Narrow your search
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Digital
Stand van zaken van de FIT-groep : nood aan dieper ingaan op de T-C-relatie : werkdocument
Author:
Year: 2012 Publisher: [S.l.] Tine Swyngedouw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Diagnoza i lechenie na speshnite systoyaniya pri vytreshnite bolesti
Authors: ---
Year: 1979 Publisher: Sofiya Meditsina i fizkultura

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taxonomy of porifera from the N.E. Atlantic and Mediterranean sea : proceedings of the NATO advanced research workshop, held at Marseille, September 22-27, 1986
Authors: --- ---
ISBN: 3540160914 0387160914 Year: 1987 Volume: vol 13 Publisher: Berlin Heidelberg New York Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Newer tests and procedures in pediatric gastroenterology
Author:
Year: 1989 Publisher: Basel New York Sydney Karger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
RMO : guide pratique des références médicales opposables : thèmes 1993, thèmes 1994, annexe 1 - mars 1997
ISBN: 2843710030 Year: 1997 Publisher: Paris ESTM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vademecum clinique : du diagnostic au traitement
Authors: ---
ISBN: 2225829063 9782225829062 Year: 1998 Publisher: Paris : Masson,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handboek diagnostiek in de leerlingenbegeleiding : kind en context
Authors: ---
ISBN: 9789044134438 Year: 2016 Publisher: Antwerpen Garant Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om elke leerling onderwijs en zorg op maat te kunnen bieden, moeten zijn specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften, en de context waarin hij functioneert, in kaart worden gebracht. Het is een hele klus, een bijna onmogelijke taak zelfs, om over elk mogelijk probleem een parate kennis van de recentste wetenschappelijke inzichten te bezitten. Dit handelingsgericht handboek bundelt alvast alle inhoudelijke wetenschappelijke kennis die vereist is om de diverse diagnostische vragen te beantwoorden. Per thema of doelgroep wordt een stand van zaken gegeven van de theorievorming en het empirische onderzoek, met een vertaling van theorie en onderzoek naar de diagnostische praktijk. Vervolgens komt een selectie van diagnostische middelen aan bod: tests, vragenlijsten, observatieschalen, interviews enz. Ten slotte, gaat elk hoofdstuk in op de aansluiting tussen diagnostiek en advisering of hulpverlening. Het handboek is in de eerste plaats bedoeld voor (school)psychologen en (ortho)pedagogen in de onderwijs- of leerlingenbegeleiding met diagnostiek in hun takenpakket en studenten in de (toegepaste) psychologie en pedagogische wetenschappen. Ook anderen die een degelijke kennis over diagnostiek willen verwerven, vinden hier hun gading. De inzichten die in dit handboek staan beschreven, gelden zowel voor het Vlaamse als voor het Nederlandse onderwijsveld. Ze kunnen toegepast worden in zowel het basisonderwijs als het secundair of voortgezet onderwijs.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by