Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1.Competentiegericht leren en begeleiden2. Introductie3. Aan het werk4. Communicatie5. BeoordelenBijlage 1: Competentieprofiel werkbegeleiderBijlage 2: Handelingsschema van een verpleegtechnische vaardigheidBijlage 3: Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en Welzijn 2008/2009 (experimenten)Bijlage 4: Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en Welzijn, 1997 tot hedenBijlage 5: Mbo-competentiesBijlage 6: Het vmbo, leerwegen en sectoren
613.3 --- assessment --- coaching --- communicatie --- competentiegericht onderwijs --- evaluatie --- luisteren --- stagebegeleiding --- studentenbegeleiding --- Competentiegericht leren --- beoordelen --- gezondheidszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- stage (praktijkleren) --- verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- Competentiegericht leren.
Choose an application
De ontwikkeling naar competentiegericht onderwijs brengt voor u als docent nogal wat veranderingen met zich mee. U bent niet langer enkel instructeur of trainer, maar ook coach, studieloopbaanbegeleider, projectbegeleider en vaardigheidstrainer. De docent als competentiegericht opleider ondersteunt u bij deze omschakeling. Hetlegt uit wat competentiegericht leren betekent en wat competentiegericht opleiden inhoudt. Tevens komen nieuwe docentenrollen en -vaardigheden aan de orde en het geeft handvatten voor hoe u 'een docent nieuwe stijl' kunt blijven. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Lerarenbegeleiding. --- Competentiegericht leren. --- Teacher education. Teacher's profession --- lesgeven --- competenties --- vaardigheden --- doceren --- onderwijsvernieuwing --- 101795.jpg --- Leraren
Choose an application
Personnel management --- competenties --- competentiemanagement --- PXL-Central Office 2014 --- hoger onderwijs --- didactische werkvormen --- competentiegericht leren
Choose an application
De auteurs van dit boek zijn ervan overtuigd dat de leraar bij het opzetten van een uitdagende leeromgeving, best twee bakens voor ogen houdt als vertrekpunt: "de beginsituatie" waarmee hij werkt, en "de doelen" die hij wenst te bereiken. Dit handboek vertrekt vanuit een uitgebreide verkenning van deze bakens in al hun facetten. Van zodra de leraar goed weet waarop hij zich oriënteert, wordt ingegaan op alle elementen die een rol spelen bij het vormgeven van een uitdagende leeromgeving. Om zo'n leeromgeving te ontwerpen heeft men kennis nodig over de rol als leraar, leerinhouden, werkvormen, media en evaluatie. Dit zijn puzzelstukken waarmee we een uitdagende leeromgeving kunnen bouwen. De didactische handvatten zoals doelgericht leren, individualiseren, enz. zijn richtinggevend voor wat we onder een uitdagende leeromgeving verstaan.
competentiegericht leren --- klaspraktijk --- Didactiek --- Competenties --- Basisonderwijs --- Didactiek : basisonderwijs --- Leerprocessen --- Evaluatie --- Leeromgeving --- Werkvormen --- 37.02
Choose an application
Overzicht van kennis en vaardigheden waarover een gekwalificeerde fysiotherapeut dient te beschikken.
Physiotherapy. Alternative treatments --- curriculumontwikkeling --- HO (hoger onderwijs) --- kinesitherapie --- competenties --- Higher education --- Europe --- Competentiegericht leren --- Fysiotherapie --- Hoger onderwijs --- internationalisering --- Competentiegericht leren. --- Fysiotherapie. --- internationalisering. --- Internationalisering. --- Physical therapy --- Study and teaching --- European Network of Physiotherapy in Higher Education.
