Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sponges --- Diagnostic and therapeutic procedures --- Classification --- Congresses
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Diagnostic --- Thérapeutique --- Therapeutics --- Disease --- Drug Therapy --- Thérapeutique --- Diagnostic and therapeutic procedures --- Guidebooks --- Clinical pharmacology --- Medicine. --- Disease - handbooks --- Drug Therapy - handbooks --- Medicine
Choose an application
Gastroenterology --- Semiology. Diagnosis. Symptomatology --- Paediatrics --- Diagnostic and therapeutic procedures --- Diagnostische en therapeutische methoden --- Gastro-enterologie in de kindergeneeskunde --- Gastroentérologie pédiatrique --- Pediatric gastroenterology --- Procédés diagnostiques et thérapeutiques --- Gastrointestinal Diseases --- Diagnosis --- therapy --- diagnosis --- in infancy & childhood --- Epreuves fonctionnelles et epreuves de laboratoire --- Functietests en laboratoriumtests --- Function and laboratory tests
Choose an application
Om elke leerling onderwijs en zorg op maat te kunnen bieden, moeten zijn specifieke onderwijs- en opvoedingsbehoeften, en de context waarin hij functioneert, in kaart worden gebracht. Het is een hele klus, een bijna onmogelijke taak zelfs, om over elk mogelijk probleem een parate kennis van de recentste wetenschappelijke inzichten te bezitten. Dit handelingsgericht handboek bundelt alvast alle inhoudelijke wetenschappelijke kennis die vereist is om de diverse diagnostische vragen te beantwoorden. Per thema of doelgroep wordt een stand van zaken gegeven van de theorievorming en het empirische onderzoek, met een vertaling van theorie en onderzoek naar de diagnostische praktijk. Vervolgens komt een selectie van diagnostische middelen aan bod: tests, vragenlijsten, observatieschalen, interviews enz. Ten slotte, gaat elk hoofdstuk in op de aansluiting tussen diagnostiek en advisering of hulpverlening. Het handboek is in de eerste plaats bedoeld voor (school)psychologen en (ortho)pedagogen in de onderwijs- of leerlingenbegeleiding met diagnostiek in hun takenpakket en studenten in de (toegepaste) psychologie en pedagogische wetenschappen. Ook anderen die een degelijke kennis over diagnostiek willen verwerven, vinden hier hun gading. De inzichten die in dit handboek staan beschreven, gelden zowel voor het Vlaamse als voor het Nederlandse onderwijsveld. Ze kunnen toegepast worden in zowel het basisonderwijs als het secundair of voortgezet onderwijs.
Behavior disorders in children --- Handbooks, manuals, etc. --- Orthopedagogics --- Apprenticeship programs --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- Diagnostic and therapeutic procedures --- Diagnostiek --- Leerlingbegeleiding --- Handelingsgericht werken --- leerlingbegeleiding --- 454.23 --- zorgverbreding --- Remediëring --- leerlingenbegeleiding --- handelingsgericht werken --- diagnostiek --- 371.21 --- Didactische principes --- Diagnostiek. --- Handelingsgericht werken. --- Leerlingbegeleiding. --- Remediëring. --- diagnostiek. --- handelingsgericht werken. --- leerlingenbegeleiding. --- zorgverbreding. --- Didactische principes. --- 371.21. --- Rekenproblemen --- Taalproblemen --- Concentratieproblemen --- Motivatieproblemen --- Emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Relaties tussen leerlingen --- Allochtone leerlingen --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- Hoogbegaafde kinderen --- Zorgverbreding --- Relatie leraar - leerling --- Diagnose --- Rekenprobleem --- Taalprobleem --- Concentratieprobleem --- Motivatieprobleem --- Emotioneel probleem --- Gedragsprobleem --- Allochtone leerling --- Kind met een verstandelijke handicap --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Leerling met een migratieachtergrond
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|