Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Spelen is dé grootste troef van kinderen. De mogelijkheid om door spelen te leren is hun meest kenmerkende eigenschap. Spelen is dus het 'lange leven' van kinderen. Toch zijn er kinderen die niet uit zichzelf tot spelen komen. Bovendien stimuleert onze prestatiegerichte maatschappij noch de ouders, noch de leerkrachten om kinderen veel en vrij te laten spelen. Meer zorg voor kleuters via spelbegeleiding gaat back to basics. Spelen is opnieuw het doel en niet louter een werkvorm bij andere activiteiten. Het boek biedt een complete aanpak voor kinderverzorgers, kleuterleiders en zorgcoördinatoren om kinderen te ondersteunen in hun (leren) spelen, om zo te evolueren en andere ervaringen op te doen.
Spelen didactiek - Spelen kleuters - Spelen zorgverbreding. --- #PBIB:+110.40 --- #KVHB:Spel --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- 373.24 --- Spelen ; didactiek --- Spelen ; kleuters --- Spelen ; zorgverbreding --- kleuterspelen --- spelbegeleiding --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Spelen ; didactiek - Spelen ; kleuters - Spelen ; zorgverbreding. --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- 471.47 --- spelen --- kleuters --- bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Spelbegeleiding --- Spelen --- zorg --- Samenspelen --- kleuteronderwijs --- KHCA --- didactiek --- Spelontwikkeling --- Didactische werkvormen --- 471.4 --- 472.7 --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- zorgverbreding --- Didactics of sports and games --- Didactiek van sport en spel --- PXL-Education 2013 --- kind en spel --- spelontwikkeling --- creatieve expressie --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
Dit boek is niet het zoveelste theorieboek over spelen. Neen, dit DOE-boek wil je dóen spelen, met kinderen tussen 0 en 6 jaar. Rijk spelen begint met een speelvisie afgestemd op de behoeftes en interesses van de kinderen. Door na te denken over de 4 pijlers die worden voorgesteld in dit boek, krijgt jullie speelvisie ongetwijfeld vorm. Maar nog belangrijker: hoe zet je deze speelvisie om in een speelpraktijk die ontwikkelingsstimulerend is voor ieder kind?Dit DOE-boek biedt aan de hand van 10 invalshoeken een realistisch parcours om stap voor stap te bouwen aan die geweldige, brede speelpraktijk. Want ja, spelen is meer dan nadenken over speelactiviteiten en speelmaterialen. Spelen is ook taal stimuleren, de hele dag door. Spelen is ook grenzen verleggen en dus risico?s opzoeken. Spelen is doen wat je nog nooit deed omdat net die ervaring je zoveel sterker maakt. Spelen is plezier, lachen, dromen, samen. Bij spelen is er geen juist of fout (oef!).Kortom, welkom in het Rijk der Spelen. Have fun!Bron: https://politeia.be/nl/publicaties/328954-het+rijk+der+spelen
Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- buitenspelen --- kinderen --- spelen --- Spelontwikkeling --- Basisonderwijs --- Jonge kinderen --- Spelen --- Spel --- Didactiek spelen. --- Spelend leren. --- Spelen ; kleuteronderwijs --- Spelen ; pedagogie --- Spelbetrokkenheid --- Spelactiviteit --- Taal --- Taalstimulering --- Speelomgeving --- Spelmateriaal --- STEM (Science Technology Engineering Maths) --- Ruimte (gebouw) --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Boek --- Overgangsritueel
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|