Choose an application
De verschuiving van een medisch denkkader naar een biopsychosociaal en ecologisch denkkader heeft de kijk op gezondheid en welzijn zo gewijzigd dat de bacheloropleidingen meer aandacht moeten schenken aan nieuwe kennis- en vaardigheidsdomeinen dan 10 jaar geleden. Binnen de ergotherapie verschuiven de competenties van het aanleren van kennis over een bepaald ziektebeeld naar het aanleren van vaardigheden om vanuit een handelingsperspectief evidentie te vinden voor een bepaalde interventietechniek, die toe te passen en het geleerde te generaliseren naar onbekende doelgroepen of domeinen. Het is een belangrijke opdracht om in te spelen op deze paradigmashift en ergotherapeuten op te leiden die klaar zijn om de toekomstige uitdagingen binnen de gezondheids- en welzijnszorg op een professionele manier aan te pakken. Accurate diagnosestelling, coaching, adviesverlening, behandeling, management en onderzoek behoren tot de competenties van de hedendaagse ergotherapeut in een snel wijzigende multiculturele maatschappij. Rekening houdend met de Europese afspraken uit het Bolognaproces, de (inter)nationale referentiekaders, occupational science en ergotherapieliteratuur wordt in dit boek een overzicht gegeven van de competenties en de bijbehorende leerresultaten van de professionele bachelor in de ergotherapie.
Competenties ergotherapie. --- Hoger onderwijs --- Ergotherapie. --- leerresultaten --- Bachelor --- Competenties; onderwijs --- Ergotherapie --- Physiotherapy. Alternative treatments --- ergotherapie --- competenties --- 615.85 --- PHL-Healthcare 12 --- opleiding --- competentiegericht leren --- Bachelors --- Bacheloropleiding
Choose an application
Hoe leer je je beroep steeds beter uit te oefenen en daarbij steeds beter zelf te bepalen wat je wilt, kunt, doet en presteert? Hoe kun je je eigen weg vinden en kennis opbouwen om te leren en te ontwikkelen vanuit wat jij belangrijk vindt? Met behulp van Leercoaching kunnen studenten de antwoorden op deze wezenlijke vragen zelf achterhalen. De auteur geeft studenten inzicht in de manier waarop zij leren. Studenten kunnen met behulp van Leercoaching zelf aan de slag met doelen stellen, oriënteren en plannen, uitvoeren en evalueren. De uitkomst is een persoonlijke leerweg die op systematische wijze tot stand is gebracht. Daarnaast kunnen studenten elkaar en hun leercoaches feedback geven op een opbouwende wijze.
coaching --- leerlingenbegeleiding --- gezondheidszorg --- Pupil counseling. Pupil guidance --- competenties --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- departement Lerarenopleiding 10 --- hoger onderwijs --- competentiegericht leren --- studentenbegeleiding --- Studentenbegeleiding --- Coaching
Choose an application
Veel professionals houden zich bezig met het beïnvloeden van anderen. Voor hen is het belangrijk om leer- en veranderprocessen bij anderen en bij zichzelf te begrijpen en erop in te kunnen spelen. Leren wordt vaak nog alleen geassocieerd met het leren vanuit een onderwijssituatie, terwijl veel leren niet zo bewust gebeurt. Leren wordt sterk beïnvloed door de eigen omgeving en cultuur. Dat leidt tot grote verschillen tussen mensen en wat zij beschouwen als vanzelfsprekende opvattingen en gedragingen.In Leren en veranderen komen zowel verschillende vormen van spontaan leren aan de orde, als het leren op school, in stages en in werksituaties. Het boek besteedt veel aandacht aan de invloed van cultuur en subculturen op leren en hoe je kunt leren omgaan met (sub)culturele verschillen. Ook wordt besproken welke leercompetenties voor verschillende vormen van leren nodig zijn en hoe je met verschillende leervoorkeuren kunt omgaan. Het boek sluit af met een reeks theoretische perspectieven op leren waarnaar in eerdere hoofdstukken is verwezen. Elk hoofdstuk bevat opdrachten die uitdagen tot verwerking en verbinding met eigen ervaringen.(http://www.coutinho.nl)
Cognitive psychology --- leren --- informeel leren --- zelfontdekkend leren --- probleemgestuurd leren --- emoties --- Social psychology --- incidenteel leren --- actief leren --- samenwerkend leren --- Leren --- Werkplekleren --- Leerprocessen --- Motivatie --- Leercompetenties --- Leerpsychologie --- PXL-Central Office 2019 --- leermethoden --- leerstrategieën --- competentiegericht leren --- competentiemanagement
Choose an application
