Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Mensen met een verstandelijke handicap hebben net zoals iedereen behoefte aan communicatie. Zij willen zich uiten, hun wensen en behoeften kenbaar maken en contacten aangaan met andere mensen. Daarbij spelen de mensen in hun omgeving een belangrijke rol. Zij moeten mensen met een verstandelijke handicap willen begrijpen, goed op hen afstemmen en van daaruit communiceren.
Communicatie --- Mentaal gehandicapten. --- Communicatie ; mentaal gehandicapten. --- personen met een mentale beperking --- communicatie --- Social policy and particular groups --- Pictogrammen --- gehandicaptenzorg --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- 316.77 --- Personen met een mentale handicap --- Taal --- Vergadertechnieken --- verstandelijk gehandicapten --- Communicatie ; gehandicapten --- Communicatie bij personen met een verstandelijke handicap --- 326 --- mentaal gehandicapten (gez) --- 362.31 --- 305.8 --- gesprekstechnieken --- mentaal gehandicapten --- rapporteren --- vergadertechnieken --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Vergaderen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Gesprekstechniek --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Jezelf kunnen zijn en uitdrukken. Streven naar geluk en welzijn. Kennis vergaren en delen. Je begrepen voelen door anderen en erbij horen. Stuk voor stuk zijn dit aspecten die de kwaliteit van ons ?menszijn? bepalen. Wij mensen zijn relationele wezens. Het kunnen communiceren is daarbij van wezenlijk belang. Taal helpt bij de verbeelding en verklanking van die werkelijkheid en maakt die communiceerbaar. In de mens- en handelingsvisie van de KEG-Viataal Groep draait alles om het recht op toegankelijke communicatie. Het toegankelijk maken van taal en communicatie leidt tot een verbeterd perspectief op zelfontplooiing, zelfredzaamheid, inclusie en kwaliteit van leven voor mensen die hierin dagelijks belemmeringen ervaren. De KEG-Viataal Groep richt zich daarbij vooral op mensen met (zeer) ernstige spraak-/taalmoeilijkheden en gehoorsproblemen. Deze problemen komen voor op alle leeftijden en kunnen samengaan met blindheid (doofblinden), verstandelijke beperkingen en autisme. In dit boek worden tal van goede praktijkvoorbeelden besproken. Ze zijn interessant voor groepsleiders, diagnostici, behandelaars en leerkrachten van mensen waarbij verstandelijke beperkingen samengaan met (zeer) ernstige spraak-/taalmoeilijkheden of gehoorsproblemen, al dan niet vergezeld van stoornissen in het autistische spectrum.
Leerlingbegeleiding --- Buitengewoon onderwijs. --- personen met een auditieve beperking --- personen met een mentale beperking --- Orthopedagogics --- interpersonele communicatie --- communicatie --- didactische werkvormen --- taalbegeleidingstechnieken --- 463.2 --- doven --- meervoudig gehandicapten --- slechthorenden --- spreken --- 462 --- Communicatie bij personen met een verstandelijke handicap --- Doven --- Meervoudig gehandicapten --- Personen met een auditieve handicap (auditief gehandicapten, doven, slechthorenden) --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- Slechthorenden --- Communicatie --- Onderwijs --- Personen met een auditieve handicap --- Personen met een mentale handicap --- Zorg --- S20090339.JPG --- autisme --- gehandicapten --- Doven en slechthorenden --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- 616.2 --- 007 --- 362.3 --- 362.32 --- Spraakproblemen --- Taalproblemen --- Auditief gehandicapten --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Blinden --- Autisme --- Begeleiding --- Buitengewoon onderwijs --- Taalverwerving --- Spraakstoornissen --- Visueel gehandicapten --- Persoon met een meervoudige handicap --- Spraakprobleem --- Taalprobleem --- Persoon met een auditieve handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Blinde --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Spraakstoornis --- Persoon met een visuele handicap --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Eenduidig communiceren met de buitenwereld vormt voor mensen met een beperking vaak een groot probleem. Dat maakt het voor hun omgeving niet altijd makkelijk om aan hun wensen en behoeften tegemoet te komen en hen op een efficiënte manier te helpen. Dit boek stelt een werkwijze voor om de basiscommunicatie bij kinderen met een complex meervoudige beperking te versterken. Ze is door de auteurs samengesteld, uitgebreid gebruikt en getoetst. Deze publicatie is dan ook in de eerste plaats een praktijkboek met makkelijk te realiseren ideeën en met kant-en-klaar toepasbare activiteiten. De bijgevoegde dvd bevat voorbeeldfilmpjes waarop getoond wordt hoe therapiesessies in hun werk gaan. Niet alleen logopedisten en andere deskundigen in voorzieningen voor kinderen met een ernstige tot diepe verstandelijke beperking, maar ook ouders, onthaalmoeders en begeleiders in crèches vinden er een schat aan ideeën in om spelenderwijs basiscommunicatie te stimuleren. Dit boek stelt een werkwijze voor om de basiscommunicatie bij kinderen met een complex meervoudige beperking te versterken. Het is in de eerste plaats een praktijkboek met makkelijk te realiseren ideeën en met kant-en-klaar toepasbare activiteiten. De bijgevoegde dvd bevat voorbeeldfilmpjes waarop getoond wordt hoe therapiesessies in hun werk gaan.Niet alleen logopedisten en andere deskundigen maar ook ouders, onthaalmoeders en begeleiders in crèches vinden hier ideeën om spelenderwijs basiscommunicatie te stimuleren. Naast de uitwerking van een basisdoos (stimuleren en prikkelen van alle zintuigen) en een muziekdoos (auditieve aandacht, basaal vertrouwen en herkenbaarheid opbouwen) zijn er nog 24 andere thema's (stimuleren tot imitatie, communicatie en taal) uitgewerkt.
Meervoudig gehandicapte kinderen --- Communicatie --- Matig mentaal gehandicapte kinderen --- Ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Gehandicapte kinderen --- Kinderen --- Jeugd --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- communicatie --- kinderen --- logopedie --- personen met een meervoudige beperking --- Ernstig mentaal gehandicapten --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Communicatie; mentaal gehandicapten --- 462.3 --- autisme --- kinderdagverblijven --- spelen --- spraakstoornissen --- Communicatie bij personen met een verstandelijke handicap --- taalstimulering --- 376.3 --- Kinderen met een handicap --- Personen met een mentale handicap --- Matig en ernstig gehandicapte kinderen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Contains audio-visual material --- Communicatievaardigheden --- Gehandicapte kinderen. --- Kind met een meervoudige handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Kind met een handicap --- Jongere
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|