Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Rekenen --- Wiskunde --- Toetsen --- Rekenproblemen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Diagnostische tests --- Toets --- Rekenprobleem --- Diagnostische test
Choose an application
Goed leren lezen en aansluitend goed begrijpend lezen is een belangrijk aandachtspunt in het basisonderwijs. Kinderen die hiermee problemen hebben, moeten in de eerste plaats op de juiste wijze gediagnosticeerd worden. De testmethode is gefundeerd op jarenlang onderzoek en werd uitgebreid getest. De VTBL werd niet ontwikkeld voor klassikaal gebruik, maar voor een individuele aanpak.Bron : http://www.lannoocampus.beBevat: handleiding, boek met scoreformulieren, 25 boekjes, 13 A4 blaadjes met verhalen (van leerjaar 1-6).
Lager onderwijs --- Begrijpend lezen --- Vlaanderen --- Diagnostische tests --- Leesbevordering --- Lezen --- Leesproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Evaluatie --- Taalvaardigheid --- Nederland --- Diagnostische test --- Leesprobleem --- Schrijven --- Spel --- Emigratie --- Logopedische testen --- Didactic evaluation. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of languages. --- Primary education. --- #PBIB: TEST: Testotheek --- logopedie --- testmateriaal --- begrijpend lezen
Choose an application
Bij zieken in de omgeving zijn mensen meestal betrokken en belangstellend. Ze willen weten: Wat is er mis? Waardoor komt het? Welke problemen zijn er te verwachten? Hoe wordt de diagnose gesteld? Wat is de behandeling? Wat is de prognose? Antwoorden op deze vragen krijg je in dit leerboek Klinische pathologie. De 4e druk is grondig herzien en biedt een compacte basis voor degene die zich wil voorbereiden op werken of stagelopen in een ziekenhuis. De inhoud is verdeeld over twee thema's: Basisbegrippen en Klinische ziektebeelden. In Basisbegrippen worden de algemene achtergronden en processen uitgelegd. In het deel Klinische ziektebeelden worden aandoeningen die frequent opname en verpleging noodzakelijk maken beschreven. Elk hoofdstuk bevat leerdoelen en studieactiviteiten, die de student helpen bij het verwerken van de leerstof.
diagnostiek (geneeskunde) --- pathologie --- Pathology --- besmettelijke ziekten --- immunologie --- Geneeskundige specialismen --- Diagnostische tests --- Therapie --- Celbiologie --- Histologie --- Immunologie --- Ontstekingen (ziekte) --- Tumoren --- Farmacologie --- Ademhaling --- Hart- en vaatziekten --- Bloed --- Neurologie --- Psychiatrische stoornissen --- Wondzorg --- Spijsvertering --- Vochtbalans --- Uitscheidingsstelsel --- Motoriek --- Endocrinologie --- Genitaal stelsel --- Zintuigen --- Geneeskundig specialisme --- Diagnostische test --- Tumor --- Hart- en vaatziekte --- Psychiatrische stoornis --- Zintuig --- Verpleegkunde --- Ontsteking (geneeskunde)
Choose an application
Wie zijn toch die jongeren die herhaaldelijk met de politie in aanraking komen? Waarom houden deze jongeren zich niet aan de grenzen van wat wel en niet mag? Waarom overschrijden zij onze normen? Dit boek gaat in op twee categorieën grensjongeren. Eerst richt de aandacht zich op jongeren die een groot risico hebben om tot wettelijk strafbaar gedrag te komen. Zij bezorgen hun omgeving en hun hulpverleners veel last. Zij lopen gevaar af te glijden naar gedrag dat hen met de politie in aanraking brengt. Vervolgens is de aandacht gericht op jongeren die al tot strafbaar gedrag zijn gekomen en daarvoor worden behandeld en gestraft. Veel van deze jongeren blijken in herhaling te vallen van hun delinquente gedrag. Zij hebben kans definitief het verkeerde pad op te gaan. Hoe heeft het zover kunnen komen? Dit boek geeft inzicht in de problematiek van deze grensjongeren. Het laat hun achtergronden zien, hoe hun ontwikkeling verliep, wat hun problemen zijn en hoe de hulpverlening zich inspant het tij te keren. (flaptekst)Drs. L. LeclercqGrosso modo zijn er twee grote categorieën jongeren: zij die vrij gemakkelijk hun puberteit en jeugd doorlopen en een tweede groep die tal van problemen ervaart. Voor die tweede categorie vraagt de auteur de aandacht. Enerzijds is er een groep jongeren die de grenzen van sociaal gedrag opzoeken en het risico lopen een aanvaring te krijgen met politie en justitie. Anderzijds is er de groep jongeren die over de schreef zijn gegaan en in aanraking zijn gekomen met het justitiële apparaat. Zijn deze jongeren nog te redden of zijn het de toekomstige criminelen? Recidive komt helaas herhaaldelijk voor. Reden te meer voor de auteur aandacht te besteden aan factoren die leiden tot dit gedrag en voorstellen te formuleren bij de nazorg van deze jongeren. Het boek dat bestemd is voor werkers in de jeugdzorg en voor beleidsmakers, wordt afgesloten met een literatuurlijst en twee bijlagen.© NBD Biblion
