust echt op buiten spelen, buiten leven, buiten genieten... kortom meer buiten zijn.Je krijgt in dit Cahier enerzijds theorie en bruikbare informatie en anderzijds talrijke voorbeelden, lokale praktijken en tips. Je zal zien dat het niet altijd moeilijk of duur hoeft te zijn. Met een aantal kleine zaken kun je al een (buiten)wereld van verschil maken.
Social policy and particular groups --- buitenspelen --- kinderopvang --- Buitenspelen --- Buitenschools leren --- Risicovol spelen --- Veiligheid --- Risicoanalyse --- Overbescherming --- Kinderopvang --- Buitenruimte
Choose an application
Buitengewoon onderwijs type 1 --- Buitenschools leren --- Orthodidactiek --- Opleidingsvorm 2 --- Integratie --- Buitengewoon onderwijs type 2 --- voortgezette opleiding --- v.o.
Choose an application
Wiskunde --- Wereldoriëntatie --- Buitenschools leren --- Onderzoeksvaardigheid --- Denken --- Oriëntatie --- Meten --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Aardrijkskunde --- Buitenschools leren --- Museum --- Excursie --- Oost-Vlaanderen --- Leraar --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Aardrijkskunde --- h.o.
Choose an application
Aardrijkskunde --- Buitenschools leren --- Museum --- Excursie --- Oost-Vlaanderen --- Leraar --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Aardrijkskunde --- h.o.
Choose an application
Wat kan de buitenschools opvang betekenen voor kinderen met probleemgedrag? De vier opvoedingsdoelen uit de Wet kinderopvang zijn bij het zoeken naar een passend aanbod, het vertrekpunt in Tis knap lastig! In zeven hoofdstukken staat praktische informatie en advies voor een pedagogische aanpak over het omgaan met kinderen en over het contact met ouders. In de bijlagen is achtergrondinformatie en werkmateriaal opgenomen. Tis knap lastig! is geschreven voor groepsleiding en locatiehoofden van centra voor buitenschoolse opvang. Het wil helpen om de juiste aanpak te ontdekken voor een passend aanbod voor kinderen met lastig gedrag. De uitgave Tis knap lastig! Omgaan met lastig gedrag in de buitenschoolse opvang is één van de resultaten uit het project 'Knap lastig!', uitgevoerd door het NJi in opdracht van de Landelijke Oudervereniging Balans. In dit project gaat het om de vraag die ouders van kinderen met probleemgedrag aan de opvang stellen: 'Kunnen jullie goede opvang bieden die aansluit op de behoefte van onze kinderen?'
gedragsstoornissen --- socio-emotionele opvoeding --- kinderopvang --- Social policy and particular groups --- Gedragsproblemen --- Kinderopvang --- Buitenschoolse vorming --- Buitenschoolse opvang --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Gedragsprobleem --- Buitenschools leren
Choose an application
Aardrijkskunde --- West-Vlaanderen --- Museum --- Excursie --- Buitenschools leren --- 1e graad secundair onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Aardrijkskunde --- h.o.
Choose an application
Aardrijkskunde --- West-Vlaanderen --- Museum --- Excursie --- Buitenschools leren --- 1e graad secundair onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Aardrijkskunde --- h.o.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|