Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Mindf*ck goes deep inside Cambridge Analytica's "American operations," which were driven by Steve Bannon's vision to remake America and fueled by mysterious billionaire Robert Mercer's money, as it weaponized and wielded the massive store of data it had harvested on individuals--in excess of 87 million--to disunite the United States and set Americans against each other. Bannon had long sensed that deep within America's soul lurked an explosive tension. Cambridge Analytica had the data to prove it, and in 2016 Bannon had a presidential campaign to use as his proving ground.
Political campaigns --- Internet in political campaigns --- Disinformation. --- Fake news --- Information warfare. --- Data protection --- Social media --- Corrupt practices --- Social aspects. --- Law and legislation. --- History --- Cambridge Analytica Ltd. --- Facebook (Firm)
Choose an application
Iedereen is vatbaar voor fake news. Hoe komt het dat mensen in nepnieuws geloven? De Nederlandse wetenschapper Sander van der Linden laat ons kennismaken met dit wonderlijke fenomeen en benadert het waarheidsprobleem als een virus.In Het waarheidsvaccin kaart Sander van der Linden dit wereldwijde probleem aan en biedt hij tegelijkertijd een oplossing. Waarom zijn we zo vatbaar voor nepnieuws? Hoe en waarom verspreidt het zich? En wat kunnen we doen om fake news te bestrijden? Het resultaat is een fundamenteel en toegankelijk werk over hoe onze hersenen worstelen met het onderscheiden van feit en fictie, en hoe we dit kunnen en moeten voorkomen.https://www.standaardboekhandel.be/p/immuun-voor-nepnieuws-9789000377152
Fake news --- Complottheorie --- Sociale psychologie --- Nieuwsberichtgeving --- Nepnieuws. --- Journalism --- Mass communications --- nieuwsberichtgeving --- mediawijsheid --- informatievaardigheden --- COMPLOTTHEORIEËN -- 07 --- Nepnieuws --- Complottheorieën --- fake news --- nepnieuws --- desinformatie --- factchecken --- factchecking --- factchecks --- misinformatie --- complottheorieën --- sociale psychologie --- waarheidseffect --- prebunking --- complotdenken --- microtargeting --- manipulatietechnieken --- debunking --- Alex Kogan --- Facebook --- Cambridge Analytica
Choose an application
Depuis toujours, il est très important que les entreprises soient prêtes à affronter une ou plusieurs crises. Les dernières décennies ont vu arriver de nouvelles technologies dans le monde de la communication : les réseaux sociaux et Internet. Mais quel est l’impact de ces nouveaux outils sur la communication de crise ? Pour mettre en évidence certains de ces impacts, nous avons analysé le cas du scandale Facebook-Cambridge Analytica à la lumière d’un corpus théorique ciblé afin de nous permettre de répondre à des hypothèses précises et d’autres plus générales. Après analyse, nous sommes en mesure d’affirmer que ces impacts sont multiples : collaboration des médias traditionnels et des réseaux sociaux pour la résolution du problème, les nouveaux outils impliquent de nouvelles techniques, la préparation est peut-être encore plus importante qu’avant l’apparition de ces nouvelles technologies, et sans l’aide des médias traditionnels, une crise a peu de chance de se développer. Ces impacts ne représentent pas une liste exhaustive, ils ne sont qu’un échantillon qui ouvre la porte à des recherches plus vastes sur le sujet.
Communication de crise --- Réseaux sociaux --- Internet --- Facebook --- Scandale Facebook-Cambridge Analytica --- Données personnelles --- Marketing politique --- Communication --- Crise --- Mark Zuckerberg --- Nouvelles technologies --- Sciences sociales & comportementales, psychologie > Communication & médias --- Sciences économiques & de gestion > Marketing --- Sciences économiques & de gestion > Stratégie & innovation
Choose an application
fake news --- infox --- désinformation --- malinformation --- développement du numérique et des réseaux sociaux --- panique médiatique --- dysfonctionnement profond de l'information --- influence sur la vie démocratique --- post-vérité --- Donald Trump --- mécanismes de la malinformation: publicité, viralité, automaticité --- Cambridge Analytica --- fact-checking --- fausse nouvelle --- fausses nouvelles --- fausses informations
Choose an application
Le livre indispensable pour démêler le vrai du faux dans la jungle de l'info ! Réseaux sociaux, sites internet, radio, télévision, journaux… les sources d’information n’ont jamais été aussi nombreuses. Et le mensonge n’a jamais autant circulé, au point que l’on parle même « d’infodémie », comme d’une maladie. Comment juger alors la pertinence d’une information ? Est-ce que ce que je lis ou écoute est vrai ou faux ? Est-ce une opinion ou un fait ? Cet ouvrage entend apporter des clés pour apprendre à se repérer dans ce Far West de l’info où l’audience du message l’emporte souvent sur sa qualité, et où les fake news prolifèrent. Cela signifie savoir démêler le vrai du faux en toutes circonstances, se poser les bonnes questions, douter à bon escient. Cela signifie aussi comprendre les règles de circulation de l’information sur les réseaux, réaffirmer nos droits face à des géants du numérique qui organisent ce que nous lisons et regardons en toute opacité. Car produire, éditer et diffuser de l’information ne s’improvise pas. Cela répond à des règles professionnelles et déontologiques strictes. Voici donc l’ambition de ce livre : donner les moyens de redevenir acteurs de notre information en utilisant notre plus bel outil, notre esprit critique.
