Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Leerkrachten in het basisonderwijs moeten continu prikkelen, stimuleren, motiveren en nieuwe invalshoeken bedenken. Zo bevorderen zij een onderzoekende en nieuwsgierige leerhouding bij hun leerlingen. Dat vraagt van hen de nodige flexibiliteit en inventiviteit, kortom een enorm creatief denkvermogen. Juist over die vaardigheid zijn leerkrachten vaak onzeker. Hoe bedenk je het?! is een uniek basisboek met meer dan 100 denkstrategieën en werkvormen. Naast praktische handvatten biedt het theorie voor het bevorderen van een creatief klassenklimaat en het ontwikkelen van het oplossingsgericht vermogen bij kinderen in alle basisschoolleeftijden (en bij leerkrachten). Met spel in de onderbouw en onderzoekend leren in de bovenbouw worden meningen, oordelen en manieren van denken onderzocht. Kinderen leren ideeën genereren, informatie ordenen en vragen stellen met behulp van vaardigheden als associëren, combineren, verbanden leggen, sorteren en organiseren. Er is ook ruime aandacht voor empathische vaardigheden, waarmee de ontwikkeling van '21st century skills' wordt gestimuleerd in alle jaargroepen. Hierdoor krijgen kinderen beter grip op de wereld waarin ze opgroeien.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- creativiteit --- didactische werkvormen --- Didactics --- Primary education --- Orthopedagogics --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Creatief denken --- Didactische werkvorm --- lessuggesties --- didactiek --- lager onderwijs --- 474.21 --- Creativiteit --- Klasklimaat --- Didactische werkvormen --- Oplossingsgericht werken --- Didactiek : basisonderwijs --- 474.2 --- Onderwijsstrategieën --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Didactische werkvormen ; basisonderwijs --- Creativiteit ; kinderen. --- Creativiteit ; kinderen --- Basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Mogelijkheden en ideeën voor ouders en leerkrachten om bij kinderen vanaf ca. 10 jaar het creatieve denken en daarmee het leervermogen te bevorderen. Een boek vol inspiratie en informatie over een onderwerp waar veel over gesproken wordt: creatief denken, Prikkelende achtergronden, praktische lesideeën en persoonlijke anekdotes maken dit boek tot een caleidoscoop van mogelijkheden voor leraren, schoolleiders en iedereen die kinderen wil verrijken met creativiteit.
lager onderwijs --- creativiteit --- creativity --- Didactics of primary education --- primary education --- Creativiteit ; kinderen --- Denken --- KHCA --- Creatief denken --- Onderzoekend leren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- creativiteit (ler) --- Creativiteit --- Expressie-activiteiten --- Didactische werkvormen --- Lesvoorbereidingen --- Expressie-activiteit --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Musiceren
Choose an application
Het blijkt dat de woorden 'creativiteit' en 'speciale onderwijszorg' het goed met elkaar kunnen vinden. Vaak wordt in literatuur en op internet de relatie gelegd. Leerlingen begeleiden - bijvoorbeeld bij psychiatrische problemen, bij lichamelijke of zintuiglijke belemmeringen of in moeilijke sociaal-emotionele omstandigheden - vraagt om een oplossingsgerichte aanpak, waarbij creatief denken aan de orde is.
Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Learning [Psychology of ] --- Social aspects --- #PBIB:+105.61 --- 464 --- zorgverbreding --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 080983.jpg --- Creativiteit ; kinderen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Creativiteit --- Buitengewoon onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Musiceren
Choose an application
Om te kunnen omdenken moet je zowel creatief zijn als logisch kunnen nadenken. Jonge kinderen lijken het creatieve deel intuïtief te beheersen. Ze maken 'denkfouten' die uiteindelijk tot nieuwe mogelijkheden kunnen leiden.Op een bepaalde leeftijd gaan ze zich echter beseffen dat er "foute' antwoorden zijn en raken ze dat vermogen kwijt. Dit boek leert kinderen hun uitzonderlijke creativiteit te behouden en te combineren met volwassen logica.
Fantasie ; kinderen --- Creativiteit ; kinderen --- Gedrag ; kinderen --- onderwijs --- Probleemoplossend denken --- Coaching --- Probleemgestuurd leren --- Vraaggestuurd werken --- Leerpsychologie --- Kinderen --- Creatief denken --- Logisch denken --- Cognitieve ontwikkeling --- hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics --- Omdenken --- creativiteit
Choose an application
This book explores the contribution of and art and creativity to early education, and examines the role of the atelier (an arts workshop in a school) and atelierista (an educator with an arts background) in the pioneering pre-schools of Reggio Emilia. It does so through the unique experience of Vea Vecchi, one of the first atelieristas to be appointed in Reggio Emilia in 1970.Part memoir, part conversation and part reflection, the book provides a unique insider perspective on the pedagogical work of this extraordinary local project, which continues to be a source of inspiratio
Manuele expressie --- Pedagogie ; Reggio Emilia --- Creativiteit ; kinderen --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Creativiteit --- Kleuteronderwijs --- Art --- Creative ability in children --- Creative ability (Child psychology) --- Child psychology --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Study and teaching (Early childhood) --- Art, Primitive
Choose an application
Dit praktijkboek richt zich tot volwassenen die graag 'iets creatiefs willen doen' met kinderen, maar duidelijk weg willen van kleurplaten en uniforme knutselwerkjes. Die zich afvragen hoe je dat aanpakt zonder dat je het gevoel hebt kinderen te moeten entertainen. De auteurs bieden eenvoudig en uitdagend materiaal waarmee je zonder voorbeeld of thema direct met kinderen aan de slag kunt gaan. Er zijn talloze voor de hand liggende en verrijkende mogelijkheden die niet veel voorbereiding vragen en bovendien weinig kosten. Het enige dat je ervoor nodig hebt, is een andere houding naar kinderen toe. Met dit boek zetten de auteurs zich af tegen het traditionele themagerichte knutselen, waarbij een volwassene laat zien hoe het moet. Het toont vooral de essentie van creëren: concentratie en zelfontdekkend leren. Met prachtige beelden en een praktische tekst biedt dit boek thuis, op school en in kindercentra inspiratie, visie en handvaten voor de begeleiding van creatieve processen, opdat kinderen zich ontwikkelen tot creatieve, zelfstandige mensen.
Didactics of the arts --- creativiteit --- kleuteronderwijs --- kinderopvang --- manuele expressie --- Manuele expressie ; didactiek --- Creativiteit ; kinderen --- 471.45 --- Creativiteit --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Knutselen : basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Beeldende vorming --- 477 --- beeldende opvoeding --- Beeldende opvoeding --- PXL-Education 2015 --- didactiek beeldende opvoeding --- Didactiek --- Kinderen --- Onderzoekend leren --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- zelfontdekkend leren --- creatieve expressie --- Beeldeducatie --- Kind --- Musiceren --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|