Narrow your search
Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De zesde rol van de leraar : de leercoach
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Utrecht CPS onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Trainingen ontwerpen [dvd]
Author:
Year: 2007 Publisher: Amsterdam Amsterdam Prentice Hall Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De zesde rol van de leraar : de leercoach
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789065080561 9065080562 Year: 2017 Publisher: Amersfoort CPS Onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beschrijving van de coachende rol van leerkrachten in het voortgezet en beroepsonderwijs, waarbij de zelfregulerende leerling centraal staat.


Book
Didactisch coachen II : verdieping en implementatie
Authors: ---
ISBN: 9789083053028 Year: 2022 Publisher: Baarn De Weijer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is het vervolg op 'Didactisch Coachen: hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen'.Didactisch Coachen is de praktische vertaling van het wetenschappelijk onderzoek van Lia Voerman naar de manier waarop docenten zo feedback kunnen geven aan hun leerlingen, dat die leerlingen er echt iets aan hebben. De theorie over leerbevorderende feedback is gekoppeld aan de theorie over de hoge verwachtingen. Docenten die hoge verwachtingen hebben van hun leerlingen, laten dat zien door leerbevorderende feedback te geven, door higher order vragen te stellen en kwalitatief hoogwaardige aanwijzingen te geven.Didactisch Coachen is gebaseerd op deze principes.In dit 2e deel van Didactisch Coachen worden een aantal inhoudelijke verdiepende onderwerpen van Didactisch Coachen nader beschreven, zoals het geven van negatieve feedback, het coachen op cognitieve en metacognitieve strategieën en/of op motivatie en modusregulatie. Het zal niet verbazen dat juist categorie twee en categorie drie vragen hiervoor effectief zijn. Vandaar dat in dit boek daar veel voorbeelden van zijn opgenomen.Ook komen thema's over het leren van ervaren leraren en het duurzaam implementeren van Didactisch Coachen uitgebreid aan de orde.Achterin het boek zit een instrumentendeel met de praktische uitwerking van de beschreven thema's. De meeste van deze kunnen via een QR code worden gedownload van www.didactischcoachen.nl .https://www.standaardboekhandel.be/p/didactisch-coachen-9789083053011


Book
Onderwijs persoonlijk maken : de coachclub : verslag van het herontwerpproces bij De Loint, Praktijkonderwijs te Waalwijk 2005
Authors: --- --- ---
Year: 2006 Publisher: 's-Hertogenbosch KPC Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Onderwijs persoonlijk maken : het persoonlijk leerplan : verslag van het herontwerpproces : met Praktijkonderwijs te Waalwijk 2006
Authors: --- --- ---
Year: 2007 Publisher: 's-Hertogenbosch KPC Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
5 minuten didactisch coachen
Author:
Year: 2018 Publisher: Helmond Uitgeverij OMJS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

5 minuten didactisch coachen bevat 40 aandachtspunten en handvatten die je kunt toepassen in je gesprek met de leerling om die leerling meer eigenaarschap en verantwoordelijkheid te geven in het eigen leerproces.Didactisch coachen wordt beschouwd als een centrale en cruciale vorm van persoonlijke begeleiding in de context van gepersonaliseerd leren, waarin de leerling steeds meer keuzes kan maken.5 minuten didactisch coachen helpt je om het coachgesprek structuur te geven en op zo'n manier te voeren dat de leerling werkelijk een actieve rol in kan nemen. De inzichten en activiteiten zijn direct toepasbaar in je gesprekken en bevorderen betrokkenheid en plezier.De 40 kaarten zijn verdeeld in vier domeinen:- Het gesprek- Het leren- De communicatie- De aandachtBron: https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/5-minuten-didactisch-coachen.html


Book
Leren van lesgeven (vierde druk)
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789024416219 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek gaan de auteurs in op de vraag hoe studenten op een goede manier van de ervaringen in de klas kunnen leren. Er wordt ingegaan op hoe het leren van ervaringen werkt en tevens wordt daar achtergrondinformatie bij gegeven. In het boek worden allerlei concrete suggesties en oefeningen aangeboden die kunnen helpen bij het op een efficinte en effectieve wijze leren van ervaringen als leraar voor de klas.


