Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This collection offers a comprehensive treatment of emoticons, kaomoji, and emoji, examining these digital pictograms and ideograms from a range of perspectives to comprehend their increasing role in the transformation of communication in the digital age. Featuring a detailed introduction and eleven contributions from an interdisciplinary group of scholars, the volume begins by outlining the history and development of the field, situating emoticons, kaomoji, and emoji - expressing a variety of moods and emotional states, facial expressions, as well as all kinds of everyday objects- as both a topic of global relevance but also within multimodal, semiotic, picture theoretical, cultural and linguistic research. The book shows how the interplay of these systems with text can alter and shape the meaning and content of messaging and examines how this manifests itself through different lenses, including the communicative, socio-political, aesthetic, and cross-cultural. Making the case for further study on emoticons, kaomoji, and emoji and their impact on digital communication, this book is key reading for students and scholars in sociolinguistics, media studies, Japanese studies, and language and communication.
Emojis. --- Emoticons. --- Symbolism in communication. --- Interpersonal communication. --- Communication --- Interpersonal relations --- Smiley faces (Emoticons) --- Smileys (Emoticons) --- Smilies (Emoticons) --- Signs and symbols --- Emoji --- Technological innovations. --- Semiotics --- Mass communications --- Pragmatics
Choose an application
"This is the first book to explain the genesis and cultural significance of emoji, the world's cutest and most popular form of shorthand. If you have a Twitter account or regularly send text messages, it's highly likely that you've used or received emoji. These characters include symbols and pictograms that represent a host of everyday objects and activities plus, crucially, a selection of faces that denote a range of emotions from happy to sad, angry, confused, surprised, or tired. The word "emoji" literally translates from Japanese as "picture" (e) and "character" (moji). The Story of Emoji traces emoji from their origin as a symbol typeface created specifically for on-screen use by a Japanese mobile phone provider in the late 1990s to an international communication phenomenon. As well as a history of emoji and an interview with their creator, Shigetaka Kurita, the book includes an exploration of non-text typefaces, from the decorative fleurons of the early days of the printing press to the innumerable digital typefaces available today, to the use of emoticons, ASCII art, and kaomoji in typed messages. It also looks at an array of artworks, fashion lines, special character sets, advertisements, and projects that convey emoji's widespread impact on contemporary culture. Finally, the book concludes with a section for which a group of illustrators, artists, and graphic designers have created original emoji characters they wish existed, including bacon, a vinyl record, and even a "stabbed-in-the-back" emoji"--Amazon.
Choose an application
Electronic data processing --- Emoticons. --- Keyboarding. --- Emoticons --- Keyboarding --- Electronic data processing - Keyboarding. --- Electronic data processing - Keyboarding
Choose an application
We typen meer dan we praten en we integreren selfies, filmpjes, gifjes en afkortingen moeiteloos in onze gesprekken. Er is in de afgelopen tien jaar een hoop veranderd, maar het meest van alles nog wel de manier waarop we met elkaar communiceren. Heb je er al eens bij stilgestaan dat emoji je in staat stellen om zonder tolk te praten met mensen over de hele wereld ?Hoog tijd dus voor een grondige verkenning van deze snelst groeiende (beeld)taal ooit. In Het zonder woorden boek onderzoekt emojiexpert Lilian Stolk dit fascinerende fenomeen. Want emoji zijn meer dan alleen lollige, boze of verdrietige gezichtjes: ze zijn inmiddels wereldwijd onmisbaar én hebben serieuze impact op onze communicatie, onze cultuur en ons taalbegrip.Hoe gingen we van hiërogliefen en spijkerschrift naar smileys en duimpjes ? Hoe werd deze van oorsprong Japanse uitvinding wereldwijd gemeengoed ? Wie bepaalt met welke symbolen we kunnen communiceren ? Is het nog wel logisch om in het digitale tijdperk het alfabet te gebruiken ? En wat betekent de populariteit van emoji voor de ontwikkeling van de mensheid ? Stolk schetst de opkomst van deze eerste universele taal, en werpt daarmee ook een blik op onze toekomst.Bron : http://www.managementboek.nl
