Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Taalverwerving --- Ontluikende geletterdheid --- Comeniusproject --- Europese Unie --- Meertaligheid
Choose an application
Taalverwerving --- Ontluikende geletterdheid --- Comeniusproject --- Europese Unie --- Meertaligheid
Choose an application
Teacher training --- Methodology --- Leraren ; opleidingen --- lerarenopleiding --- competenties --- vaardigheden --- leraren --- Comeniusprojecten --- Uitwisselingsprojecten --- Europa --- Lerarenopleiding --- Beginnende leraren --- Competenties --- Hoger onderwijs --- lerarenberoep --- klasmanagement --- Comeniusproject --- Uitwisselingsproject --- Beginnende leraar --- Competentie --- Crisis --- Cultuur
Choose an application
Al heel wat scholen hebben een eerste stap gezet naar uitwisselingsprojecten of afstandsleren via elektronische leeromgevingen. Zij ervaren dat internationalisering misschienniet altijd van een leien dakje loopt, maar dat deze aanpak tegelijkertijd enorm verrijkend kan zijn voor leerlingen én leerkrachten. Heel wat andere scholen willen wel een internationaal project opzetten, maar weten niet goed hoe hieraan te beginnen. Dit Cahier wil beide groepen ondersteuning bieden. Het is de neerslag van ervaringen met internationale projecten die werden opgedaan in twee Comeniusprojecten aan de KUL : Mepwed en Mictep. Het boek is de neerslag van ervaringen met internationale projecten die werden opgedaan in twee Comeniusprojecten aan de K.U.L.: Mepwed en Mictep. De auteurs zien internationalisering niet als een doel op zich, maar vooral als een manier om andere vernieuwingsprojecten te realiseren. Ze leggen dan ook de link naar o.a. projectonderwijs, vaardigheidsonderwijs, leren leren en vakoverschrijdende eindtermen. Ze stellen verschillende vormen van internationale proecten voor en besteden ruim aandacht aan de opzet, de verschillende fasen en de evaluatie van internationaal projectwerk. Verder krijgt ICT, dat hierbij een belangrijke rol speelt, bijzondere aandacht. (Bron: covertekst)
Projectwerk --- Internationaal. --- Secondary education --- projectonderwijs --- internationalisering --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactische werkvormen --- projectwerk --- 458.9 --- 484.21 --- didactiek --- onderwijs --- uitwisselingsprojecten --- 454.2 --- Afstandsonderwijs --- Elelktronische leeromgeving --- Internationalisering --- Projectonderwijs --- 454.21 --- 454.9 --- internationalisering (ler) --- Elektronische leeromgevingen --- Uitwisselingsprogramma's --- Uitwisselingsprogramma's; s.o --- Uitwisselingsprojecten --- Vakoverschrijdend werken --- Internationaal projectwerk: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- bijzondere onderwerpen uit de onderwijspraktijk --- didactiek secundair onderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Elektronische leeromgeving --- Didactiek --- Comeniusprojecten --- Vaardigheden --- Leren leren --- Vakoverschrijdende eindtermen --- ICT --- #BSCH: vak: PAV --- Uitwisselingsproject --- Comeniusproject --- Vakoverschrijdende eindterm
Choose an application
Deze publicatie nodigt de lezer uit om ook zijn horizon te verruimen en vooral om vanuit de uitgewerkte praktijkvoorbeelden kinderen de rijkdom van een multiculturele samenleving te laten ontdekken. Naast uitgewerkte lessen en bespreking van verschillende kinderboeken over dit onderwerp, omvat dit boek ook inspirerend videomateriaal van enthousiaste kinderen en leerkrachten die met die kinderboeken werken in de klas. Dit materiaal uit de drie landen is samengeperst op een compacte CD-rom. Naast het praktische gedeelte geeft deze uitgave ook een uitgebreide theoretische achtergrond.
Didactics of languages --- Didactics of primary education --- interculturaliteit --- didactiek --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- leesonderwijs --- Literature --- kleuteronderwijs --- taalvaardigheid --- literatuuronderwijs --- intercultureel onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Nederlands --- Literatuur --- Culturele vorming --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Comeniusprojecten --- Jeugdliteratuur --- Prentenboeken --- Didactiek --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Orthodidactiek --- Werken met jeugdboeken --- #KVHB:Intercultureel onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; lager --- #KVHB:Taalvaardigheid --- basisonderwijs --- coöperatief leren --- taalvaardigheidsonderwijs --- 472 --- literatuur --- 454.3 --- Coöperatief leren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Prentenboeken-basisonderwijs --- Prentenboeken-kleuteronderwijs --- 474.54 --- coöperatief leren (ler) --- prentenboeken (ler) --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren ; ba.o --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Letterkunde --- Literatuuronderwijs ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Ontluikende geletterdheid --- Prentenboeken ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid --- Verhalen in het basisonderwijs --- 475.2 --- Nederlands; ba.o --- Prentenboeken; ba.o --- 101177.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Lesvoorbereiding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Contains audio-visual material --- Comeniusproject --- Prentenboek --- Afrika --- Frans --- België --- Young adultliteratuur --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Noorwegen --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Vrouw --- Didactiek van de talen. --- Lager onderwijs. --- didactiek. --- interculturaliteit. --- jeugdliteratuur. --- leesbevordering. --- leesonderwijs. --- prentenboeken.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|