Book
De leercoach : de zesde rol van de leraar
Authors: ---
ISBN: 9789065082312 Year: 2022 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is zelfregulerend leren en zelfregulatie nu eigenlijk? Waarom is het belangrijk hier in het onderwijs aandacht aan te besteden? En hoe begeleid je je leerlingen actief bij het aanleren van leerstrategieën en zelfregulerende vaardigheden op weg naar eigenaarschap van hun leerproces?Hierom draait onze uitgave De leercoach.Het kunnen inzetten van zelfregulatie is een essentieel onderdeel van het leerproces, omdat het de kwaliteit en effectiviteit van het leerproces verhoogt. De opgedane kennis wordt daardoor duurzaam behouden (dieper leren). Begeleiden naar zelfregulerend leren is één van de meest onderbouwde en doeltreffende interventies die een leraar kan inzetten om jongeren te leren zelfstandig hun eigen leerproces vorm te geven. Met de zelfregulerende leerstrategieën in de vingers ontwikkelen jongeren proactief een lerende houding aan en werken zij doelgericht en planmatig aan hun eigen leersucces.Zelfregulatie en zelfinzicht ontwikkelen, is de basis voor succesvol leren.Deze uitgave is gericht op alle onderwijsprofessionals die willen insteken op zelfregulerend leren en eigenaarschap bij leren binnen lessen, in praktijksituaties en tijdens coachgesprekken. Denk hierbij aan onderwijsgevenden, mentoren, coaches en leidinggevenden. De leercoach biedt handvatten voor het individueel begeleiden op weg naar en bij zelfregulerend leren.Leercoachen is geschikt om flexibel onderwijs en maatwerk te bieden binnen po, vo, mbo, hbo en universiteit.https://www.cps.nl/publicaties/1401/alle-boeken/88688/de-leercoach


Book
Didactisch coachen : hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen
Authors: ---
ISBN: 9789082377644 9082377640 9789082377682 9789082763416 Year: 2016 Publisher: Lelystad De Weijer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij Didactisch Coachen wordt er van uitgegaan, dat mensen al heel veel kwaliteit in huis hebben en dat je hen kunt helpen die kwaliteit uit te bouwen. Dat is voor mensen een plezieriger en motiverender uitgangspunt dan wanneer uitgegaan wordt van wat ze nog niet kunnen. Dat geldt voor leraren en voor leerlingen.De methode Didactisch Coachen is gebaseerd op de laatste theoretische inzichten over leren en feedback geven en is in de praktijk ontwikkeld en uitgewerkt. De ervaring is dat het docenten een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen en feedback te geven. En daarbij zowel op proces als op inhoud.Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, maar met gevoel voor realiteit en niet alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor. Al vanaf het begin van de jaren zeventig weten we dat leerlingen die leskrijgen van leraren die hoge verwachtingen van hen hebben, beter presteren dan andere leerlingen. Maar hoe doe je dat, hoge verwachtingen hebben van je leerlingen. Rosenthal en Jacobson (1968) toonden aan wat voor gedrag leraren laten zien die vanuit ‘hoge verwachtingen’ aan hun leerlingen lesgeven. Leraren die vanuit die attitude hun leerlingen begeleiden blijken veel activerende vragen te stellen, enkel en alleen aanwijzingen te geven als het echt nodig is en regelmatig leer-bevor-derende feedback te geven over hoe hun leerlingen bezig zijn. In pedagogisch opzicht zijn ze vriendelijk voor hun leerlingen. Didactisch Coachen is gebaseerd op deze principes. Didactisch coachen is een planmatige en doelgerichte wijze van coachen en feedback geven door de leraar, op een manier die motivatie verhogend en leer bevorderend werkt. De ervaring is dat het leraren een instrument in handen geeft om leerlingen systematisch te coachen met feedback. En daarbij niet alleen op proces, maar ook inhoudelijk. Daarmee is het een hele concrete en praktische invulling van de coachende rol van de docent. Niet zweverig, of alleen persoonsgericht, maar gericht op leren en de voorwaarden daarvoor.

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by