Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

UAntwerpen (2)

Huis van Alijn (1)

AP (1)

DB (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KDG (1)

LUCA School of Arts (1)

FOD/SPF PO (1)

More...

Resource type

book (5)

dissertation (1)


Language

Dutch (3)

English (2)


Year
From To Submit

2017 (1)

2013 (1)

2012 (1)

2010 (2)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Multi
Customer co-creation of knowledge during the innovation process
Authors: ---
ISBN: 9789089940261 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Universiteit Antwerpen. Faculteit Toegepaste Economische Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Klant in de driver's seat : klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities
Author:
ISBN: 9789089651297 Year: 2012 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bedrijven en organisaties kunnen niet langer overleven zonder te innoveren. Maar nog steeds mislukt een groot deel van alle nieuwe producten en diensten, omdat ze klanten te weinig toegevoegde waarde bieden. Weet u wel wat uw klanten precies willen ? 'Klant in de driver's seat' is het eerste Nederlandstalige boek over klantgedreven innovatie. Het biedt u een overzichtelijke leidraad voor het opstellen van een succesvolle innovatiestrategie en voor het direct betrekken van klanten bij het innovatieproces. Dit boek laat zien hoe u met behulp van nieuwe concepten als cocreatie, crowdsourcing en communities klantgericht kunt innoveren, en daarmee de slagingskans van uw innovatie aanzienlijk kunt verhogen. Het geeft u een overzicht van alle verschillende vormen van klantgerichte innovatie, en wat daarbij de belangrijkste succes- en faalfactoren zijn. Bovendien bevat het een schat aan inspirerende praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland. Laat uw klant plaatsnemen in de driver's seat, zodat hij zelf het innovatieproces kan sturen! Dat levert niet alleen succesvollere innovaties op, maar ook: meer betrokken, tevreden en loyale klanten, en dus meer omzet en meer winst.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Van buiten naar binnen : klantcontact en interactie in het publieke domein
Authors: --- ---
ISBN: 9789463011280 Year: 2017 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gemeenten willen meer van-buiten-naar-binnen werken. Ze willen meer samenwerken met buurten en groepen belanghebbenden. En de dienstverlening van gemeenten kan ook beter: meer online, persoonlijker en dichtbij. De wereld van dienstverlening mengt zich door webcare en online media met die van communicatie. En raakt met co-creatie, crowdsourcing en communities de gemeentelijke ambities met participatie.Tegelijkertijd blijft de echte verbetering op klantcontact en interactie uit. Investeringen in de dienstverlening van gemeenten renderen onvoldoende. Collega?s van Communicatie en Dienstverlening lopen vast op afdelingsoverstijgende belangen en organisatiebrede verandervraagstukken. Er is behoefte aan een nieuwe richting.In Van Buiten naar Binnen, klantcontact & interactie in het publieke domein delen Frank de Goede, David Kok en Ewoud de Voogd hun visie op klantcontact en interactie met de gemeente. Zij verkennen wat de inwoner nu eigenlijk wil van de gemeente. Welke ontwikkelingen zijn er rond dienstverlening, communicatie en participatie? Wat zou een visie op weg naar 2025 moeten zijn? Welk groeipad is daarbij te volgen? Welke nieuwe taken en rollen komen daarbij kijken? In de visie op klantcontact & interactie komen de werelden van dienstverlening, communicatie en participatie bij elkaar. De visie is uitgewerkt en doorspekt met concrete tips en trics. Het is tijd voor een afdeling Klantcontact & Interactie!Frank de Goede is directeur van SIMgroep. SIMgroep helpt 250 lokale overheden met de website, e-dienstverlening en oplossingen voor de gemeenteraad. Frank volgt al 15 jaar de digitale ontwikkelingen bij gemeenten. Daarmee verbetert hij continu het frontoffice van de overheid. Met veel kennis van digitale media en vooral vanuit de ervaring van gebruikers buiten en binnen de gemeenten.David Kok onderzoekt sinds 2011 op persoonlijke titel het gebruik van sociale media door gemeenten in Nederland. Hij verzamelt daarbij de beste cases en ervaringen van gemeenten met nieuwe media en de netwerksamenleving. Sinds 2012 werkt hij daarbij nauw samen met HowAboutYou. David is communicatieadviseur voor de gemeenteraad van Almere.Ewoud de Voogd is partner van HowAboutYou, het adviesbureau in online media en klantcontact voor gemeenten. Hij beweegt zich op het snijvlak tussen overheid, inwoners, bedrijven of buurten en nieuwe technologie. Als organisatieadviseur verbeterde Ewoud de dienstverlening, communicatie en participatie van tientallen gemeenten.Bron: https://eburon.nl/product/buiten-naar-binnen/


Book
Cocreatie in de publieke sector : een verkennend onderzoek naar nieuwe, digitale verbindingen tussen overheid en burger.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789089742230 Year: 2010 Publisher: Den Haag Boom Lemma uitgevers


Book
Participation is risky : Approaches to joint creative processes
Author:
ISBN: 9789078088776 907808877X Year: 2013 Publisher: Amsterdam : Valiz,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Participatie' leidt binnen diverse sectoren tot heel wat begripsverwarring. De term wordt snel in de mond genomen, zeker in een nieuwe mediacontext en in innovatieonderzoek, en gelijkgesteld met interactie of eenvoudige publieksbevragingen. Bij een recente generatie kunstenaars en vormgevers groeit op vanzelfsprekende wijze de behoefte om samen te werken, over de grenzen van disciplines en domeinen heen, waarbij ook de eindgebruikers inhoudelijk of qua vorm of structuur aan kunnen bijdragen. doordat men zich bedient van nieuwe media, die door hun aard andere toegesneden en werkprocessen verlangen, worden nieuwe parameters in het creatief (samen-)werken ontwikkeld. Hun werk heeft dus (nog) geen vaste vorm, maar evolueert door deze samenwerking.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by