Emoticons --- Non-verbale communicatie --- Communicatie --- Semiotics --- emoji --- Emoticon --- #SBIB:309H53 --- Niet-verbale communicatie
Choose an application
Een must-read voor iedereen die Emoji wil gebruiken om effectiever en succesvoller te communiceren, zowel zakelijk als privé. Recent onderzoek wijst uit dat tachtig procent van de mensen Emoji gebruikt op zijn smartphone. Jij ook? Emoji vormt de snelstgroeiende - universele - taal in onze maatschappij. Steeds vaker duiken ze ook op in zakelijke communicatie, maar wat voor effect hebben Emoji ? Hoe gebruik je ze effectief ? Volgens mediapsycholoog Mischa Coster is er voor iedereen die al dagelijks Emoji gebruikt, nog veel te winnen. In Zeg het met Emoji gaat de auteur in op vele vragen. Wat is de betekenis van de verschillende Emoji ? Zijn Emoji voorbehouden aan jongeren ? Zwakken Emoji een boodschap af ? Wat kunnen Emoji betekenen voor marketing en webcare? En klopt het dat Emoji in andere landen allang zijn ingeburgerd? De auteur geeft daarnaast prak tische tips en trucs, zodat je na het lezen van het boek niet meer zonder Emoji wilt communiceren. Anderen over Zeg het met Emoji: 'Echt eyeopeners, ik gebruik Emoji nu veel bewuster!' 'In één avond uitgelezen. Vermakelijk, informatief en toepasbaar.' 'Dit onderwerp ontbrak nog in alle literatuur over zakelijke communicatie.' Mischa Coster MA MSc is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters, een adviesbureau dat organisaties helpt om inzichten uit de psychologie effectief toe te passen. Daarbij richt hij zich voornamelijk op projecten op het snijvlak van strategie, online media, psychologie, techniek en gedragsbeïnvloeding. Mischa's lijfspreuk is 'I change how people see things': hij probeert altijd een ander (psychologisch) perspectief te bieden voor (zakelijke) uitdagingen. Hij is gastdocent op diverse universiteiten en wordt vaak gevraagd om lezingen te verzorgen bij bedrijven en overheden in binnen- en buitenland. Bron : http://www.bol.com
Sociale media ; communicatie. --- E-books --- Internet --- Mediaopvoeding --- Beeldcommunicatie --- Emoticons --- Non-verbale communicatie --- Emoticon
Choose an application
Electronic mail systems --- Emoticons. --- French language --- Computers --- Slang. --- Jargon. --- 804.0-086 --- #KVHA:Teksttypologie; Frans --- #KVHA:Cybertaal; Frans --- Frans: slang; jeugdtaal; vaktaal --- 804.0-086 Frans: slang; jeugdtaal; vaktaal --- Emoticons --- Langue d'oïl --- Romance languages --- Smiley faces (Emoticons) --- Smileys (Emoticons) --- Smilies (Emoticons) --- Signs and symbols --- E-mail systems --- Electronic message systems --- Email systems --- Data transmission systems --- Telematics --- Voice mail systems --- Slang --- Jargon --- Electronic mail systems - Slang. --- French language - Jargon. --- Computers - Terminology.
Choose an application
Emoji and writing systems -- Emoji uses -- Emoji competence -- Emoji semantics -- Emoji grammar -- Emoji pragmatics -- Emoji variation -- Emoji spread -- Universal languages -- A communication revolution?
beeldtaal --- Mass communications --- semiotiek --- typografie --- Semiotics --- Smileys. --- Médias sociaux --- Sémiotique et médias --- Communication visuelle --- Multimédias interactifs --- Langage et Internet --- Art d'écrire --- Emoticons --- Social media --- Visual communication --- Writing --- Language and the Internet --- Digital techniques --- Linguistics --- Emoticons. --- Sociale media --- Emoji --- Internet --- Language and the Internet. --- Semiotics. --- Semiotiek. --- Semotiek. --- Taalgebruik. --- Digital techniques. --- Signs and symbols. --- Visual communication. --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- Representation, Symbolic --- Semeiotics --- Signs --- Symbolic representation --- Symbols --- Abbreviations --- Omens --- Sign language --- Symbolism --- Smiley faces (Emoticons) --- Smileys (Emoticons) --- Smilies (Emoticons) --- Signs and symbols --- Social aspects. --- linguistics --- Internet and language --- Chirography --- Handwriting --- Language and languages --- Ciphers --- Penmanship --- Digital communications --- Social media - Semiotics --- Visual communication - Digital techniques --- Writing - Interactive multimedia
Choose an application
Lexicology. Semantics --- Dutch language --- Dialectology --- SMS --- Woordenboeken --- Emoticons --- Nederlands --- 803.93-086 --- 803.93-086 Nederlands: slang; jeugdtaal; vaktaal --- Nederlands: slang; jeugdtaal; vaktaal --- Sms --- Woordenboek --- Emoticon --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|