jeugdmisdadigheid --- 343.3 --- Age group sociology --- Criminology. Victimology --- reclassering --- jeugdbescherming --- jeugdzorg --- gedragsstoornissen --- jongerencriminaliteit --- psychodiagnostiek --- Gedragsproblemen --- Jongeren --- Jeugdcriminaliteit --- Preventie --- Gedragsstoornissen ; jeugd --- Hulpverlening --- Misdaad --- Geweld --- Risicojongeren --- Jeugdzorg --- Druggebruik --- Tehuisbewoner --- Gesloten instellingen --- Delinquentie --- Reclassering --- Justitieel welzijnswerk --- Diagnostiek --- Behandeling --- Diagnostische tests --- Forensische psychiatrie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Gedragsprobleem --- Jongere --- Risicojongere --- Drugsgebruik --- Gemeenschapsinstelling --- Diagnose --- Diagnostische test --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Oorzaak --- Film --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- books --- Forensisch welzijnswerk
Choose an application
De koffer bevat: handleiding, boek met scoreformulieren, 25 boekjes, 13 A4 blaadjes met verhalen (van leerjaar 1-6).
Begrijpend lezen. --- Lezen --- Psychologische tests. --- VTBL. --- Basisonderwijs. --- Lezen ; basisonderwijs ; evaluatie --- #KVHB:Begrijpend lezen --- #KVHB:Leestest --- #KVHB:Testotheek LA --- begrijpend lezen --- logopedie --- testmateriaal --- 475.2 --- Begrijpend lezen --- Leerlingvolgsystemen(Kindvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Taal --- Toetsen --- 475.26 --- begrijpend lezen (ler) --- begrijpend lezen: toets --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Diagnostische tests --- Leesbevordering --- Leesproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Evaluatie --- Taalvaardigheid --- 111558.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- 111557.jpg --- Nederland --- Diagnostische test --- Leesprobleem --- Schrijven --- Spel --- Emigratie --- Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
1. Theorie: Overzicht van de normale psychomotorische ontwikkeling van kinderen, een kennismaking met de vaktermen en een overzicht van de meest voorkomende stoornissen met hun mogelijke verklaringen. 2. Onderzoek: Overzicht van de meest gebruikte tests voor psychomotorisch onderoek. 3. Therapie: oefeningen ter remediëring van de diverse psychmotorische stoornissen.
Infant. --- Child. --- Psychomotor Disorders. --- psychomotoriek --- psychomotorische ontwikkeling --- Developmental Psychomotor Disorders --- Psychomotor Disorders, Developmental --- Psychomotor Impairment --- Developmental Psychomotor Disorder --- Impairment, Psychomotor --- Impairments, Psychomotor --- Psychomotor Disorder, Developmental --- Psychomotor Impairments --- Movement Disorders --- Children --- Minors --- Infants --- #KVHB:Psychomotoriek --- 415.3 --- 416.1 --- 460.2 --- Auditieve discriminatie --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Concentratie --- Diagnostiek --- Handvaardigheid --- Kinderen --- Lateralisatie --- Leerproblemen --- Lichaamsschema --- Ontwikkeling van kinderen --- Psychomotoriek --- Psychomotorische stoornissen --- Relaxatie --- Relaxatievermogen --- Remediëring --- Ruimtelijke oriëntatie --- Schrijfmotoriek --- Schrijfontwikkeling --- Tijdsbeleving --- Visuele perceptie --- Uitvoerende functies --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Motoriek --- Kinderen. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- leerproblemen --- Neuropathology --- Educational psychology --- Affective and dynamic functions --- Paediatrics --- kinderen --- motoriek --- psychomotorische therapie --- 159.94 --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Cognitieve ontwikkeling --- Zien --- Ontspanningsoefeningen --- Diagnostische tests --- Psychomotorische therapie --- Gedragstherapie --- Psychomotorische ontwikkeling --- Infant --- Child --- Psychomotor Disorders --- Kind --- Auditieve ontwikkeling --- Ontspanningsoefening --- Diagnostische test --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|