Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Meta systems : how trust can change the world
Authors: --- ---
ISBN: 9789048636891 9048636892 Year: 2020 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the past 30 years, technology has caused waves after waves of disruptive developments, each crashing onto society and business alike. With the tide building and the pace accelerating, the next wave promises to come in big. Being systemic and increasingly complex, what we are up against are challenges that touch society as a whole. For companies, this means it's no longer about crafting the best product or service. Our old ways of doing business are falling short, while the future proves too fast and too complex to go at it alone. The solution lies in no longer thinking in termes of competition, but in finding ways to formulate answers together. In recognising the human factor matters, in knowing trust in essential, in believing a company's purpose should weigh more than its profit. This book gives companies the tools to build mutually beneficial, equal and sincere partnerships. We call them metasystems, and we believe them to be the most suitable armor for the next decade.


Book
Cycles : the simplest, proven method to innovate faster while reducing risks : included 29 canvases
Authors: ---
ISBN: 9789048641635 Year: 2021 Publisher: Brugge die Keure


Book
Reflecteren over je leiderschap
Author:
ISBN: 9789048639960 Year: 2020 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leiderschap is als een ambacht. Je verwerft het met de jaren. Na veel bloed, zweet en tranen. Zo krijg je een unieke signatuur en straal je iets authentieks uit. Want voor je iets gaat doen, moet je eerst iemand zijn. Zo krijg je mensen mee. Dat maakt jou tot een leider.Die ambacht kan veel van je vergen. Er is veel druk. Soms twijfel je aan jezelf. Daar kan je aan onderdoor gaan. Je kan worden uitgerekt tot je bijna knapt. Harde beslissingen over mensen moeten nemen. Ondanks beperkte informatie toch knopen doorhakken. Niet weten wat te zeggen en toch antwoord moeten geven. Een gevoel van tussen hamer en aambeeld te zitten, in een onmogelijke spreidstand. De vraag of je wel de juiste dingen doet. Situaties waarbij de zenuwen door je keel gieren, je emoties het overnemen. Wat doe je dan?Ik heb het allemaal meegemaakt. In dit boek deel ik mijn 30 jaar ervaring. Slimme inzichten die een nieuwe wereld doen opengaan. Sleutels die je helpen om je staande te houden en je verder te ontwikkelen. Waar je je beter bewust van kan worden, en die ook toepassen. Dit boek leert je hoe je zo door een beter begrip in je kracht komt en die verder opbouwt. Goede connectie met je team krijgt en meer bereikt. Want je hebt meer in jezelf dan je vermoedt. Een kennis die ik graag deel.Het boek geeft in 50 korte beschouwingen een dieper inzicht in een essentieel of verrassend aspect van leiderschap. Hierdoor krijgt de lezer op een bevattelijke manier heel wat essentiële sleutels. Ik put hierbij uit mijn schat aan ervaring, gesprekken met vele leiders en uitgebreide research. Een boek dat je beter vroeger dan later leest.Veel aspecten komen aan bod, zoals: in je kracht komen door zelfkennis, het belang van je aandacht te richten en hoe je dat doet, onmogelijke beslissingen nemen, omgaan met een crisis, voorkomen dat je blokkeert, oplossingen vinden, prioriteiten stellen, de tijd voor je laten werken, mensen in transitie leiden, verandering organiseren, je emoties, angst en stress beheersen, onzekerheid managen, veiligheid creëren, connecteren met je team, communiceren, praktische tips over hoe je best aan de slag gaat en hoe zeker niet. En veel meer.


Book
Creatief ondernemerschap in de 18de eeuw : de opmars van een linnenhandelaar
Author:
ISBN: 9789056157012 Year: 2022 Publisher: Corredijk Sterck & De Vreese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De naam van de firma Bethune & Fils zingt rond in het Kortrijk van de 18de eeuw. Van eenvoudige textielhandel wordt ze de grootste internationale linnenhandel van de streek. Die opmars loopt allerminst van een leien dakje en vereist formele of informele, beproefde of nieuw-uitgedachte handelspraktijken.Want wat doe je als handelaar wanneer er geen fysiek geld meer beschikbaar is, de wissels hun waarde verliezen en de banken bankroet gaan? Hoe ga je om met slechte betalers in tijden waar alleen schriftelijke communicatie mogelijk is? Wat gebeurt er met zendingen die gekaapt worden op zee, wie betaalt het gelag? Hoe omzeil je torenhoge douanerechten die knabbelen aan de marge? Stormen, slecht weer, onberijdbare wegen, oorlogen en nog zoveel andere calamiteiten … hoe schat je het risico juist in?In het laatste decennium van de 18de eeuw, in het kielzog van de Franse Revolutie, komt de linnenhandel terecht in een sociale en economische crisis zonder weerga. Maar ook dan weet Bethune zich te redden dankzij zijn merkwaardig en innovatieve zakentalent.Dr. Annik Adriaenssens verrichtte gedurende 20 jaar onderzoek in dit unieke bijna volledig bewaarde bedrijfsarchief. Meer dan ooit krijg je respect voor de pre-industriële handelaar Bethune én de auteur die zijn belevenissen reconstrueerde.


Book
No filter : the inside story of Instagram
Author:
ISBN: 9781982126803 9781982126810 1982126809 1982126817 9781982143176 1982143177 9781982126827 Year: 2020 Publisher: New York Simon & Schuster

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Award-winning reporter Sarah Frier reveals an inside, never-before-told, behind-the-scenes look at how Instagram defied the odds to become one of the most culturally defining apps of the decade"-- In 2010, Kevin Systrom and Mike Krieger released a photo-sharing app called Instagram, with one simple but irresistible feature: It would make anything you captured look more beautiful. It quickly went mainstream. Within two years Mark Zuckerberg bought the company for a historic $1 billion. The cofounders stayed on, considering their app a separate company within the social networking giant. Frier shows how Instagram has fundamentally changed the way we show, eat, travel, and communicate, all while fighting to preserve the values which contributed to the company's success. -- adapted from jacket

Listing 1 - 5 of 5
Sort by