Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
jeugdliteratuur --- tieners --- gehandicapten --- Doven en slechthorenden ; verhalen --- Doven en slechthorenden --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Dutch literature
Choose an application
#KVHA:Gebarentaal --- 463.2 --- orthopedagogiek --- gebarentaal --- doven --- doven en slechthorenden --- Orthopedagogics --- personen met een auditieve beperking --- KVHA:Gebarentaal. --- 4632 --- orthopedagogiek. --- gebarentaal. --- doven. --- Doven en slechthorenden.
Choose an application
159.922.7 --- Kinderpsychologie --- 410.3 --- 416.5 --- Doven en slechthorenden --- Leermoeilijkheden --- Pedagogische psychologie --- Psychologisch onderzoek --- 159.922.7 Kinderpsychologie
Choose an application
Als slechthorende goed kunnen meedoen met anderen kan soms best lastig zijn. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat je niet buiten de boot valt bij je klasgenoten? Hoe reageer je als iemand die onduidelijk praat niet verstaanbaar is? Kun je uit de context opmaken waar het over gaat? En herken jij het als iemand moe is, of chagrijnig? Met het kaartspel Geroezemoes leren kinderen en jongeren hoe zij op de juiste manier met anderen kunnen communiceren. Het doel van het spel is om zoveel mogelijk kaartjes te verzamelen. Je krijgt een kaartje als je op de juiste manier om herhaling vraagt, als je uit de context weet te achterhalen over welk onderwerp het gaat of als je weet welke emotie iemand toont. Het spel is ook geschikt voor slechthorende volwassenen.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/geroezemoes-pica
Inclusie --- Slechthorende --- Communicatie --- Slechthorendheid --- Slechthorenden --- Slechthorende kinderen --- communicatie --- Emoties(Gevoelens) --- 463.2 --- therapiemateriaal --- audiologie --- logopedie --- slechthorenden --- Doven en slechthorenden
Choose an application
Gehandicapten --- Handicapés --- Keel-, neus- en oorgeneeskunde --- Oto-rhino-laryngologie --- #KVHB:Doofheid --- #KVHB:Gehoorstoornissen --- 463.2 --- doofheid --- doven --- gehoor --- gehoorstoornissen --- slechthorenden --- zintuiglijk gehandicapten --- Doven en slechthorenden
Choose an application
#KVHB:Autisme --- #KVHB:Gebarentaal --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- 462 --- 463.2 --- autisme --- communicatie --- gebarentaal --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Doven en slechthorenden
Choose an application
Lit.Opg.
#KVHA:Dove kinderen --- #KVHA:Dovencultuur --- #KVHA:Taalkunde; Gebarentaal --- 463.2 --- Dove kinderen --- Taalproblemen --- doofheid --- gezinssociologie --- kinderen --- Doven en slechthorenden --- Kind met een auditieve handicap
Choose an application
Communicatie --- Ondertiteling voor doven en slechthorenden. --- Tolken in de gezondheidszorg --- Mensen met een beperking. --- Disabilities. --- Communication. --- Linguistics --- Mass communications --- Semiotics --- Comunicación --- Discapacitados. --- People with disabilities. --- Aspectos psicológicos.
Choose an application
De hut van Haasje is een vrolijk verhaal over een haasje dat niet zo goed kan horen. Haasje heeft zin om in het bos een hut te bouwen met zijn vriendjes. Hij verstaat zijn vriendjes niet altijd, maar kan ze op een andere manier toch begrijpen. Een verhaal om 'bijzondere oren' bespreekbaar te maken en een mooi prentenboek voor ieder kind.
Auditief gehandicapten --- Gehoorproblemen --- Diversiteit --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Vriendschap --- Doven en slechthorenden --- Helpen --- Persoon met een auditieve handicap --- Gehoorprobleem --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
In this engaging study, Gregory J. Downey traces the development of closed captioning -- a field that emerged in the 1970s and 1980s from a decades-long intersection of cinematic subtitling, courtroom stenography, and education for the deaf. He discusses how digital computers, coupled with inate human mental and physical skills, made live television captioning possible. Downey's survey reveals the hidden information workers who mediate live audiovisual action and the production of written records. His work examines the relations between communication technology and human geography and explores the place of labor in a technologically complex and spatially fragmented world. Illustrating the ways in which technological development grows out of the political-economic processes of government regulation, education innovation, professional profit-seeking, and social activism, this interdisciplinary study combines insights from several fields, among them the history of technology, human geography, mass communication, and information studies.
personen met een auditieve beperking --- Mathematical linguistics --- ondertiteling --- Film --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Mass communications --- Subtitling. Supertitling --- Speech-to-text systems. --- Closed captioning --- Ondertiteling voor doven en slechthorenden --- Ondertiteling --- Stenografie --- Televisie --- Closed captioning. --- Ondertiteling voor doven en slechthorenden. --- Ondertiteling. --- Stenografie. --- Televisie. --- Massacommunicatie --- Artificiële intelligentie. Robotica. Simulatie. Graphics --- Ondertiteling. Boventiteling --- Wiskundige taalkunde
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|