fausse nouvelle --- fausses nouvelles --- désinformation --- fake news --- réseaux sociaux --- internet --- algorithmes --- google --- conspirationnisme --- théorie du complot --- complotisme --- facebook --- témoignages --- infox --- théories du complot --- complots --- complotistes --- Donald Trump --- Cambridge Analytica --- corona --- Covid-19 --- sars-cov2 --- effet Dunning-Kruger --- effet de surconfiance --- biais cognitifs --- paranoïa --- factchecking --- fact-checking --- méthode du Trépied --- Bellingcat --- Open Source Intelligence Software (OSINT) --- TinEye (www.tineye.com) --- outils numériques --- journalisme --- vie privée --- données personnelles
Choose an application
fake news --- infox --- désinformation --- malinformation --- développement du numérique et des réseaux sociaux --- panique médiatique --- dysfonctionnement profond de l'information --- influence sur la vie démocratique --- post-vérité --- Donald Trump --- mécanismes de la malinformation: publicité, viralité, automaticité --- Cambridge Analytica --- fact-checking --- fausse nouvelle --- fausses nouvelles --- fausses informations --- Emmanuel Macron --- gilets jaunes --- France --- Jean-Luc Mélenchon --- loi Avia --- théorie du complot --- théories du complot --- complotisme --- conjurationnisme --- conspirationnisme --- facebook --- GAFAM (Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft) --- États-Unis --- attaque du Capitole --- pandémie --- corona --- Covid-19 --- origine du virus --- Chine --- masques --- Allemagne --- Philippe Douste-Blazy --- vaccination --- théorie du complot anti-vaccin --- antivax --- cybersécurité
Choose an application
A revealing look at how user behavior is powering deep social divisions online-and how we might yet defeat political tribalism on social mediaIn an era of increasing social isolation, platforms like Facebook and Twitter are among the most important tools we have to understand each other. We use social media as a mirror to decipher our place in society but, as Chris Bail explains, it functions more like a prism that distorts our identities, empowers status-seeking extremists, and renders moderates all but invisible. Breaking the Social Media Prism challenges common myths about echo chambers, foreign misinformation campaigns, and radicalizing algorithms, revealing that the solution to political tribalism lies deep inside ourselves.Drawing on innovative online experiments and in-depth interviews with social media users from across the political spectrum, this book explains why stepping outside of our echo chambers can make us more polarized, not less. Bail takes you inside the minds of online extremists through vivid narratives that trace their lives on the platforms and off-detailing how they dominate public discourse at the expense of the moderate majority. Wherever you stand on the spectrum of user behavior and political opinion, he offers fresh solutions to counter political tribalism from the bottom up and the top down. He introduces new apps and bots to help readers avoid misperceptions and engage in better conversations with the other side. Finally, he explores what the virtual public square might look like if we could hit "reset" and redesign social media from scratch through a first-of-its-kind experiment on a new social media platform built for scientific research.Providing data-driven recommendations for strengthening our social media connections, Breaking the Social Media Prism shows how to combat online polarization without deleting our accounts
Social media. --- Social media and society. --- Advertising. --- Advertising. --- Americans. --- Barack Obama. --- Bill Clinton. --- Breitbart News. --- Brendan Nyhan. --- Bullying. --- Bumpus. --- Cambridge Analytica. --- Campaign manager. --- Computational social science. --- Conspiracy theory. --- Copyright. --- Criticism. --- Culture war. --- Dan Ariely. --- Disease. --- Duke University. --- Echo chamber (media). --- Emerging technologies. --- Entrepreneurship. --- Extremism. --- Facebook. --- Fake news. --- Family income. --- Field experiment. --- Filter bubble. --- Finding. --- Google Search. --- Gun control. --- Harassment. --- Hillary Clinton. --- Human behavior. --- Hypocrisy. --- Identity politics. --- Ideology. --- Illegal immigration. --- Immigration. --- Instagram. --- Jim Moody. --- Leon Festinger. --- Make America Great Again. --- Mark Zuckerberg. --- Mass media. --- Misinformation. --- Muzafer Sherif. --- My Father. --- Nancy Pelosi. --- Narrative. --- National Science Foundation. --- News. --- Newspaper. --- Nonprofit organization. --- Online and offline. --- Online dating service. --- Opinion poll. --- Pew Research Center. --- Police officer. --- Political campaign. --- Political party. --- Political science. --- Politician. --- Politics. --- Prejudice. --- Public opinion. --- Public sphere. --- Pundit. --- Racism. --- Radicalization. --- Republican Party (United States). --- Reputation. --- Respondent. --- Robert Mueller. --- Rumor. --- Russell Sage Foundation. --- Scientist. --- Silicon Valley. --- Smartphone. --- Social environment. --- Social group. --- Social inequality. --- Social isolation. --- Social issue. --- Social media. --- Social psychology. --- Social science. --- Social status. --- Sociology. --- Tax reform. --- Technology. --- The New York Times. --- The Other Hand. --- Their Lives. --- Tribalism. --- Twitter. --- United States. --- Voter turnout. --- Website. --- What Happened. --- YouTube.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|