Dit is niet het eerste boek over oplossingsgericht werken met kinderen. Het is wel het eerste boek waarin naast theorie en praktijk zeer veel oplossingsgerichte vragen bijeen zijn gebracht. Deze vragen vormen de kern van oplossingsgericht werken. Ze helpen professionals om op het oplossingsgerichte spoor te geraken én te blijven. Dit boek is bedoeld om kinderen en hun omgeving te helpen een beter leven op te bouwen. Het beoogt hun welbevinden te bevorderen door professionals in de (geestelijke) gezondheidszorg en het onderwijs oplossingsgerichte ideeën, vragen, en vaardigheden aan te reiken. Oplossingsgericht werken zorgt ervoor dat er meestal minder gesprekken nodig zijn, de autonomie van cliënten gewaarborgd is, en er minder burn-out bij professionals optreedt. De oplossingsgerichte aanpak past goed bij de manier waarop kinderen naar de wereld kijken: er is geen kind dat graag over problemen praat. Ze kijken liever vooruit in plaats van moeilijkheden te analyseren. We nodigen iedereen die werkt met kinderen en hun omgeving uit hetzelfde te doen en de focus te verleggen van het repareren van wat er mis is naar het bouwen aan wat er goed gaat: from wrong to strong. (bron : https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/psychologie/9789043035194/eva-kuiper-frederike-bannink/oplossingsgerichte-vragen-aan-kinderen-en-hun-omgeving)
welbevinden --- jeugdpsychotherapie --- psychotherapie --- Psychiatry --- kinderpsychotherapie --- directieve therapie --- PXL-Healthcare 2018 --- geestelijke gezondheidszorg --- onderwijs --- oplossingsgericht werken --- competentiegericht leren --- Kinderen --- Oplossingsgericht werken --- Geestelijke gezondheidszorg --- Gezondheidszorg --- Onderwijs --- Hulpverlening --- Gedragsproblemen --- Kind --- Gedragsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Als u een opleiding volgt tot hulpverlener ontdekt u al snel dat reflectie een veel gehanteerde vorm van leren is. Het is een vaardigheid die u uzelf eigen moet maken. Maar niet alleen beroepen in de hulpverlening vereisen reflectievaardigheid. In alle beroepen of functies waarin u in direct contact of een directe relatie hebt met een andere persoon, is een ontwikkeld reflectievermogen een voorwaarde. Het zelfstandig handelen binnen uw eigen beroep vereist een voortdurend kritisch beschouwen ervan. Reflecteren op het eigen handelen moet men leren. Het is een vaardigheid die u met behulp van voorbeelden, voorbeeldgedrag en oefenen met de docenten en medestudenten ontwikkelt. Parallel daaraan kunt u uzelf hierin heel goed trainen. De tweede druk van 'Reflecteren: de basis' en de bijbehorende website bieden oefeningen voor beide mogelijkheden. Een uitvouwbare kaft zorgt ervoor dat u de reflectiespiraal direct bij de hand heeft. De herziene versie schenkt ook aandacht aan het leren (reflecteren) van adolescenten, waarin actueel breinonderzoek is betrokken. Dit boek helpt u een antwoord te geven op de vraag hoe u uzelf ontwikkelt van een persoon die niet bekend is met reflectie tot een persoon die begint met en vaardiger wordt in reflecteren. Voorbeeldgedrag en samen trainen van deelvaardigheden zijn essentieel. Het boek helpt u daarbij. U leert in eerste instantie te reflecteren op alledaagse situaties om vaardig te worden. Dit vormt een fundament om te kunnen reflecteren op toekomstige beroepssituaties. Er wordt aandacht besteed aan de volgende onderdelen: - achtergrondinformatie, handvatten en deelvaardigheden om het beginstadium van reflecteren zo goed mogelijk onder de knie krijgen; - theorie die ondersteund wordt door voorbeeldcasussen; - voorbeelden van good en bad practice met foutenanalyse; - een stappenplan, een checklist en opdrachten voor zelfstudie en samen oefenen. Op weg naar bewust en bekwaam handelen!
Competentiegericht leren. --- competenties --- Social psychology --- gezondheidszorg --- reflectie (psychologie) --- Hygiene. Public health. Protection --- hulpverlening --- Higher education --- persoonlijkheidsontwikkeling --- 321.3 --- 450.7 --- 489.4 --- ervaringsleren --- hoger onderwijs --- leerstijlen --- professionalisering --- reflectievaardigheid --- Stappenplannen --- 371.39 --- Hulpverlening --- Leren --- Reflecteren --- Reflectie --- 489.5 --- Methodiek --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Professionele ontwikkeling --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|